Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-06, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Anstöt att de skrattar, dricker vin och har ett liv. Jag personligen hänger inte upp mig på det men uppenbarligen har människor gjort det.

Att det gått så kort tid och att de inte ”sörjer” längre.

Kanske är det som vanligt?? De skrattar och ler och intar alkohol. Allt riktigt och viktigt i livet stängs ute?? Eller om jag ska vara schysst, typ livet går vidare
Citera
2018-05-06, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wesdom
Bland annat mina slutsatser härifrån:
https://www.expressen.se/noje/aviciis-sista-dagar-i-oman-gjorde-utflykt-med-vannerna/

24 timmar innan dödsfallet fotades han när han åkte båt med vänner med en drink i handen.
Några timmar innan sitt självmord gillade han en reklambild med sin flickvän (eller sitt ex), för mode cold brew coffee, som han sponsrade.

Vill också passa på att skriva att det finns nya forskningsrapporter om drogen Ayahuasca. Tyvärr är dessa nya, och därmed vetenskapligt otillräckligt beprövade samt lite onyanserade. Men dessa rapporter pekar mot att vissa substanser kan påverka cellförnyelse i bukspottkörteln, samt bota depressioner.
Som med allt annat är det frågor som kvarstår om vilken exakt dos och exakt vilka ämnen.
Innan dessa frågor fått svar bör man såklart hålla sig borta från sånt, särskilt vid svåra hälsoproblem!
Men det kan vara en förklaring till varför Tim testade drogen.
Synd bara att inga vettiga personer fanns i hans närhet med inflytande att få honom att avstå!

Tror inte på detta alls. Bilden kan varit tagen några dagar innan den lades upp. Att någon gillade en reklambild på mode kaffet är inte underligt. Han har så många som har hans instagramkonto och förfogar över det. Mitt tips är att hans social media manager / Sean Eriksson / gillat en bild på sitt eget varumärke från Avicii kontot för att boosta i reklamsyfte???? Helt rimligt
Citera
2018-05-06, 20:19
Medlem
Hypersomnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Men vadå, det är väl uppenbart att de gått ihop o ses allihopa? För Tim. För att va där för varann. Köra femkamp tillsammans osv. Tycker inte det är något konstigt what so ever. Fint snarare. Klart de ska vara med varandra.

kan hålla med om att de kanske behöver ses, sörja ihop och prata om Tim och sina känslor, men varför lägga upp det på sociala medier? Jag får tyvärr bara intrycket av att de inte bryr sig ett skit (kan ha fel).
1) Tim förtjänar att man sörjer över honom på ett fint, respektfullt sätt, och att publicera sådana bilder i sociala medier ingår inte i denna process av sorgbearbetning. Så antingen mår de inte dåligt, eller de mår dåligt men vill inte visa det, och visar motsatsen helt enkelt och det är fel i båda fall. Spekulerar snarare på att de alltid har gjort så, även när Tim mått dåligt har de struntat i och publicerat glada bilder. Att i det gänget får man inte riktigt att må dåligt. Det är den bilden de ger oss i alla fall.

2) De får också respektera alla andra fans och familjen som mår dåligt, även folk som inte känt Tim men reagerat starkare än hans egna vänner.
3) brukar ofta hålla med dig ofta men inte när det gäller här.
Citera
2018-05-06, 20:31
Medlem
Hypersomnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunar56
Någon som funderat på att denna person stod Avicci väldigt nära? Det tror jag utifrån bilder o texter. Det kan rent av vara en i familjen.

Nej! Avicii sweden skrev på någon av de senaste bilderna att hen aldrig träffat Avicii. Det är bara en fan och verkar ha ägnat mycket tid åt Avicii även innan han dog.
Citera
2018-05-06, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypersomni
kan hålla med om att de kanske behöver ses, sörja ihop och prata om Tim och sina känslor, men varför lägga upp det på sociala medier? Jag får tyvärr bara intrycket av att de inte bryr sig ett skit (kan ha fel).
1) Tim förtjänar att man sörjer över honom på ett fint, respektfullt sätt, och att publicera sådana bilder i sociala medier ingår inte i denna process av sorgbearbetning. Så antingen mår de inte dåligt, eller de mår dåligt men vill inte visa det, och visar motsatsen helt enkelt och det är fel i båda fall. Spekulerar snarare på att de alltid har gjort så, även när Tim mått dåligt har de struntat i och publicerat glada bilder. Att i det gänget får man inte riktigt att må dåligt. Det är den bilden de ger oss i alla fall.

