2018-05-07, 18:45
Medlem
Sanningen finns förmodligen i ett minneskort dolt i Nautilus - ingen genomlysning hittar kortet
med dagens teknik i den skalan , bara nedmontering av alla komponenter ombord tills det hittas.
Senast redigerad av Luniatic 2018-05-07 kl. 18:49.
Citera
2018-05-07, 18:56
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag tror att det är försvarsadvokaten som genom juridik försöker att hjälpa sin klient till ett kortare straff. Men ändå måste det nog ses som ett halvt erkännande. Är man oskyldig slåss man för sin heder med näbbar och klor. Även om man förstår att det är enormt påfrestande att sitta i isolering på häkte med bara en grå mur utanför fönstret. Har man tur fladdrar det kanske en "sommarfågel" (fjäril) förbi någon sällsynt gång. Men är man "oskyldig" uthärdar man nog tills alla möjligheter är helt uttömda. Det tror jag nog.
Såklart försöker de få ett kortare straff. Att inte behöva låta rätten påverkas av att gå igenom den hemska bevisningen med obduktionsbrotokoll, hans extremt vidriga filmer mm - det är nog deras tanke då att försöka få det till ett "vanligt" mord med tidsbestämt straff.
Advokaten inser ju också att det inte är någon mening i att försöka få en ändring av domen i bevisfrågan. Den delen är helt körd och det lär hon ha fått Madsen att inse.
Så, då "orkar han inte kämpa" med att bevisa sin oskuld utan hoppas på ett lägre straff med hjälp av advokaten och med hjälp av att rätten slipper se den vidriga bevisningen.
Madsen har ingen heder, så varför skulle han slåss för den? Han skiter i sådant som har med heder och samvete att göra. Han känner ingen ånger alls för det han gjort. Det var något han behövde göra bara, just då. Jag tror att det blir som jag tidigare skrev - inget erkännande, däremot att han storsint kommer att gå ut med att "han tar sitt ansvar och straff, för "olyckan" skedde ju på hans ubåt, hans ansvar".

Apropå fjärilar du skrev om, så var det nog mycket mer passande i sammanhanget än du kunde ana
Citat:
Fjärilsprojekt ska göra Madsens häkte säkrare
Efter att Peter Madsen blivit dömd den 25 april fördes han tillbaka Vestre fængsel, där han suttit häktad sen augusti.
Fängelset är nu i framkant för Danmarks Naturskyddsförenings nya kampanj: Sommerfugleeffekten.
– Det hjälper slutligen att öka säkerheten för oss, att du har en trevlig atmosfär i ett fängelse, säger Lea Bryld, chef för Köpenhamns fängelseavdelning, till TV2.

Fängelset tror att insatsen för att hjälpa fjärilarna kan öka säkerheten på fängelset.
– Både de anställda och fångarna kommer att ha något fint att titta på, och det kommer att ge en bättre levnadsmiljö – vilket i sin tur kommer att ge en bättre arbetsmiljö, säger Kasper till TV2.
https://www.expressen.se/kvallsposten/sa-ska-fjarilseffekten-gora-madsens-hakte-sakrare-/
Citera
2018-05-07, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Madsen bryr sig inte om han ses som skyldig eller oskyldig. Jag tror inte han lider i fängelset, han hanterar det galant. Han har satt sig själv på isolering. Han behöver bara få tillbaka kontakten med omvärden och få tillgång till lite damer som kommer på besök en gång i veckan. Det är nog det som svider mest inte på hur omvärden ser på skuldfrågan.

Hittade just en artikel där Bettina uttalar sig om överklagan.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/forsvarer-peter-madsen-naegter-stadig-drab

Tror helt klart på detta som den fråmsta anledningen, han är liggasugen

Tack för länken. Med tanke på att Amnesty anklagar rättsstaten Sverige för tortyr vad det anbelangar våra häkten, så förstår man hur fruktansvärt psykiskt nedbrytande det är.
Har man som PM tvingats att välja isolering också, så är det ännu värre.

Men som Betina säger,- PM orkar inte längre... Det tyder nog på att han inser själv att det inte är lönt att kämpa emot längre. Bevisen var så starka att han bara kommer att få samma resultat om igen. Bättre att lägga sin energin på att försöka få ett mildare straff. Jag tycker att det tyder på att PM har förlikat sig med vad han dömts för.
Även om Betina påstår motsatsen.
Citera
2018-05-07, 18:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Hehehe, jag kunde inte tänka klart där ..klart han kunde ha satt fast henne på det sättet du beskriver! Hua , usch!
Ja, det är riktigt obehagligt - hur det än skett. Fy fabian vilket äckel han är.
Jag skrev remmar men jag vet inte riktigt om det är rätt, ena stunden står det spännband och i nästa stroppar som han köpt på biltema. Jag har inte fördjupat mig så jag lägger det som passus.
Hur som haver är de iaf bredare än det han använt till hylsorna som tyngd.
Senast redigerad av develi 2018-05-07 kl. 19:00.
Citera
2018-05-07, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Hehehe, jag kunde inte tänka klart där ..klart han kunde ha satt fast henne på det sättet du beskriver! Hua , usch!

Fixeringen av huvudet hänger nog ihop med kommunikationen; en så gravt avvikande mördare som Madsen vill ha nån sorts gensvar, dialog, ögonkontakt osv. Och fixeringen av huvudet hade väl bara ett syfte: Madsen ville inte att offret skulle kunna vrida bort huvudet.

