Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-06, 22:30
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ERCD
Apropås Rebby_Fox; är det bara jag som reagerat på TB’s ögon på det foto som postats (med två mörkhåriga tjejer). De är ju i solen förstås, men hans pupiller ser väldigt, väldigt små ut...

Citat:
Ursprungligen postat av marcus20
Så du tror han har tagit opiater?

Citat:
Det första jag tänkte var att något alldeles för starkt har intagits. Pupillerna är läskigt små.

Det finns däremot otroligt många foton på nätet/instagram där han har sjukligt stora pupiller. Jag har sett minst 30 olika foton vilket har fått mig att fatta hur det låg till. Ni får dra era egna slutsatser.
Citera
2018-05-06, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hypersomni
Jag försökte förklara för dig varför många här har blivit berörda av Tims bortgång, trots att jag är medveten att ingen här behöver visa och skryta om sin sorg (om det är det du tänker att vi gör här).
Du kommer inte ha mer rätt för att du låter otrevlig och jag tänker inte vara otrevlig tillbaka.

Jag menar inte att ni skryter om er sorg, däremot uppvisar ni beteende som pekar på att ni kanske saknar verklig empati, självinsikt och att ni i grund och botten INTE är goda människor.

Du har förmodligen en psykos och borde få hjälp. Efter det ska du gå ner till random pundare och tycka synd om hen. Sitt inte och snacka om att du stödjer kampen mot psykisk ohälsa för att du tycker det är tråkigt att en kändis har dött. Det är ren och skär narcissism alternativt egoism i form av att du sörjer att du inte får fler låtar ifrån honom.

Vill ni ha en övning av mig ska ni få det, gå fram till en livs levande kändis och snacka med hen, se hur mycket ni känner personen. Ni kommer bonda mindre med personen än om ni satt i en skog och gråtrunkade. Av den enkla anledningen att allt detta bara är tankemodeller. Kom ner på jorden och sluta sitt och vältra er i narcissism.
Senast redigerad av Finablonda 2018-05-06 kl. 22:42.
Citera
2018-05-06, 22:43
Medlem
Citat:
Så kan det ju vara - jag har väldigt svårt att se eftersom hennes ögon är mörka och jag kollar på min telefon... Men du tycker att det ser ok ut?

Den andra tjejen på bilden har blå/gröna ägon så det syns tydligt.
Citera
2018-05-06, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systeryster68
Kan inte rabbla upp allt här, läs i Fass.
Men tex ökad ångest, självmordsrisk, hypertoni, impotens, blåmärken, mm mm

Nu vet vi ju inte om han hade dessa läkemedel tillgängliga fortfarande.

Percocet är oxycodone, alltså ett morfinderivat.

Bla dessa läkemedel fick han ju enl dokumentären när han hade sina pankreatitsmärtor.

Även om han inte hade dessa läkemedel tillgängliga fortfarande så kunde mycket väl biverkningarna vara kvar fortfarande.
Citera
2018-05-06, 23:45
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Vad det gäller "brysh" gänget som du kallar om dom så spenderar alla en härlig dag med öl och lekar på Gröna Lund (instagram lucastw och belowthebar). Känns lite underligt, även fast livet går vidare

Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
De är på konsert på Grönan nu. Macklemore spelar där idag.

Aviciis vän och gamla production stage manager/tour manager (på instagram heter han belowthebar) och som syns i båda SVT dokumentärerna är idag video director till Macklemore och är med honom på hans turné, idag är de i Sverige och spelar på Gröna Lund. Han är amerikan och heter Charlie och känner alla Tims barndomsvänner då de alla har hängt intensivt i olika perioder. Så det är inte så konstigt att alla ses idag i Stockholm.
Senast redigerad av Xfiles 2018-05-06 kl. 23:53.
Citera
2018-05-06, 23:46
Medlem
Hypersomnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finablonda

Du har förmodligen en psykos och borde få hjälp. Efter det ska du gå ner till random pundare och tycka synd om hen. Sitt inte och snacka om att du stödjer kampen mot psykisk ohälsa för att du tycker det är tråkigt att en kändis har dött. Det är ren och skär narcissism alternativt egoism i form av att du sörjer att du inte får fler låtar ifrån honom.

Vill ni ha en övning av mig ska ni få det, gå fram till en livs levande kändis och snacka med hen, se hur mycket ni känner personen. Ni kommer bonda mindre med personen än om ni satt i en skog och gråtrunkade. Av den enkla anledningen att allt detta bara är tankemodeller. Kom ner på jorden och sluta sitt och vältra er i narcissism.

