2018-05-04, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
"Liverpool have now reached as many European Cup finals as Manchester United, Chelsea and Arsenal combined"

Två saker till att nämna. Van Dijk's höga pris. Är i stort sett betald med prispengarna från CL

"Hoppas Barcelona köper Coutinho!!!" Jag erkänner det var en besvikelse när beskedet kom. Med facit i hand har spelet i Liverpool blivit bättre utan Coutinho.

Hur räknar du då?

Sedan Van Dijk anslöt så har Liverpool kvalificerat sig för kvartsfinal vilket ger 6,5 m euro och semifinal vilket ger 7,5 m euro. Finalplatsen ger 11 m euro för förloraren och 15,5 m euro för vinnaren. Det blir antingen strax under eller strax över en tredjedel av Van Dijks transfersumma beroende på om man vinner eller förlorar. Om du räknar ända ifrån att de kvalificerade sig för CL så känns det väldigt missvisande.
Citera
2018-05-04, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Hur räknar du då?

Sedan Van Dijk anslöt så har Liverpool kvalificerat sig för kvartsfinal vilket ger 6,5 m euro och semifinal vilket ger 7,5 m euro. Finalplatsen ger 11 m euro för förloraren och 15,5 m euro för vinnaren. Det blir antingen strax under eller strax över en tredjedel av Van Dijks transfersumma beroende på om man vinner eller förlorar. Om du räknar ända ifrån att de kvalificerade sig för CL så känns det väldigt missvisande.

Enligt Swiss Ramble har klubben tjänat £57.1M på en semifinalplats. Vinner de finalen kan summan stiga till £71.7M.
Citera
2018-05-04, 10:02
Medlem
Citat:
Enligt Swiss Ramble har klubben tjänat £57.1M på en semifinalplats. Vinner de finalen kan summan stiga till £71.7M.

Jag skiter i vad de skriver om ifrån CL:s början. Van Dijk anslöt i januari och då får man räkna ifrån de prispengar man tjänat därefter.

Jag utgår ifrån CL:s officiella uppgifter:

Quarter Finals €6.5 million
Semifinals €7.5 million
Final/Runner Ups €15.5 million/€11 million
Citera
2018-05-04, 10:05
Medlem
Citat:
Jag skiter i vad de skriver om ifrån CL:s början. Van Dijk anslöt i januari och då får man räkna ifrån de prispengar man tjänat därefter.

Semifinals €7.5 million

Skita kan du göra på toaletten!

Det finns något som heter tv-pengar som också skall fördelas.
Citera
2018-05-04, 10:14
Medlem
Citat:
Skita kan du göra på toaletten!

Det finns något som heter tv-pengar som också skall fördelas.

Så för att rättfärdiga ditt strunt-inlägg så ska du räkna alla CL-intäkter ifrån start till mål som om Liverpool aldrig budgeterat för att använda dem pengarna på annat sätt än att använda dem till att värva Van Dijk i januari?
Citera
2018-05-04, 10:25
Medlem
Citat:
Så för att rättfärdiga ditt strunt-inlägg så ska du räkna alla CL-intäkter ifrån start till mål som om Liverpool aldrig budgeterat för att använda dem pengarna på annat sätt än att använda dem till att värva Van Dijk i januari?

Jag skrev bara vad klubben tjänat på CL.
En kommentar angående prislappen på Van Dijk, som många här inne tyckte var på tok för hög.
Om han anslöt i januari eller förra sommaren tycks vara väldigt viktigt för dig. Om jag inte minns fel så ville Liverpool köpa redan förra sommaren, men Southampton tackade nej. På grund av otillåten kontakt. En fråga som sedermera löste sig.

Hur klubben budgeterar får du fråga klubbens ekonomiansvariga. Inget jag har någon insyn i.

Ursäkta om jag skrev mer strunt till en intelligent människa som dig!!!

Ämnet är härmed slutdiskuterat från min sida.
Citera
2018-05-04, 11:00
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:

Semifinals €7.5 million

Det är väl väldigt märkligt att utgå ifrån CL:S uppgifter då deras utbetalningar bara är en väldigt liten del av allt det man tjänar på att gå långt i CL?
EDIT: oops fel tråd, sånt tjafs ska väl tas i CL tråden.

Chelsea-Liverpool på söndag, håller Liverpool undan eller kommer man tappa poäng?
Citera
2018-05-04, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Det är väl väldigt märkligt att utgå ifrån CL:S uppgifter då deras utbetalningar bara är en väldigt liten del av allt det man tjänar på att gå långt i CL?
EDIT: oops fel tråd, sånt tjafs ska väl tas i CL tråden.

Chelsea-Liverpool på söndag, håller Liverpool undan eller kommer man tappa poäng?

Ännu märkligare att utgå ifrån att Liverpool inte haft några fler intäkter överhuvudtaget ifrån CL om inte Van Dijk värvats.
Citera
2018-05-05, 21:09
Medlem
Samizdats avatar
Vilket getingbo i botten, även om Stoke redan är ute:
16 Huddersfield 35 9 8 18 27-56 35
17 Southampton 36 6 15 15 36-55 33
-----------------------------------------
18 Swansea 36 8 9 19 27-53 33
19 WBA 37 6 13 18 31-54 31
20 Stoke 37 6 12 19 33-67 30
Huddersfield har att möta Man City (b), Chelsea (b) & Arsenal (h). Noll poäng?
Southampton möter Swansea (b) & Man City (h).
Swansea möter Southampton (h) & Stoke (h).
WBA möter Crystal Palace (b).
Stoke möter Swansea (b).

Blir det inte oavgjort i Swansea-Southampton är WBA ute redan innan sista omgången spelas.
Citera
2018-05-05, 21:19
Medlem
Scrip7s avatar
Sir Alex Ferguson akut opererad efter en hjärnblödning.
https://www.theguardian.com/football/2018/may/05/sir-alex-ferguson-emergency-surgery-brain-haemorrhage
Citera
2018-05-05, 21:28
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Sir Alex Ferguson akut opererad efter en hjärnblödning.
https://www.theguardian.com/football/2018/may/05/sir-alex-ferguson-emergency-surgery-brain-haemorrhage
Operationen verkar ha gått bra i vilket fall, får hoppas på ett snabbt tillfrisknande.
Citera
2018-05-06, 12:20
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Jag sitter och tänker på Robertson. Förutom Salah måste väl han vara säsongens bästa köp? Ederson, Davinson Sánchez och Gross har alla varit bättre än sin prislapp, men £8M för Robertson? Hysteriskt bra spelare på en svår position, och dessutom till reapris. Jag förstår dem som föredrar Alonso, men förutom honom är Robertson ligans överlägset bästa vänsterback. Otrolig debutsäsong, trevlig kille, och helt enkelt bortglömd på ett positivt sätt.

EDIT: 2012 var Robertson arbetslös. 2013 spelade han i Skottlands tredjedivision. Fem år senare är han en nyckelspelare i ett CL-finallag.

Robertson förtjänar alla hyllningar! Har presterat ruggigt bra, har en grym inställning och kämpaglöd. Känns väldigt sympatisk också. Har bara positiva saker att säga om karln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in