Citat:
Ursprungligen postat av
myskankan
Vilket jävla mål Balkovec bjöd på ikväll.

En viktig trepoängare för Bari, om dom ska vara med i ett playoff till Serie A.
Efter en lång och härlig vinter så fick jag äntligen lite tid att titta lite fotboll, ja Juve har jag sett så klart. Men nu kanske jag kan se mer calcio.
Målet då.
https://www.youtube.com/watch?v=JdYwt-vH1Lc Usel kvalitet, men det imorgon så finns det säkert bättre.
Bollen tar dock på nr8 i Virtus Entella, Michele Troiano som är lagkapten. Därav den sjuka bollbanan. Men visst, bra träff av Balkovec.
Troiano petades förresten av Sassuolo då de gick upp i Serie A. Satan vilket nerköp att hamna i Virtus Entella! Troiano var dock med om att föra upp Virtus Entella till Serie B för första gången i klubbens historia, detta under sin första säsong där. Han har nu gjort fyra säsonger i Serie B med Virtus Entella.
Lite lustigt ändå. Vad betyder en promozione egentligen? Största ögonblicket i Sassuolos historia. För Michele Troiano betydde det att han blev såld till ett korpgäng. Vem hade koll på Sassuolo? Sassuolos avancemang till Serie A gav eko i hela fotbollsvärlden. Man satte klubben på kartan. Då hamnade Troiano i Virtus Entella! Fasen vilket antiklimax det måste varit för honom. Klar för Serie A med ett gärdsgårdsgäng så hamnar man i ett ännu värre blåbärsgäng!
Hatten av ändå för Michele Troiano. Han står noterad för 140 matcher med Virtus Entella enligt wikipedia. Det är ju då de 140 största matcherna i den klubbens historia.
Lite intressant att fundera över hur det är att vara fotbollsproffs. Jag kollar Michele Troianos wikipedia-sida. 18 maj 2013 säkrar Sassuolo avancemang till Serie A. 30 juni så fimpas han. Droppad ur laget. 29 juli så signar han ett kontrakt med soplaget Virtus Entella, en klubb som då har en endaste säsong i Serie C (Lega Pro Prima) i klubbens historia! Hur fan kan man signa ett sånt kontrakt? Hade han på känn att de skulle bli att räkna med? Han har trots allt spelat med Modena & representerat Chievo i Serie A. Men att nå den uppflyttningen med Sassuolo där detta tidigare okända lag sätts på fotbollens världskarta & sedan två månader senare skriva på för Virtus Entella, en klubb som inte en jävel känner till, måste ändå vara ett extremt antiklimax.