2018-05-07, 09:35
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler
Hade AFS gynnats eller missgynnats av att Motståndsrörelsen öppet uppmanat sina anhängare att rösta på dem i riksdagsvalet? Motståndsrörelsens kritik mot AFS är förmodligen mindre skadlig för partiet än DFS stöd av AFS är det.
Kritiken från NMR handlar om att AfS öht startade som parti. Uppenbarligen eftersom de är konkurrenter, inte bara partipolitiskt utan även ideologiskt.

DfS å andra sidan ser det som något positivt för rörelsen som helhet. Personligen tror jag inte AfS påverkas av NMR verken för eller emot. Svegot genererar dock ett visst stöd.
Citera
2018-05-07, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spyhink
Om du kunde lägga ner hälften av den energin som du gör i t ex. detta inlägg mot folkförrädare, sionister, rödingar och liknande hade det varit bra. Nu sitter du enbart och spyr ut din överskottsgalla över DE, JdG och MS. Arbeta lite konstruktivt istället för att sitta på flashback och mata troll, kommunister, sionister, journalister, snutar och allsköns jävla pack. Personligen tror jag inte att du ens har ärliga avsikter utan försöker tillföra bensin på elden och försöka hålla elden levande.

Håller med. Fattar inte vad som driver de stora svegot-hatarna som skriver långa välskrivna inlägg. Nästan sjukligt.

Vad som förenar dem också är att de alltid låtsas vara martyrer i minoritet när de i själva verket utgör 90% av tråden.
Citera
2018-05-07, 14:20
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Intressant diskussion på Carlqvists Facebook där hon fortsätter ondgöra sig över NMR:s "problematiska" syn på yttrandefrihet:

https://www.facebook.com/ingrid.carlqvist/posts/10155769597437683
Citera
2018-05-07, 15:09
Medlem
Citat:
Intressant diskussion på Carlqvists Facebook där hon fortsätter ondgöra sig över NMR:s "problematiska" syn på yttrandefrihet:

Skulle någon vänlig själ kunna dela med sig av skärmdumpar eller citat från konversationen?
Citera
2018-05-07, 15:13
Bannlyst
Citat:

Man kan tillämpa Martin Saxlinds kommentar i praktiken. Ingrid Carlqvist lär dig och hålla tyst och skönt kritiken internt. Har svårt för dessa känsloutspel från infertila kvinnor som har förkärlek för Marocko.
Citera
2018-05-07, 16:00
Medlem
Mr.Grankvists avatar
Ingrid är som Hagberg sade ideologiskt efterbliven. Hon har inte fått grepp om vad de här (((typerna))) är kapabla till, inte skådat vidden av deras verk och betraktar fortfarande världen till stor del utifrån deras perspektiv. Men hon vill så gärna vara en insatt och påläst dissident och menar att man ska vända sig till henne för att få förståelse, när hon precis har börjat vakna upp själv efter åratal av fixering vid musselmaner (vilken håller i sig).
Hon är ett bra exempel på en person med problematiska karaktärsdrag som söker sig till politiska sammanhang, en sådan som bara måste stå i rampljuset och låter det gå ut över sitt engagemang.
Citera
2018-05-07, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero
Jag utgår inte från bibeln när jag spånar till människans uppkomst. Strunt i årtalet. Det är en avledningsmanöver från din sida. Förklara istället om det kan finnas fog för min fundering att det uppstod människoliknande varelser ungefär samtidigt på olika platser för att livsvillkoren var gynnsamma över hela planeten. Den är mer logisk än Moder Afrika-teorin.

Nu när jag har dig på tråden - tack för det - så tycker jag att du är en riktig skitstövel som sitter i Kanada och öser skit över vi som bor kvar i Sverige och försöker göra det bästa av situationen. Jag föraktar såna som dig. Du är inte ett dugg bättre än nån av de viktigpetters till flyktingar som har kommit hit och skriver oss på näsan hur vi ska sköta Sverige. Gå vidare i ditt liv. Lämna Sverige bakom dig. Eller så pallrar du dig hem och visar att du vill spela match på fotbollsplanen. Inte sitta på läktaren och skrika åt spelarna hur vi ska göra.

Jag bor inte i Kanada utan i USA. Jag flyttade hit tillfälligt då jag vägrade låta mina barn indoktineras i genusvetenskap och riskera våldtäkt av araber i svenska skolan. Här får man nämligen hemskola, det får man inte i Sverige. Staten äger dina barn i kommunistlandet.
Att skaffa svenska, välubildade och medvetna barn är bland det viktigaste man kan göra för sitt land.

