2018-05-05, 21:04
Medlem
zurfarns avatar
Ett näringsförbud drabbar Özz stenhårt. I det egna bolaget Nujen Media AB har han alla sina inkomster och tillgångar. Förutom de svarta förstås..

Och sina miljoner. Om han ryker så det blir ett jävla hallå.

Syrran och Damm är anställda och lite mer skyddade. De kan komma igenom och fortsätta att vara "ovetande". Men visst, båda blir av med anställningen och får söka nytt.

Tror att Damm klarar sig, men blir av med jobbet. Debbie däremot har det väldigt kämpigt framför sig. En brorsa med IQ= badboll. Och eget asylfusk. Det gillar inte Löfven. Inte ens han.

Kom igen Bert!

"Vi har krattat manegen."
Citera
2018-05-05, 21:23
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Hon verkar helt tappad. Hur fan kan man inte veta vad en målsägande är, eller att en sådan behövs för att anmäla?
Det är rena rama skitsnacket från den lata polisens sida.
Inte krävs det någon målsägande för att polisen skall kunna ta upp en anmälan. Med den inspelningen så borde hon gå vidare genom att anmäla polisen som tog emot samtalet.
Ett jävla oskick att inte ta upp anmälan "om det finns anledning att anta att ett brott begåtts", som det så vackert heter i Brottsbalken
http://www.juridicum.su.se/process/RB2324.htm
Problemet är inte att det saknas en målsägande utan att polisen är lat eller skiter i lagstiftningen.
Citera
2018-05-05, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Özz hade förmodligen aldrig fått skatterevision på sig om han inte gjort intervjun.
Detta. Folk glömmer så lätt, men jag är tacksam över att Özz friskade upp mitt minne om de skumma kontoutdragen.

Tack Özz. Jag är den svenska pitbull som inte släpper bettet, förrän benet hörs krasa.
Citera
2018-05-05, 21:42
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramboll
Nån som minns var det nu var som herr Ö. Nujes-massakern uttalade sig om att Akilov angrep eller planerade angripa kurder? Syftade han på något i Sverige eller var det i Mellanöstern? Jag förstod aldrig det riktigt ...

Söndagsintervjun med Wicklin i P1:
https://sverigesradio.se/sida/avsnit...programid=4772
Citera
2018-05-05, 21:54
Medlem
carambolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Söndagsintervjun med Wicklin i P1:
https://sverigesradio.se/sida/avsnit...programid=4772
Tack - hittade det!

Ca 34:50 in säger han "... det som smärtar mig här det är att som kurd då - och veta att den här människan har velat döda kurder på Drottninggatan ..."

Vadfan är det? Det smärtar honom att Akilov ville döda kurder på Drottninggatan?!
Citera
2018-05-05, 22:02
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Tack - hittade det!

Ca 34:50 in säger han "... det som smärtar mig här det är att som kurd då - och veta att den här människan har velat döda kurder på Drottninggatan ..."

Vadfan är det? Det smärtar honom att Akilov ville döda kurder på Drottninggatan?!

Nja, rasist och kurdnationalisten Özz menade nog att det trots allt förelåg en risk att även någon Kurd kunde ha strukit med då Özzbeken utförde massmordet.
Det visar bara nivå på fanskapets osmaklighet.
Citera
2018-05-05, 22:02
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Tack - hittade det!

Vilka kurder blev överkörda på Drottninggatan? Blatten är full av skit.
Citera
2018-05-05, 22:07
Medlem
carambolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Nja, rasist och kurdnationalisten Özz menade nog att det trots allt förelåg en risk att även någon Kurd kunde ha strukit med då Özzbeken utförde massmordet.
Det visar bara nivå på fanskapets osmaklighet.
Det är exakt så det låter. Inget beklagande över dom som faktiskt dog. De svenskar och européer som mördades av Akilov.

Sen blev ju många fler dessutom allvarligt skadade, kanske det fanns någon kurd bland dem ...

Om Akilov hade varit ute efter just kurder skulle han naturligtvis gjort på något annat sätt. Här försöker ju Nujen helt vända på frågan. Och Wicklin reagerar inte.
Senast redigerad av caramboll 2018-05-05 kl. 22:09.
Citera
2018-05-05, 22:09
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Tack - hittade det!

Akilov sade visst i förhör att kurder hade hört till hans tänkta måltavlor, t. ex. hade han övervägt att angripa kurdiskägda pizzerior, men med det blev det ju ingenting av, det vet vi nu. Att han skulle ha siktat på kurder med lastbilen - eller ens hoppats på att träffa på just kurder på Drottninggatan - är ju ett absurt fantasifoster från Özz håll. Antingen missuppfattar Özz på riktigt eller så vill han bättra på sin offerstatus genom att skarva lite. Troligen det senare, men FUP är ju en offentlig handling så den kan man inte använda hur som helst. Det som står där står där.

Jag har inte själv läst FUP, det där med Akilov och kurderna har jag snappat upp i massmedierapporteringen.
Citera
2018-05-05, 22:11
Medlem
carambolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Akilov sade visst i förhör att kurder hade hört till hans tänkta måltavlor, t. ex. hade han övervägt att angripa kurdiskägda pizzerior, men med det blev det ju ingenting av, det vet vi nu. Att han skulle ha siktat på kurder med lastbilen - eller ens hoppats på att träffa på just kurder på Drottninggatan - är ju ett absurt fantasifoster från Özz håll. Antingen missuppfattar Özz på riktigt eller så vill han bättra på sin offerstatus genom att skarva lite. Troligen det senare, men FUP är ju en offentlig handling så den kan man inte använda hur som helst. Det som står där står där.

Jag har inte själv läst FUP, det där med Akilov och kurderna har jag snappat upp i massmedierapporteringen.
Då är det säkert som du säger. Han försöker skarva och bättra på lite.
Citera
2018-05-05, 22:23
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Då är det säkert som du säger. Han försöker skarva och bättra på lite.
Att Wicklin inte reagerar, kan det vara att det Özz säger ändå ger en igenkänning hos honom, att han känner till Akilovs antipati gentemot kurder och att felet är så pass litet så att det inte är värt att avbryta svadan?

Jag föreställer mig att när man intervjuar en sådan som Özz måste man sovra lite, man kan inte ingripa på varje konstighet, för de duggar så tätt.
Citera
2018-05-05, 23:08
Medlem
carambolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Att Wicklin inte reagerar, kan det vara att det Özz säger ändå ger en igenkänning hos honom, att han känner till Akilovs antipati gentemot kurder och att felet är så pass litet så att det inte är värt att avbryta svadan?

Jag föreställer mig att när man intervjuar en sådan som Özz måste man sovra lite, man kan inte ingripa på varje konstighet, för de duggar så tätt.
Sant.

En annan sak - vad tycker egentligen andra kurder om att Nujens har närt en kurdhatare vid sin barm?

Och en tredje sak - Akilov höll tydligen på med asbestsanering i Sverige. Asbestsanering är ju inget man bara kan starta med hux flux - krävs först en utbildning. Vem bekostade den? Karln kan ju inte ens svenska - hur kunde han gå en asbestsaneringsutbildning i Sverige? Asbestsanering är ju hårt reglerat. Eller körde han detta svart också? Allt jag fått fram är att han somnade på jobbet som asbetsanerare och fick sparken.

Vad jobbade han vitt med i Umeå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in