Citat:
Ursprungligen postat av
53280
Sweden.se skall sprida fakta om Sverige, gick förra veckan ut och sa köttbullar inte är Svenskar, utan ifrån Turkiet. Orsaken är att man vill utrota den Svenska kulturen.
Svenska köttbullar är egentligen turkiska – det skriver det officiella svenska faktakontot Sweden.se på Twitter. Nyheten har spridits av medier som The New York Times, BBC och CNN – men enligt mathistorikern Richard Tellström stämmer inte uppgifterna.
och
Det vi ville förmedla var att kulturer inspirerar varandra och konceptet att något är helsvenskt finns ju knappt längre. Speciellt inom mat. Vi ville skapa engagerande content till våra utländska målgrupper.
https://www.svd.se/forskare-sagar-varldsnyhet-om-kottbullar-fabricerat
Man får inte gilla eller trivas med svensk kultur längre enligt regeringen och alliansen.
Får man ens fira Jul, Påsk, Midsommar längre utan att de skriker RASIST.
En normal svensk, norsk eller annan europeisk flagga får man inte ha.
De ska man skämmas för, inte våga ha en svensk flagga för det är skamligt och rasistiskt, bara att glömma, bränna, för de är TABU liksom allat svenskt.
Svenska skattebetalare ska leva på existensminimum för att en patetisk riksdag bestående av diverse figurer med hybris, ska framstå som hypergoda intelligenta individer som härskar över ett hyperrikt land som minsann har stålar nog att föda varenda behövande på jorden, med undantag för behövande svenskar.
Utnyttja och suga ut oss skattebetalare som är födda här, har pluggat, jobbar, måste låna miljoner till att ens kunna bo mindre än 1,5h från jobbet.
Vilka parasiterande jävlar, det är vad de siktar på.
Det har påståtts länge att bl.a. köttbullar inte är en svensk, utan en turkisk, maträtt.
Samma sak med annan mat, ord i svenska språket etc. Att de påstås ”komma från” andra länder. Så kan det vara, so what, och vad betyder det då?
Vem säger att vi svenskar måste utplåna oss själva till tacksamma, skamsna slavar som lever för att arbeta ihjäl oss med att försörja hela världens lata, obildade, hatiska och ociviliserade musslor.
Hela MP, stora delar av S och C.
Reinfeldt och delar av M plus resten av alliansen.
Fy fan, ”köttbullens år” blir det falskaste valåret hittills. ”Öppna era hjärtan året” har vi inte sett skymten av ursäkt för av det efterblivna ägget eller alliansen.
När ska en regering kunna avkrävas ansvar för sina löften.
De är värre än telefonsäljare. Demokratigrad i Sverige är 0. De samarbetar i kulisserna.
Köttbullar, det är jävligt lågt.