2018-05-06, 21:06
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Oväntat att du kommer ut som kreationist också, en gång hade jag hopp för dig Run3, men efter ditt malande i denna tråd som i stort sett är upprepning på dina tidigare emotionella utspel får jag helt enkelt beklaga att ditt liv tog den riktning den gjorde, men att stödja AFS är alltid något.
Det måste vara en nagel i ögat för er Motgift- och Radio Svegott-älskare att två tredjedelar av den ursprungliga Motgift-trojkan är kreationister (Magnus och Jonas).
Citera
2018-05-06, 21:27
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Har du sett Magnus tatuering på bröstet? http://i.magaimg.net/img/38o6.png Bisarrt val av en pastor. Som kristen blir jag såklart nyfiken på vilken kyrka det är som han blivit prästvigd i, har du koll på det? Och på tal om evolutionsteorin, så är vi fler som inte tror på den, så jag tycker inte att det säger så mycket om hans intelligens.
Tror det var det här som Söderman var kopplad till: "Church of the Creator.[21] Han grundade dess svenska avdelning år 1989 som fick namnet Kreativistens Kyrka."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tommy_Ryd%C3%A9n
Citera
2018-05-06, 22:21
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler
Tror det var det här som Söderman var kopplad till: "Church of the Creator.[21] Han grundade dess svenska avdelning år 1989 som fick namnet Kreativistens Kyrka."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tommy_Ryd%C3%A9n
Tack för fingervisningen, men den informationen är enligt en intervju med Magnus från 2009 felaktig:

Citat:
Stämmer det att du varit aktiv i svenska Ku Klux Klan och Kreativisternas kyrka?
– Nej, jag har inte varit aktiv i svenska KKK, ej heller i Kreativistens kyrka. Detta är medvetna eller omedvetna felaktigheter som florerar om mig. Jag har varit medlem i Aryan Nations samt är pastor i Church of Jesus Christ Christian, båda organisationerna grundades och leddes av pastor Richard Butler och de upphörde att existera vid hans död. Detta var spännande och lärorika år vilka jag kommer att vårda. Vissa försöker göra sig lustiga över min pastorstitel vilket jag tycker är komiskt, eftersom jag inte på något sätt önskar bort den. Pastor är något man blir på livstid och min utnämning kvarstår. Orsaken till att jag inte använder mig av titeln är att jag inte är verksam inom någon församling. Pastor är latinets ord för herde, och en herde anser jag mig fortfarande vara. Det jag lärde mig, eller snarare den gåva jag fick, är ett gudstroende som alltid kommer att finnas med mig. Min gudstro har visserligen förändrats och fördjupats, men den finns kvar.
https://www.nordfront.se/magnus-soderman-jag-ar-starkt-gudstroende.smr
Citera
2018-05-06, 23:02
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Det är ju inte mer än fair att folk får veta vad deras donationer har gått till och hur det fungerat.
Sedan detta återkommande "internt!" "internt!" tänk vad mycket sjuka grejer som sker internt i systemet som hade kunnat fortsätta om det inte kommit fram i ljuset, det hade nog inte varit så bra detta hade fortsatt någon annanstans och någon annan som inbillat sig att affären var enda anledningen till avslutet. Trojkan med motgift var ju det bästa projektet, de kompletterade varandra på ett bra sätt. Så det var synd att det sprack, går ju inte att hitta en värdig ersättare till JDG.

Och har ingen beef i detta, har aldrig donerat till motgift eller varit medlem men det var lustigt hur många som försvarade JDG så ihärdigt så man undrade var det var frågan om för dessa (undviker här att dra liknelser till de anala böjelser någon gav uttryck för i tråden) men kokar väl främst ner till att Dan gett en image av sig att ha varit en liten girigbuk som bara skriker efter pengar och det har folk irriterat sig på, och därav fått svårigheter att skilja på sak och person.
Säljartyper blir sällan populära, samtidigt är det ju förståeligt att det kostar att leva. Men motgift gick rätt bra trots allt, så det verkar ju väldigt underligt att lägga ner det hela och satsa på något så kass som "svegot", hur låter det ens, namnet är ju helt klart katastrofalt dåligt. Låter som ett smeknamn på nån gammal uteliggare eller nåt. Så oavsett om det bara är ett sett att försöka få in mer pengar eller om det verkligen är genuint, så är ju det hela ett synnerligen verklighetsfrånvänt projekt sett till dess officiella syfte.
Citera
2018-05-06, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Det måste vara en nagel i ögat för er Motgift- och Radio Svegott-älskare att två tredjedelar av den ursprungliga Motgift-trojkan är kreationister (Magnus och Jonas).

