2018-05-08, 06:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Förtryck är inte alls oundvikligt. Majoriteten av de som inte begår terrorbrott har det finfint, faktum är att levnadsstandarden för palestinierna på Västbanken överskrider de flesta arabländerna.
Ett klassisk argument för kolonisatörer, att de egentligen bara gynnar den infödda befolkningen. Bara de håller sig lugna och accepterar förtrycket.
Citera
2018-05-08, 07:29
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Ett klassisk argument för kolonisatörer, att de egentligen bara gynnar den infödda befolkningen. Bara de håller sig lugna och accepterar förtrycket.
Sluta klippa bort halva mina inlägg! Jag skrev just att ockupationen inte är moralisk då palestinierna självstyre förminskas. Men vi kommer bara tillbaks till samma gamla problem - PA vägrar förhandla mad Israel då de tjänar mer pengar på att klaga istället.

När var senast kolonisatörer erövrade ett område i försvarskrig?
Citera
2018-05-08, 07:55
Avstängd
Citat:
Sluta klippa bort halva mina inlägg! Jag skrev just att ockupationen inte är moralisk då palestinierna självstyre förminskas. Men vi kommer bara tillbaks till samma gamla problem - PA vägrar förhandla mad Israel då de tjänar mer pengar på att klaga istället.
Vi kommer tillbaka till samma gamla problem - Israel envisas med att i strid med internationell rätt bygga bosättningar på ockuperade mark. Ren kolonisation. Jag förstår om PA mer eller mindre gett om om att förhandla med en sådan motpart.

Citat:
När var senast kolonisatörer erövrade ett område i försvarskrig?
Konstigt försvarskrig som inleddes med ett israeliskt överraskningsanfall på Egypten. Att sen kolonisatörer älskar att hitta på ursäkter är inte något nytt.
Citera
2018-05-08, 09:27
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Vi kommer tillbaka till samma gamla problem - Israel envisas med att i strid med internationell rätt bygga bosättningar på ockuperade mark. Ren kolonisation. Jag förstår om PA mer eller mindre gett om om att förhandla med en sådan motpart.

Konstigt försvarskrig som inleddes med ett israeliskt överraskningsanfall på Egypten. Att sen kolonisatörer älskar att hitta på ursäkter är inte något nytt.
"Vår motpart bygger hus! Det är oacceptabelt, därför vägrar vi förhandla med dem och väljer att sponsra terrorism istället." Inser du ens hur du själv låter?

Bosättningarna är inte ens det största problemet; PLO vägrade erkänna Israels rätt att existera långt innan den första bosättningen byggdes som resultat av arabländernas misslyckade invasion Israel 1967.
Citera
2018-05-08, 09:34
Avstängd
Citat:
"Vår motpart bygger hus! Det är oacceptabelt, därför vägrar vi förhandla med dem och väljer att sponsra terrorism istället." Inser du ens hur du själv låter?
Det låter som du är propagandist för ockupationsmakten, men det visste vi ju redan.
Citat:
Bosättningarna är inte ens det största problemet; PLO vägrade erkänna Israels rätt att existera långt innan den första bosättningen byggdes som resultat av arabländernas misslyckade invasion Israel 1967.
Varför skulle palestinierna erkänna att en grupp invandrare ensidigt utropade en statoch fördrev större delen av dem? Kanske skulle de "förhandlat" om hur många som skulle bli fördrivna?

Sen var det fortfarande så att Israel invaderade Egypten 1967 (likseom 1956) inte tvärtom din lilla historierevisionist.
Citera
2018-05-08, 10:00
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Det låter som du är propagandist för ockupationsmakten, men det visste vi ju redan.

Varför skulle palestinierna erkänna att en grupp invandrare ensidigt utropade en statoch fördrev större delen av dem? Kanske skulle de "förhandlat" om hur många som skulle bli fördrivna?

Sen var det fortfarande så att Israel invaderade Egypten 1967 (likseom 1956) inte tvärtom din lilla historierevisionist.
Så du erkänner inte Israels rätt att existera. Trevligt att du äntligen erkänner det så jag slipper slösa ännu mer tid på dina obskyrt kryptiska kommentarer. Om bara Abbas vore lika öppen med sitt hat... Oh wait.

Egypten (såval som övriga arabländer) förklarade krig mot Israel. De får skylla sig själva när de förlorar. Turligen insåg Anwar Sadat det till slut.
Citera
2018-05-08, 10:11
Avstängd
Citat:
Så du erkänner inte Israels rätt att existera. Trevligt att du äntligen erkänner det så jag slipper slösa ännu mer tid på dina obskyrt kryptiska kommentarer. Om bara Abbas vore lika öppen med sitt hat... Oh wait.
Du pratade om perioden före 1967. Ett par generationer senare får man väl erkänna Israel, men vid den tiden hade palestinierna som blivit fördrivna inga som helst skäl att acceptera erövrarna. Hatet står du för i hur du konsekvent försvarar Israels ockupationer, angreppskrig och mordkampanjer.