Antar att Dan, Magnus, Jonas De Geer, Frodi, Daniel Friberg,Henrik Palmgren m.f.l som lämnat landet även de är fega uslingar som skall hålla käften? Ingrid Carlqvist och Conrad bor kvar i Sverige och skall alltså ges tolkingsföreträde framför dessa?

Även andra svenskar som vägrar låta sina barn förgöras av "the mind virus" i svensk PK-skola är förädare. Deras barn skall minsann offras på multikulti-altaret med annars är man ingen riktig svensk tydligen.

Att du väljer att utgå från en 2000 år gammal text skriven av hebrisika fårhedar och förkastar modern västerländsk vetenskap när du drar dina slutsatser säger en hel del om dig.

Det finns ett starkt svenkt community här i North Dakota och Minnesota. Folk är mer svenska än i Sverige och otroligt stolta över sitt arv.

Sitt ni och lyssna på Ingrid Carlqvist istället som nu intagit en ledarroll inom svensk nationalism i Sverige.
Klart som fan att jag bryr mig om landet även om jag inte är där fysiskt för tillfället. Vad är det för dumheter? När skolgången är klar flyttar jag hem igen.
Jag tänker inte hålla käften och ge tolkningsföreträde till miljöpartistiska landsförädare till svenska föräldrar som sätter sina barn i svensk skola som har allas lika värde och genus i läroplanen LPFÖ. En skola där 12 åriga tjejer våldtas av 25 åriga araber.
Fuck off.

OnT

Det är tack vara svin som Ingrid Carlqvist och kommunisten Conrad som Sverige ser ut som det gör, fega uslingar som låtit detta påga och kallat oss som arbetade mot detta på 90-talet för rasister.

Nu passar det att inte bara vända kappan, utan även kalla sig första vågens dissident!
Fy fan.
Hur orkar ni med Ingrid Carlqvist? Noll ödmjukhet för folk som varit vakna i årtionden.
Trampar ner på NMR så hårt hon kan och klagar på folk som donerar till dem.

Det är ju DFS som gäller.
All respekt för folk som vaknar, det är positivt.
Man måste dock veta sin plats och kanske inte ställa sig på den högsta pedistalen direkt och pissa ner på folk som kämpat i årtionden.
Senast redigerad av Landos 2018-05-07 kl. 16:38.
Citera
2018-05-07, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Jag bor inte i Kanada utan i USA. Jag flyttade hit tillfälligt då jag vägrade låta mina barn indoktineras i genusvetenskap och riskera våldtäkt av araber i svenska skolan. Här får man nämligen hemskola, det får man inte i Sverige. Staten äger dina barn i kommunistlandet.
Att skaffa svenska, välubildade och medvetna barn är bland det viktigaste man kan göra för sitt land.

Antar att Dan, Magnus, Jonas De Geer, Frodi, Daniel Friberg,Henrik Palmgren m.f.l som lämnat landet även de är fega uslingar som skall hålla käften? Ingrid Carlqvist och Conrad bor kvar i Sverige och skall alltså ges tolkingsföreträde framför dessa?

Även andra svenskar som vägrar låta sina barn förgöras av "the mind virus" i svensk PK-skola är förädare. Deras barn skall minsann offras på multikulti-altaret med annars är man ingen riktig svensk tydligen.

Att du väljer att utgå från en 2000 år gammal text skriven av hebrisika fårhedar och förkastar modern västerländsk vetenskap när du drar dina slutsatser säger en hel del om dig.

Det finns ett starkt svenkt community här i North Dakota och Minnesota. Folk är mer svenska än i Sverige och otroligt stolta över sitt arv.

Sitt ni och lyssna på Ingrid Carlqvist istället som nu intagit en ledarroll inom svensk nationalism i Sverige.
Klart som fan att jag bryr mig om landet även om jag inte är där fysiskt för tillfället. Vad är det för dumheter? När skolgången är klar flyttar jag hem igen.
Jag tänker inte hålla käften och ge tolkningsföreträde till miljöpartistiska landsförädare till svenska föräldrar som sätter sina barn i svensk skola som har allas lika värde och genus i läroplanen LPFÖ. En skola där 12 åriga tjejer våldtas av 25 åriga araber.
Fuck off.

OnT

Det är tack vara svin som Ingrid Carlqvist och kommunisten Conrad som Sverige ser ut som det gör, fega uslingar som låtit detta påga och kallat oss som arbetade mot detta på 90-talet för rasister.

Nu passar det att inte bara vända kappan, utan även kalla sig första vågens dissident!
Fy fan.
Hur orkar ni med Ingrid Carlqvist? Noll ödmjukhet för folk som varit vakna i årtionden.
Trampar ner på NMR så hårt hon kan och klagar på folk som donerar till dem.