Tro fan att jag är en stolt svegottare, har inget emot JDG, tycker det bara är lustigt att han tror att jorden är 6000 år gammal. Magnus kan ha varit det men t o m han begriper bättre än så idag. Kvar blir du ensam i din lilla kreationist sekt. Tröttnar jag på livet kommer jag självklart anmäla mig direkt till den församling du tillhör.

Svegott kan vara bra för oss!
Senast redigerad av GeorgeS.Patton 2018-05-07 kl. 00:00.
Citera
2018-05-07, 00:18
Medlem
Citat:
Tro fan att jag är en stolt svegottare, har inget emot JDG, tycker det bara är lustigt att han tror att jorden är 6000 år gammal. Magnus kan ha varit det men t o m han begriper bättre än så idag. Kvar blir du ensam i din lilla kreationist sekt. Tröttnar jag på livet kommer jag självklart anmäla mig direkt till den församling du tillhör.

Jag tror inte heller på evolutionsläran. Föreställ dig planeten jorden för många tusen år sen. Ett växthus. Vad händer om du strör en massa frön i jorden och vattnar och får rätt fuktighet och värme? Då börjar alla frön gro och växa. Överallt.

Jag tror alltså inte på Moder Afrika-teorin. Jag tror att det ploppade upp människor överallt på jorden ungefär samtidigt. Gula, röda,vita och svarta. Sen har folkvandringarna kommit och blandat upp olika folkstammar.

Låter det inte mer logiskt än att alla människor skulle härstamma från samma Moder Afrika?

Eftersom alla levande varelser har två ögon, två näshål, två öron, en hjärna i två bitar, fyra ben/armar med fem fingrar vardera. Jo, alla djur har fem fingrar oavsett katt, hund eller människa. Hade evolutionsläran gällt så hade det funnits andra varianter. Enögda varelser. Kanske treögda. Den variationen finns inte. Men jag tror på växthusmodellen. Allt levande ploppade upp ungefär samtidigt och sen har vi inte förändrats så värst mycket.
Citera
2018-05-07, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spyhink
Om du kunde lägga ner hälften av den energin som du gör i t ex. detta inlägg mot folkförrädare, sionister, rödingar och liknande hade det varit bra. Nu sitter du enbart och spyr ut din överskottsgalla över DE, JdG och MS. Arbeta lite konstruktivt istället för att sitta på flashback och mata troll, kommunister, sionister, journalister, snutar och allsköns jävla pack. Personligen tror jag inte att du ens har ärliga avsikter utan försöker tillföra bensin på elden och försöka hålla elden levande.
All kritik härstammar enligt dig och dina polare från folk som bara vill jävlas och sabotera. Så är inte fallet, jag skulle vilja hävda motsatsen.

En organisation kan endast blomstra om ideer, kritik etc. tilllåts på alla nivåer, även i hårda ordalag.
På så sätt främjas de bästa ideerna och de starkaste personerna intar positioner i ledningen.

Annars blir det som SD, där ett par pajasar biter sig fast vid makten.
Men för all del. Tror du att det bästa DFS kan skaka fram bland sina 1000 medlemmar är:
- En sliskig försäljare med minst sagt skumrask förflutet
- En pastor med hakkors på bröstet som inte tror på evulotionen och inte klarade grundskolan
- En sionistkärring till narcississt som gjort en omvändning under galgen efter att ha blivit sparkad
från Gatestone (trots att hon hoppade av I&C för att gå vara kvar).
- Conrad. Kommentar överflödig

Det tror nämligen inte jag. Jag är övertygad om att det finns bra mycket mer kompetens att ta tillvara på, och att man bör driva det som ett företag vilket jag länge propagerat för. Det öppnar mängder med nya dörrar.