Citat:
Egypten (såval som övriga arabländer) förklarade krig mot Israel.

Israel bombade Syrien, genomförde mindre invasioner av Jordanien innan de slog på stort och angrepp Egypten med full styrka, men i din bild blir det att dessa länder förklarade krig
Citera
2018-05-08, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Koppling Palestina = Hamas?

Ja, du har nått rimligt i att det är en anledning.
Samt, och fan ursäkta ordvalet nu men en form av "Islamofobi" (jag hatar det ordet, sätta en diagnos på folks åsikter men kommer inte på något bättre) där Sionisterna slåss mot "Radical Islam" är en Propaganda som är väldigt stark.

Men den är ju fel.
Dels stödjer Israel al-Nusra (al-Qaeda) i Syrien, samt ISIS och FSA och alla tänkbara terrororganisationer i Syrien. I väst skjuter de obeväpnade palestinier som demonstrerar, och strax öster om ockupationen erbjuder man sjukvård till al-Qaeda.

En av alla artiklar i mängden om det: https://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/israel-giving-secret-aid-syrian-rebels-bashar-al-assad-golah-heights-hezbollah-fursan-al-joulan-a779 7151.html

Det krävs inte mycket för se igenom den sionistiska fasaden och fortfarande, att stjäla ett land, ockupera det och förtrycka befolkningen, det går mot all hederskultur vi har i Skandinavien.
Den sionistiska ockupationsregimen styrs av en koalition av terroristorganisationer, samlades på 70-talet under det nu styrande LIKUD partiet. Judisk Extremism.

Jag tror också en anledning är att många tror att de "tycker bättre om oss" Européer, Kristna. Men de är inte sant, vi lika mycket Amalek som palestinier för dem.
Artiklar som denna är inte ovanligt när man läser deras media:
"OP Ed Calls on Israel to Nuke Germany and Iran"
https://www.timesofisrael.com/op-ed-calls-on-israel-to-nuke-germany-iran/

Alla borde ta tiden och lyssna på den beundransvärds israeliska journalisten (och jude) David Sheen om vad som pågår i ockuperade Palestina idag. Första 3 min. är om O´Connell, en australiansare som satt 3 år i fängelse för sårat en judes känslor, resten är David Sheen Bundestag Testimony
https://www.bitchute.com/video/oMGNjsEoowKF/
Snälla du, jag vet att judehatet är inbyggt från start hos många muslimer.
Det beror på det som står i koranen plus att arabisk media pumpar in konspirationsideer som om de vore sanna dag ut och dag in!
Du kan inte lura mig.
Jag säger inte att judar inte kan göra fel, det är klart och det sker, men jag ser den stora bilden.
De måste ju göra allt för att skydda sig, eftersom hatet som ffa muslimer matar sina barn och omgivningen med emot judiska folket är så enormt!
Hur hade du själv känt det tror du?

Det är inte så att muslimerna är i minoritet direkt och synd om.....
Nä, det är tvärtom!

Förlåt men, du snackar mycket skit.
Det är väldigt viktigt för er att sprida ut att "israeler skjuter oskyldiga BAARN!" ujujuj.... Nä, det är ju inte det då liksom.
Det är Hamas, en j-a islamisk terrororganisation liksom ALLA ANDRA ISLAMISKA TERRORGRUPPER på denna planet!
Att det råkar vara tonåringar gör ingen skillnad när de tränats i att hata och döda judar.
Att de råkar har på sig civila kläder gör ingen skillnad när de ÄR terrorister.
Att de kastar stenar "som små oskyldiga barn" gör INGEN skillnad när vi vet att de dödar med riktiga vapen så fort de får chansen.
Man vill sprida en falsk bild till aningslösa européer att man är "stackars oskyldiga små människor... emot HEMSKA OTÄCKA JUDAR!"
När det egentligen handlar om islam.
Ja just det! Det handlar om ISLAM!
Ni accepterar inte att judar ska ha tillgång till SIN HELIGASTE PLATS medan ni ska råda över er..... moské som uppfördes där Templet låg!
Jerusalem är inte ens nämnd en endaste gång i koranen!
Jag blir upprörd ja, för jag vet att det det handlar om i grund och botten ÄR Bibeln vs koranen.
Jag skiter i vad folk påstår, jag vet att det är grunden, och det är slutet.
Allt omkring är bara kulisser.

Du har glömt att judar mördades i miljoner för inte så länge sen?
Eller ja just ja, det var väl EN SIONISTISK JÄTTELÖGN FÖRSTÅS??
Usch ja... Ujujuj.

Nej, det är NI som är terrororganisationerna..... Alla ser det liksom...
Du kan inte ändra sanningen hur mycket du än försöker göra vitt till svart och svart till vitt genom rena uppenbara LÖGNER och falska rykten.
Tyvärr...

