• 1
  • 2
2018-05-07, 21:13
Medlem
Hej Flashback.

Jag har under en längre tid använt koskenkorva vodka som deodorant under armarna, två gånger om dagen, en liten skvätt enbart.

Det står dock inget om huruvida kroppen kan ta skada av detta.
Är det någon av er på flashback som gör samma sak, eller vet vilka problem som detta kan medföra?
Citera
2018-05-07, 21:16
Medlem
MickTaylors avatar
Det tar ju död på bakterier som ger dålig doft men också "nyttiga" bakterier. Jag tror inte ett långvarigt bruk är av godo.
Citera
2018-05-07, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickTaylor
Det tar ju död på bakterier som ger dålig doft men också "nyttiga" bakterier. Jag tror inte ett långvarigt bruk är av godo.
Tror du att exempelvis handsprit skulle vara bättre? Tänkte den vattniga versionen, eller den som blir skummig när man trycker ut den...
Citera
2018-05-07, 21:31
Medlem
Du luktar väl alkis i stället eller kanske inte luktar något?
Citera
2018-05-07, 21:35
Medlem
FruStormuftis avatar
Har aldrig hört om någon som gör så.
Citera
2018-05-07, 21:41
Medlem
Studsbolls avatar
Mythbusters testade vodka för att ta bort lukt från bl a fötter och det funkade, fast det skulle de förstås gjort med vilken handsprit som helst. Drick du vodkan och kör med handsprit till utvärtes bruk.
Citera
2018-05-07, 22:17
Medlem
moraltanten88s avatar
Absolut torr finns på apoteket använd över natten 1 gång i veckan
Citera
2018-05-07, 23:14
Medlem
Zer0Shits avatar
Du lär ju gå runt och lukta parkbänksalkis om inte annat? Hur applicerar du din kosken? Häller du op en skvätt i varje armhåla direkt ur flaskan eller baddar du med papper som du dränkt i brännvin?

z
Citera
2018-05-08, 00:12
Medlem
Millediablos avatar
Uttorkad hud tror jag blir om du fortsätter, deodoranter med alkohol innehåller även ngn form av medel mot uttorkning så också tvål.
Citera
2018-05-08, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Du lär ju gå runt och lukta parkbänksalkis om inte annat? Hur applicerar du din kosken? Häller du op en skvätt i varje armhåla direkt ur flaskan eller baddar du med papper som du dränkt i brännvin?

z
Har testat med vattenspruta. Men jag håller mig till att hälla lite i händerna och plaska in i armhålan.
Lukten tycker jag om.
Citera
2018-05-08, 01:02
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightdevil
Har testat med vattenspruta. Men jag håller mig till att hälla lite i händerna och plaska in i armhålan.
Lukten tycker jag om.
Hur uppfattas lukten av din omgivning? Varför just Koskenkorva?

z
Citera
2018-05-08, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Hur uppfattas lukten av din omgivning? Varför just Koskenkorva?

z
Koskenkorva för att jag gillar att dricka den, och då finns det alltid hemma så att jag slipper dra mig ned till systembolaget
Ingen som sagt något om lukten, inte heller på jobbet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in