Kritik mot dessa pajasar handlar inte om att vilja stjälpa, tvärtom.
DFS är ett charlatanprojekt där medlen myglas ut till styrelsen ovan.

Däremot är iden om en svensk intresseorganisation inte fel. Den stödjer jag helhjärtat, men man behöver all kompetens som finns att tillgå om man skall ha skuggan av en chans att bli en verklig aktör.

Sedan behövs nya företag drivna av nationalister.
Ett företag kan tillföra helt annat kapital än några ynkla 100 000 donerat från privatpersoner, och göra så kontinuerligt år efter år.

Ett företag kan även skänka bort hela utdelningen till vissa organisationer (som ideella föreningar)helt skattefritt.
Detta har jag propsat för länge och ser det som enda vägen framåt snarare än att Domän-fettot skall samla pissiga medlemsintäker. Det var ju Motgift baserat på med, allt handlar om prenumerationsformatet vilket aldrig kommer att dra in tillräckligt med resurser.

En miljon, vad är det liksom? Det är på så låg nivå att man blir full i skratt.
Man är knappast sabotör eller troll bara för att man påpekar att Conrad inte har någonting i något seriöst projekt att göra överhuvudettaget.

Jag har gjort mer för moder Svea än vad du någonsin gjort, sitt du i mamsen källare och kalla mig sabtör hur mycket du än vill. Mina ord blir inte mindre sanna för det.
Citera
2018-05-07, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero
Jag tror inte heller på evolutionsläran. Föreställ dig planeten jorden för många tusen år sen. Ett växthus. Vad händer om du strör en massa frön i jorden och vattnar och får rätt fuktighet och värme? Då börjar alla frön gro och växa. Överallt.
OT :Vet du hur kol-14 metoden fungerar?
Kolisopten Kol-12 har stabil halveringstid, medas Kol-14 istopen har en halveringstid på 5-6000 år.
Med denna metod kan man datera organiskt material med en felmarginal på endast ca 50 år.
Det finns hur mycket arkeoliskt bevisning som helst som visar på jordens ålder och evolutionen.

OnT:
Tror man att jorden är 6000 år gammal har man samma felmarginal som om man tror att Sverige är 2km långt från norr till söder.
Jag förstår att Magnus Söderman som inte gått ut grundskolan inte förstår detta, men det är inte speciellt svårt.

Att Söderman skall sitta och bre ut sig som någon intellektuell gigant i SveGot och DFS är därför skrattretande. Återigen, en typ som han hör inte hemma i styrelsen för någon förening som skall representera alla svenskar.

Vi behöver det bästa av de bästa då vi ligger jävligt pyrt till.
Citera
2018-05-07, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Grankvist
Lever hon inte i ett förhållande med en svensk man? Det kan ju ha tagit slut förvisso.

Hon blev väl helt enkelt förtjust i landet efter att ha varit där pga sitt tidigare förhållande med en marockan och återvänder gärna dit, det finns de som förblir sina favoritresmål trogna. Resorna sker visserligen lite väl ofta. Hon kanske har kvar kopplingar dit som hon inte gärna talar öppet om.
Skulle det visa sig att hon åker ner dit för att gömma korv av den mörkare sorten vore det typiskt, en självutnämnd talare för svenskarna med lagom starka (läs: egentligen milda) åsikter, öppen för assimilerbara invandrare vilka ska lära sig "älska Sverige", och som tar ställning efter sina personliga preferenser.