Någon tydligt praktiskt skäl att fixera huvudet bör inte ha funnits.

Madsen ville roa sig, och det var väl inte så kul om offret inte såg honom.

Jag undrar fö om Madsen ska göra en "Quick" och börja orera om tidigare brott, linda terapeuter runt lillfingret osv. Något säger mig att han inte har så stor fantasi.
Citera
2018-05-07, 19:06
Medlem
Vad hade hänt eller inte hänt ifall torson inte påträffats
Citera
2018-05-07, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Såklart försöker de få ett kortare straff. Att inte behöva låta rätten påverkas av att gå igenom den hemska bevisningen med obduktionsbrotokoll, hans extremt vidriga filmer mm - det är nog deras tanke då att försöka få det till ett "vanligt" mord med tidsbestämt straff.
Advokaten inser ju också att det inte är någon mening i att försöka få en ändring av domen i bevisfrågan. Den delen är helt körd och det lär hon ha fått Madsen att inse.
Så, då "orkar han inte kämpa" med att bevisa sin oskuld utan hoppas på ett lägre straff med hjälp av advokaten och med hjälp av att rätten slipper se den vidriga bevisningen.
Madsen har ingen heder, så varför skulle han slåss för den? Han skiter i sådant som har med heder och samvete att göra. Han känner ingen ånger alls för det han gjort. Det var något han behövde göra bara, just då. Jag tror att det blir som jag tidigare skrev - inget erkännande, däremot att han storsint kommer att gå ut med att "han tar sitt ansvar och straff, för "olyckan" skedde ju på hans ubåt, hans ansvar".

Apropå fjärilar du skrev om, så var det nog mycket mer passande i sammanhanget än du kunde ana
https://www.expressen.se/kvallsposten/sa-ska-fjarilseffekten-gora-madsens-hakte-sakrare-/
Det var jag själv som la ut fjärilslänken för några dar sedan.

Heder: Jag tror att PM bryr sig väldigt mycket om vad andra människor tänker och tycker om honom.
Sin image. Har du glömt att PM är grandios,narcissistisk och har ett enormt bekräftelsebehov från andra på hur fantastisk han är?

Innerst inne har han en väldigt svag självkänsla. Därav hans enorma behov av att spegla sig i andra människors beundran.
Men vad ser PM i omvärlds-spegeln nu? Enbart förakt och avsky för hans person. Det är det jag menar med "heder".
Inte att PM skulle ha något slags samvete.

Men om han verkligen var "oskyldig" så tror jag inte att han skulle ge sig ett tum.
Att underdogen PM är envis har han väl bevisat i sin livsgärning redan?
Citera
2018-05-07, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Fixeringen av huvudet hänger nog ihop med kommunikationen; en så gravt avvikande mördare som Madsen vill ha nån sorts gensvar, dialog, ögonkontakt osv. Och fixeringen av huvudet hade väl bara ett syfte: Madsen ville inte att offret skulle kunna vrida bort huvudet.

Någon tydligt praktiskt skäl att fixera huvudet bör inte ha funnits.

Madsen ville roa sig, och det var väl inte så kul om offret inte såg honom.

Jag undrar fö om Madsen ska göra en "Quick" och börja orera om tidigare brott, linda terapeuter runt lillfingret osv. Något säger mig att han inte har så stor fantasi.

Ja, han ville nog gärna se skräcken o dödsfruktan i Kims ögon fy , vilken ond människa han är!!

Skulle inte förvåna mig om han försöker linda terapeuter runt lillfingret Hoppas däremot att de inte ramlar ner i hans nät av lögner!
Citera
2018-05-07, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det är riktigt obehagligt - hur det än skett. Fy fabian vilket äckel han är.
Jag skrev remmar men jag vet inte riktigt om det är rätt, ena stunden står det spännband och i nästa stroppar som han köpt på biltema. Jag har inte fördjupat mig så jag lägger det som passus.
Hur som haver är de iaf bredare än det han använt till hylsorna som tyngd.

Ja han är bland den värsta jag har hört talas om...så fruktansvärd ond, äcklig, så jag håller på att kräkas bara jag ser ett foto på honom!

Spelar ingen roll om det var remmar, spännband m.m ..han band fast henne o torterade henne..fy jag vill att han aldrig får komma ut igen!
Citera
2018-05-07, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tack för länken. Med tanke på att Amnesty anklagar rättsstaten Sverige för tortyr vad det anbelangar våra häkten, så förstår man hur fruktansvärt psykiskt nedbrytande det är.
Har man som PM tvingats att välja isolering också, så är det ännu värre.

Men som Betina säger,- PM orkar inte längre... Det tyder nog på att han inser själv att det inte är lönt att kämpa emot längre. Bevisen var så starka att han bara kommer att få samma resultat om igen. Bättre att lägga sin energin på att försöka få ett mildare straff. Jag tycker att det tyder på att PM har förlikat sig med vad han dömts för.
Även om Betina påstår motsatsen.

Han valde själv att isolera sig, vad jag vet.
Citera
2018-05-07, 19:32
Medlem
GW kl 21.00 TV4, Madsen del 2
Citera
2018-05-07, 19:36
Medlem
Åhh , stackars äcklet PM som inte gillar restriktionerna han har fått!! IRONI!

Han kanske borde lära sig nåt nytt tex. lära sig att dra en handtralla o slippa leta tjejer hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in