Förtrycket kommer från era egna!
Väljer man att ge pengar till mördare istället för till fattiga och behövande så... Då blir det så.
Väljer man att marinera alla sina barn i hat istället för i kärlek så...
Då blir resultatet därefter.

Vi har ingen hederskultur i Sverige.
Det är från mellanöstern...

Med tanke på historien är det kanske inte konstigt att judar inte litar på européer och kristna.
De tror att kristendomen innebär hat emot judar, vilket inte är sant, men de tror naturligtvis det.
Sen att viss ortodox judendom inte älskar allt det vet vi. Men det är inget egentligt problem, för vad ska vi frukta?

Nä jag kommer inte ta tiden att titta på din video.
Jag vet redan grunden.
Jag vet att Jesus är den som är lösningen.
För alla.
Men det går inte in nu liksom, det finns hinder kvar.
Det är saker som ligger i vägen.
Jag vet bara vad Gud visat mig.
Det finns en Väg där det Växer Friskt Gräs.

Gud välsigne dig
Citera
2018-05-08, 13:05
Medlem
Visst är Gaza ett isolerat stycke mark och mer en enklav i området. Folk lider utan tvivel av Hamasstyret men Gaza har väl gräns mot mer än enbart Israel?
Palestiniernas sak är ju inte enbart något som Israel kan lösa, det finns ju palestinier över hela regionen, många i flyktingläger i t.ex Jordanien.
Dessutom så är ju styret av ett Palestina en omöjlig knut att lösa verkar det som. Geografiskt är det ju en mardröm och Hamas är ju dessutom terrorstämplade.
I dagsläget så säkert Israels regering större frågor på sitt bord med Syrien och Iran för att nämna några skräckregimer i regionen. Men vill israelerna ha en förändring i politiken så kan man ju faktiskt byta regering vid nästa val och kanske öppna upp för vidare fredssamtal, den möjligheten finns ju inte någon annanstans i regionen. Fast vem skulle man förhandla med som företräder alla palestinier?
Tror palestinierna är dömda att leva som man gjort under decennier, få länder vill ju stödja dom, åtminstone om det inte kan påverka Israels status i regionen negativt förstås för då är palestinierna bra att ha som spelpjäser.
Citera
2018-05-08, 13:09
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Du pratade om perioden före 1967. Ett par generationer senare får man väl erkänna Israel, men vid den tiden hade palestinierna som blivit fördrivna inga som helst skäl att acceptera erövrarna. Hatet står du för i hur du konsekvent försvarar Israels ockupationer, angreppskrig och mordkampanjer.

Israel bombade Syrien, genomförde mindre invasioner av Jordanien innan de slog på stort och angrepp Egypten med full styrka, men i din bild blir det att dessa länder förklarade krig
Nu förstår jag inte. Förväntar du dig verkligen att terrorgruppen PLO var kvalificerad att föra talan för hela det palestinska folket? Det är ganska rasistiskt...

Du fastnar för mycket vid detaljer. Arabländerna vägrade gå med på en judisk stat, oavsett dess gränser. Så har det varit ända sedan Israels självständighet 1948, med undantag för Egypten och Jordanien som till slut insåg att det inte går att utrota judarna, nu verkar Saudiarabien börja inse det också.
Citera
2018-05-08, 13:23
Avstängd
Citat:
Du fastnar för mycket vid detaljer. Arabländerna vägrade gå med på en judisk stat, oavsett dess gränser. Så har det varit ända sedan Israels självständighet 1948, med undantag för Egypten och Jordanien som till slut insåg att det inte går att utrota judarna, nu verkar Saudiarabien börja inse det också.
"We shall admit into the state all the Jews we can. We firmly believe that we can admit more than two million Jews. We shall build a multi-faceted Jewish economy– agricultural, industrial, and maritime. We shall organize an advanced defense force—a superior army which I have no doubt will be one of the best armies in the world. At that point I am confident that we would not fail in settling in the remaining parts of the country, through agreement and understanding with our Arab neighbors, or through some other means."
- David Ben Gurion
Förstår inte varför araberna var misstänksamma och inte ville erkänna en judisk stat ensidigt utropad av en bunt invandrare med expansionistiska ambitioner.
Citera
2018-05-08, 19:34
Medlem
Citat:
"Vår motpart bygger hus!
Bosättningarna är inte ens det största problemet

Problem för vem? Förstår att judarna inte drabbas men dummare påstående får man leta efter. Bosättningarna är sannolikt det STÖRSTA problemet.

Citat:
; PLO vägrade erkänna Israels rätt att existera långt innan den första bosättningen byggdes som resultat av arabländernas misslyckade invasion Israel 1967.

PLO HAR erkänt Israel. Har Israel NÅGONSIN erkänt Palestina?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in