Jo det finns säkert smultronställen i Marocko men inte allt för många skulle jag tro eftersom dom kallas flyktingar (jättestora kriget där). Så imponerande var det väl inte det Ingrid Carlquist gjorde. Av en ren slump hängde hon på till Marocko.
Väl på plats i nattklubben dök han upp. Ingrid blev blixtförälskad (Ok det kan hända). Han skulle ju till Sverige så klart. Ingrid Skulle inte sluta på Aftonbladet och flytta till Marocko liksom. Migrationsverket sa först nej till rövarhistorian pga dåliga erfarenheter av marockaner som inte reser tillbaka när visumet gått ut.
Ingrid kontaktade dock folk på högre ort som ordnade visum. Skäggbarnet visade sig vara 20 år vid ankomst till Sverige och inte dom ljuva åren som Ingrid föll för. Alla var emot det men Ingrid ville inte tappa ansiktet. Lögnen accepterades i alla fall.
Det här är ju en fullträff i svensk naivitet. Man kan åtminstone gissa vad Ingrid skulle säga om en kvinna som gjort så idag, tagit hem en muslimsk man i fyra år .
Citera
2018-05-07, 01:57
Medlem
Mr.Grankvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jo det finns säkert smultronställen i Marocko men inte allt för många skulle jag tro eftersom dom kallas flyktingar (jättestora kriget där). Så imponerande var det väl inte det Ingrid Carlquist gjorde. Av en ren slump hängde hon på till Marocko.
Väl på plats i nattklubben dök han upp. Ingrid blev blixtförälskad (Ok det kan hända). Han skulle ju till Sverige så klart. Ingrid Skulle inte sluta på Aftonbladet och flytta till Marocko liksom. Migrationsverket sa först nej till rövarhistorian pga dåliga erfarenheter av marockaner som inte reser tillbaka när visumet gått ut.
Ingrid kontaktade dock folk på högre ort som ordnade visum. Skäggbarnet visade sig vara 20 år vid ankomst till Sverige och inte dom ljuva åren som Ingrid föll för. Alla var emot det men Ingrid ville inte tappa ansiktet. Lögnen accepterades i alla fall.
Det här är ju en fullträff i svensk naivitet. Man kan åtminstone gissa vad Ingrid skulle säga om en kvinna som gjort så idag, tagit hem en muslimsk man i fyra år .

När var det hon hade ihop det med den här marockanen?
Citera
2018-05-07, 05:51
Medlem
Run3s avatar
Citat:

Hur vet du är Magnus numera tror på evolutionsteorin?
Citera
2018-05-07, 07:42
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Mig veterligt har det inte smutskastats något. Endast bemötande och genmäle av kritiken mot NMR.
Jo det både gnälls och smutskastas. Senast vid lanseringen av AfS då några partiaktiva grinade hårt över hur dumma AfS var som inte valde att gå med i NMR och hur misslyckad AfS satsning är. Samma sak gäller DfS som man mer eller mindre sågat från dag ett, ja, förutom att de själva ville starta något liknande en gång i tiden

Bör även nämnas har man helt okritiskt och utan all vetskap i vad som skett tog sida för JDG och satt som ett gäng patetiska skvallerkärringar och larvade sig i sin radio.
Citat:
Att kalla all tidigare nationell kamp & aktivism för helt misslyckad som Dan Eriksson gjort blir bara dumt. Detta måste så klart i allt väsentligt på något sätt bemötas. Att kalla det för smutskastning blir inte riktigt ärligt. Men du kanske sitter på information inte jag känner till? Källa eller länk vore här på sin plats.
Hur menar du att detta specifikt pekar ut NMR?

Har du missat att NMR tidigt kommenterade DfS i radio Nf
Citat:
Det är fullständigt glasklart och givet att en valframgång och riksdagsmandat för Afs endast är till godo för NMR. Det opinionsbildningsmässiga kapital som riksdagsmandat ger är idag systemets absolut värsta mardröm om det skulle tillfalla NMR. Idag Afs - imorgon NMR.
Vilket sker på NMR's partipolitiska bekostnad såklart. Tror du inte en framgång i valet skulle vara viktigare för NMR än att de hamnar i AfS bakvatten?
Citat:
Rent ideologiskt är det galaxer mellan Afs och NMR men det spelar absolut ingen roll i denna fråga.
Det normativa och de perspektivförskjutningar det ger åt det radikaliserande hållet är vad som avses och avhandlas här. Ett lyckosamt svegot-dfs med svenskarnas hus i varje större stad tillsammans med Afs i Sveriges riksdag kommer enbart vara till godo för NMR.
Jo självklart är perspektivförskjutningar ur flera perspektiv bra för den nationella rörelsen som helhet. Men nu talar vi om hur NMR som partiorganisation direkt påverkas av en framgång för AfS. Och som jag nämnde har NMR själva utryckt sig negativt till AfS.
Senast redigerad av skillnad 2018-05-07 kl. 07:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in