Det är ju DFS som gäller.
All respekt för folk som vaknar, det är positivt.
Man måste dock veta sin plats och kanske inte ställa sig på den högsta pedistalen direkt och pissa ner på folk som kämpat i årtionden.

Nu får du ta och ge dig. Jag skriver till dig att jag inte har funderat över det som står i bibeln för jag läser aldrig bibeln. Ändå vill du få mina funderingar till att vara tagna från bibeln. Du är skamlös. Skäms på dig.

Jodå, jag tycker att har man lämnat Sverige då upphör rätten att tycka till om sakernas tillstånd härhemma. Dessutom är du oförskämd. Sitter och spyr galla åt alla oss som stannar kvar i Sverige fastän vi kunnat ta vårt pick och pack och dragit härifrån. Liksom du gjort din quisling.

Du torgför en massa falska saker. Klistrar lögner i mitt ansikte. Jag skiter väl i Ingrid & Conrad. Lyssnar aldrig på dom. Inte heller Motgiftsgänget. Gamla och nya. Men det innebär ju inte att jag inte kan genomskåda en falsk typ som dig.

Du gör misstaget att du tror att alla svenskar som har en åsikt om Sverige i dag har ett förflutet i sektmiljöerna som du rörde dig i innan du drog härifrån. Finns helvetes massa svenskar som tycker detsamma som du, jag, JDG, Ingrid & Conrad. Skillnaden är den att vi håller oss borta från sektmiljöer, klubbar för inbördes beundran. Att vara orolig inför framtiden är inte detsamma som att man måste ansluta sig till dom här sektmiljöerna.
Citera
2018-05-07, 17:07
Medlem
Citat:
Nu får du ta och ge dig. Jag skriver till dig att jag inte har funderat över det som står i bibeln för jag läser aldrig bibeln. Ändå vill du få mina funderingar till att vara tagna från bibeln. Du är skamlös. Skäms på dig.
Jag ber om ursäkt, jag läste fel i ditt tidigare inlägg. Du skrev "Jag utgår inte från bibeln när jag spånar till människans uppkomst".
Missade det där "intet". Mitt misstag, förstår att du blev förbanad när jag behandlade dig som någon reliös dåre. Sorry!
Citat:
Jodå, jag tycker att har man lämnat Sverige då upphör rätten att tycka till om sakernas tillstånd härhemma.
Det gäller då även Motgiftarna, JDG, Frodi, Red ICE (Norse news), Friberg etc med?
Citat:
Dessutom är du oförskämd. Sitter och spyr galla åt alla oss som stannar kvar i Sverige fastän vi kunnat ta vårt pick och pack och dragit härifrån. Liksom du gjort din quisling.
Vidkun Quisling är en av de mest orättvist behandlade personerna i världshistorien i min mening, det är uppebart att du köpt PK-maffians historiebeskrivning rakt av när du använder den termen.

Med Quisling menar du givetvis landsförädare. Om man är en landsförrädare för att man vägrar låta sina barn indoktineras av staten eller riskera att döttrarna våldtas av negrer på skoltoaletten genom att flytta utomlands 9-10 år..ja då är jag väl en landsförrädare med många andra.
Citat:
Du gör misstaget att du tror att alla svenskar som har en åsikt om Sverige i dag har ett förflutet i sektmiljöerna som du rörde dig
Jag har inte rört mig i några sektmiljöer (som DFS)
Däremot har jag sett varåt allt barkade sedan 90-talet och alltid påpekat detta offentligt som alla med ryggrad borde göra.
Jag fick sparken från jobbet på mellanchef på ett större företag p.g.a mina åsikter gällnade invandring och kommunism. Var fanns Ingrid och Conrad då?
De hade behövts i fikarummen, hade folk stått upp redan då hade det inte sett ut som det gör idag.
Då hade jag inte behövt må piss varje dag för att jag inte kan bo på svensk mark för tillfället.
Citat:

Skillnaden är den att vi håller oss borta från sektmiljöer, klubbar för inbördes beundran. .
Jasså? Host host.. Du har precis beskrivit DFS ordagrant. Jag har aldrig varit med i någon organisation förutom MUF på 90-talet, där jag blev utsparkad då mina åsikter och ekonomiska analyer gällande demografi och invandring inte var tillåtna.

Citat:
Att vara orolig inför framtiden är inte detsamma som att man måste ansluta sig till dom här sektmiljöerna.
Exakt. Du har helt rätt.
Sektmiljöer där all kritk bemöts med anklagelser om troll, "Qvuisling" eller röding blir bara klubb för inbördes beundrad. Precis som DFS.