2) De får också respektera alla andra fans och familjen som mår dåligt, även folk som inte känt Tim men reagerat starkare än hans egna vänner.
3) brukar ofta hålla med dig ofta men inte när det gäller här.

Tack! Precis vad jag menar. Det är bara så tragiskt att Tim var omgiven av den typen av människor. För tyvärr tror jag att de är en stor del av varför vissa saker blivit som de blivit. Jag säger inte att de är orsaken till just hans död men jag får intrycket av att de inte kämpade för honom tillräckligt mycket. De njöt av alla resor och lyxlivet istället för att faktiskt göra allt i sin makt för att stötta och hjälpa Tim.
Citera
2018-05-06, 20:40
Medlem
Enligt rebby_fox så har någon sagt att media i Holland (tv) gått ut med annan info som är väldigt chockerande och att det ej är en naturlig död (alltså typ självmord). Går detta att hitta någonstans tror ni?
Citera
2018-05-06, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus20
Enligt rebby_fox så har någon sagt att media i Holland (tv) gått ut med annan info som är väldigt chockerande och att det ej är en naturlig död (alltså typ självmord). Går detta att hitta någonstans tror ni?

Apropås Rebby_Fox; är det bara jag som reagerat på TB’s ögon på det foto som postats (med två mörkhåriga tjejer). De är ju i solen förstås, men hans pupiller ser väldigt, väldigt små ut...
Citera
2018-05-06, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ERCD
Apropås Rebby_Fox; är det bara jag som reagerat på TB’s ögon på det foto som postats (med två mörkhåriga tjejer). De är ju i solen förstås, men hans pupiller ser väldigt, väldigt små ut...

Så du tror han har tagit opiater?
Citera
2018-05-06, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus20
Så du tror han har tagit opiater?

Det första jag tänkte var att något alldeles för starkt har intagits. Pupillerna är läskigt små.
Citera
2018-05-06, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ERCD
Det första jag tänkte var att något alldeles för starkt har intagits. Pupillerna är läskigt små.

Nu får ni väl för faaan ge er!!! Tjejen på bilden har lika små!!
Citera
2018-05-06, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoyan
Nu får ni väl för faaan ge er!!! Tjejen på bilden har lika små!!

Så kan det ju vara - jag har väldigt svårt att se eftersom hennes ögon är mörka och jag kollar på min telefon... Men du tycker att det ser ok ut?
Citera
2018-05-06, 22:26
Medlem
Hypersomnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finablonda

Sedan har jag oerhört svårt med alla som nu gråter av den enda anledningen att han var känd. Det visar på väldigt sjuka sidor hos de människorna, en total ovilja att skaffa egna åsikter och också bristande engagemang kring allting här i livet. För med 5 minuters engagemang kan ni hitta miljarder andra som ni har större anledning att gråta över.

Om du kollar på alla sidor som har skrivits här i tråden och som blivit djupt berörda av Tims bortgång (inklusive jag) kommer du konstatera följande:

1) många här har inte lyssnat på Avicii och är inte fans av hans musik.
2) många här sörjer inte Avicii, utan sörjer Tim. Kolla på alla inlägg här, det är fåtal som handlar om att man har förlorat en som är bra på musik. De flesta inlägg handlar om Tim som person och hans mående.
3) många här har inte blivit lika berörda även när deras väldigt kända idoler gått bort, så din teori om att enbart kändisskap är utesluten.
4) dokumentären som Tim gjorde hade en stor påverkan, där vi kunde se hur Tim led, hur han skrek på hjälp. Det var så onödigt att han skulle gå bort, tänker de flesta.
5) genom Tim får vi varningar att psykisk ohälsa dödar, många här känner igen sig i Tim och kan relatera så mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in