Du tror att jag kommer ta illa upp om du säger att jag har psykos och borde få hjälp? varför pratar du som om du vill stigmatisera mig genom att säga det? men du har rätt att jag borde få hjälp till mina psykiska bekymmer, och jag är glad att jag är öppen med det och inte skäms av att berätta och söka hjälp. Som sagt, jag lyssnar inte på Aviciis låtar, det är inte min smak men jag antar att du redan har bestämt dig för dina åsikter, samt jag är knappt skyldig till dig att berätta det heller.
Citera
2018-05-06, 23:47
Medlem
Nile Rodgers säger att Tim var rejält packad senast de sågs för 3 år sedan, vilket blir 2015. Men redan 2013 började Tims hälsoproblem med bukspottskörteln, och 2014 opererades gallblåsan bort. Så han fortsatte uppenbarligen att dricka. Det finns även andra källor, men Rogers var den säkraste jag hittade.
Jag har haft en teori från början att Tim fick ett återfall av pankreatit nere i Oman, fick svår ångest, ringde brorsan, men gick inte till läkaren utan festade loss sista dygnet för att döva smärtan, tänkte att livet ändå är kört om inflammationen blivit kronisk.
Vilket såklart inte var sant, man kan leva utan bukspottkörtel, men då blir livet inrutat och kraftigt medicinerat och "tråkigt".

Man kan även dö av pankreatit.
Därav att det behövdes 2 obduktioner.

Däremot begriper jag fortfarande inte vad vännerna kring honom i Oman sysslade med!
Citera
2018-05-06, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus20
Tack! Precis vad jag menar. Det är bara så tragiskt att Tim var omgiven av den typen av människor. För tyvärr tror jag att de är en stor del av varför vissa saker blivit som de blivit. Jag säger inte att de är orsaken till just hans död men jag får intrycket av att de inte kämpade för honom tillräckligt mycket. De njöt av alla resor och lyxlivet istället för att faktiskt göra allt i sin makt för att stötta och hjälpa Tim.

Exakt vad jag försökt säga hela tiden! Ett fåtal (som Nile Rogers och brorsan) försökte hjälpa, övriga bara flöt med.
Citera
2018-05-07, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finablonda
Jag behöver hatet i mitt liv, hatet, det är hatet som driver mig.

Förövrigt så förtjänar du ett skott i pannan för att du behver använda smileysar för att uttrycka dig i ett inlägg på nätet som består av en mening!! Jag använder aldrig smileysar, det är inte att vara superior, även om jag är superior, det är normal anständighet. Dock vet jag att 75% av alla vuxna människor nuförtiden behver smileysar för att kunna uttrycka sig. Skrämmande!

Finablonda, utan smileys nu, jag undrar vad du tror om Tims död?
Du som varit deprimerad men aldrig skulle ta livet av dig. Vad tror du utlöste hans självmordstankar? Han hade jobbat länge mot sin depression och verkade ha kommit en bra bit på väg, slutat turnera exempelvis.
Tror du som jag att det var den sviktade fysiska hälsan, alkoholproblem och människors ignorans?
Citera
2018-05-07, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wesdom
Finablonda, utan smileys nu, jag undrar vad du tror om Tims död?
Du som varit deprimerad men aldrig skulle ta livet av dig. Vad tror du utlöste hans självmordstankar? Han hade jobbat länge mot sin depression och verkade ha kommit en bra bit på väg, slutat turnera exempelvis.
Tror du som jag att det var den sviktade fysiska hälsan, alkoholproblem och människors ignorans?

Här hoppar jag in o svarar Om man lyssnar på persbrantds bok så berättar han att han skar sej i armen med flit av droger
Tror han fick i sig en drog pga någon när han satt nån stans sen sa han jag kommer strax Han blev så dålig av drogen att han ringer till föräldrar i sverige Sen vet man att han dog Ej hur
Citera
2018-05-07, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Här hoppar jag in o svarar Om man lyssnar på persbrantds bok så berättar han att han skar sej i armen med flit av droger
Tror han fick i sig en drog pga någon när han satt nån stans sen sa han jag kommer strax Han blev så dålig av drogen att han ringer till föräldrar i sverige Sen vet man att han dog Ej hur
Det här var intressant, det visste jag inte, att droger kan få någon att impulsivt börja skära sig.
Det skulle i så fall gå ihop med tidigare uttalanden om att han var rädd för döden och rädd för att skära sig. Med droger i kroppen förändrades den synen.
Och jag vill förstås påpeka att jag med betoning på drogerna och dåligt inflytande från vänner, inte tar bort huvudproblemet som är psykisk ohälsa.
Jag försöker bara få ihop det med hur en människa med alla resurser i världen att få rätt hjälp samt viljan att få hjälp, ändå slutade i självmord.
Citera
2018-05-07, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Aviciis vän och gamla production stage manager/tour manager (på instagram heter han belowthebar) och som syns i båda SVT dokumentärerna är idag video director till Macklemore och är med honom på hans turné, idag är de i Sverige och spelar på Gröna Lund. Han är amerikan och heter Charlie och känner alla Tims barndomsvänner då de alla har hängt intensivt i olika perioder. Så det är inte så konstigt att alla ses idag i Stockholm.

Då var det alltså dom jag såg komma utifrån backstageområdet. Hörde han med röda jackan säga något "shit har folk börjat vänta redan".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in