Att sitta och höra Ingrid Carlqvist sitta i Radio Svegot och klanka ner på gamla nationalistiska organisationer, vad man än må tycka om dem, är bara för mycket för mig.
Ingrid Carlqvist!!
Senast redigerad av Landos 2018-05-07 kl. 17:10.
Citera
2018-05-07, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Jag ber om ursäkt, jag läste fel i ditt tidigare inlägg. Du skrev "Jag utgår inte från bibeln när jag spånar till människans uppkomst".
Missade det där "intet". Mitt misstag, förstår att du blev förbanad när jag behandlade dig som någon reliös dåre. Sorry!

Det gäller då även Motgiftarna, JDG, Frodi, Red ICE (Norse news), Friberg etc med?

Vidkun Quisling är en av de mest orättvist behandlade personerna i världshistorien i min mening, det är uppebart att du köpt PK-maffians historiebeskrivning rakt av när du använder den termen.

Med Quisling menar du givetvis landsförädare. Om man är en landsförrädare för att man vägrar låta sina barn indoktineras av staten eller riskera att döttrarna våldtas av negrer på skoltoaletten genom att flytta utomlands 9-10 år..ja då är jag väl en landsförrädare med många andra.

Jag har inte rört mig i några sektmiljöer (som DFS)
Däremot har jag sett varåt allt barkade sedan 90-talet och alltid påpekat detta offentligt som alla med ryggrad borde göra.
Jag fick sparken från jobbet på mellanchef på ett större företag p.g.a mina åsikter gällnade invandring och kommunism. Var fanns Ingrid och Conrad då?
De hade behövts i fikarummen, hade folk stått upp redan då hade det inte sett ut som det gör idag.
Då hade jag inte behövt må piss varje dag för att jag inte kan bo på svensk mark för tillfället.

Jasså? Host host.. Du har precis beskrivit DFS ordagrant. Jag har aldrig varit med i någon organisation förutom MUF på 90-talet, där jag blev utsparkad då mina åsikter och ekonomiska analyer gällande demografi och invandring inte var tillåtna.

Exakt. Du har helt rätt.
Sektmiljöer där all kritk bemöts med anklagelser om troll, "Qvuisling" eller röding blir bara klubb för inbördes beundrad. Precis som DFS.

Att sitta och höra Ingrid Carlqvist sitta i Radio Svegot och klanka ner på gamla nationalistiska organisationer, vad man än må tycka om dem, är bara för mycket för mig.
Ingrid Carlqvist!!

Quisling blev lite fel :-) haha

Men sektmiljöer håller jag fast vid. Alla de här miljöerna från SD till NMR är sekter. Man kan ha samma åsikter utan att bli inblandad. Allra bäst faktiskt.

Jag tycker det är mer intressant att prata med icke-Sverigevänner. Man kan känna dom lite grann på pulsen först men sen låter dom som NMR2.0

När det gäller den här tråden om DSF/Svegot så orkar jag inte bry mig. Inte heller om Ingrid & Conrads senaste klavertramp. Det är rätt imponerande att Ingrid lyckas trampa snett genom ett hela livet och tjäna pengar på kuppen. Hon kommer fasa ut sig själv från allting. Kalla det för evolutionslära i praxis.
Citera
2018-05-08, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Grankvist
När var det hon hade ihop det med den här marockanen?

90-talet nån gång. Ingrids ålder varierade också (båda ljög). Tror det landade i att Ingrid var 32 år och skäggbarnet 20 år. Äktenskapet höll i fyra år för att inte tappa ansiktet. Migrationsverket fattade att det var något lurt med detta men Ingrids kontakter löste problemet. Det är åtminstone lite konstigt och rimmar illa med Ingrids uttalanden idag.

Bara det att Ingrid Carlquist ofta reser till ett muslimskt land idag är ju bisarrt. Har ju inte direkt nämnts i podden. Man får bara veta att Ingrid är på resande fot där det är varmt. Ytterst sällan ett ord om Marocko såklart
Senast redigerad av Gipsy-tears 2018-05-08 kl. 01:21.
Citera
2018-05-08, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Bara det att Ingrid Carlquist ofta reser till ett muslimskt land idag är ju bisarrt. Har ju inte direkt nämnts i podden. Man får bara veta att Ingrid är på resande fot där det är varmt. Ytterst sällan ett ord om Marocko såklart

Va? Jag tycker hon pratar om Marocko hela tiden, så fort hon nämner att hon har varit ute och rest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in