Citat:
Ursprungligen postat av
RostigHink
Stackning eller medelvärdesbildning är en välkänd teknik för att minska bruset i en bild som uppstår i själva digitaliseringen. Något jag själv sysslade med på jobbet redan på 80-talet. Idag finns programvara att hämta hem för att kunna stacka hemma. Man kan spela in en video på en planet och sedan stacka alla bildrutorna i videon Det ger skarpa och i stort sett brusfria bilder på planeten.
Jag har ingen förhoppning att du ska förstå vad jag nyss skrev men det är okej, alla kan inte veta allt. Det är dock inte särskilt smart att låtsas veta hur det ligger till med saker och ting, det är alldeles för lätt att se igenom.
Jag har gjort som du gjort, gått på vad någon annan sagt. Det är väl så du gör hela tiden? Så du måste känna dig stolt nu att jag gör likadant.
Sedan så hade den personen jag pratade med en mycket hög zoom med sitt teleskop, jag frågade honom när jag visade honom ungefär samma video som boldogg visat, om det var så här han såg såg "planeterna" när han zoomade ut. Jo, sa han, det gjorde han. Och ja, detta var en globe-person så han var på "din" sida.
Men likt förbannat så vill man inte ha åtminstonde bra videos på något, det är det som är så löjjeväckande med er, att ni så stolt tar emot skit filmer och skit bilder på planeterna, stjärnor, galaxer m.m
Det minsta ni borde vilja ha som bevis år ju om personen som filmar från jorden, att man alltså ser att det filmas från jorden till planeten.
Men det är alltid klippt, alltid. Alltid en bild på närahåll o.s.v