2018-05-04, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus20
Rebby_fox har på instagram lagt ut en bild på info där dödsorsaken ej är offentlig. Och det har aldrig funnits något självmordsbrev. Står även att Tim ej dödade sig själv. Media har bara vinklat det så och formulerat det dåligt.

Jag litar mer på Tims familj än Rebby_fox. Har du läst familjens brev?
Citera
2018-05-04, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Safursey
Jag litar mer på Tims familj än Rebby_fox. Har du läst familjens brev?

Rebby_fox har källor
Citera
2018-05-04, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriss-tin
Rebby_fox har källor

... till skillnad från familjen, menar du?
Citera
2018-05-04, 20:18
Medlem
Citat:
Rebby_fox har källor
Betyder inte att jag inte litar på familjen.
Lider med dom i denna oerhört svåra stund.
Citera
2018-05-04, 20:25
Medlem
Citat:
Rebby_fox har källor

Rebby_foxs källa är någon som heter Chris Pleasance. Chris är reporter på dailymail.co.uk. Han kan inte svenska och tror att familjens brev är felöversatt till engelska. Såhär löd för övrigt familjens brev:

"Vår älskade Tim var en sökare, en skör konstnärssjäl som alltid burit på stora existentiella frågor. En överpresterande perfektionist som reste och jobbade hårt i ett tempo som ledde till extremt svår stress. När han slutat turnera ville han hitta en balans i livet för att må bra och kunna göra det han älskade mest – musik.

Han kämpade verkligen med tankar om Meningen, Livet, Lyckan. Nu orkade han inte längre.
Han ville få frid.

Tim var inte gjord för det maskineri han hamnade i, han var en ömhudad kille som älskade sina fans men skydde rampljuset.

Tim, du kommer för alltid att vara älskad och saknad.

Den du var och din musik kommer att bära minnet av dig vidare.

Vi älskar dig,

Familjen"

Och du tycker seriöst det låter som ett mord?
Citera
2018-05-04, 20:33
Medlem
Citat:
Rebby_foxs källa är någon som heter Chris Pleasance. Chris är reporter på dailymail.co.uk. Han kan inte svenska och tror att familjens brev är felöversatt till engelska. Såhär löd för övrigt familjens brev:

"Vår älskade Tim var en sökare, en skör konstnärssjäl som alltid burit på stora existentiella frågor. En överpresterande perfektionist som reste och jobbade hårt i ett tempo som ledde till extremt svår stress. När han slutat turnera ville han hitta en balans i livet för att må bra och kunna göra det han älskade mest – musik.

Han kämpade verkligen med tankar om Meningen, Livet, Lyckan. Nu orkade han inte längre.
Han ville få frid.

Tim var inte gjord för det maskineri han hamnade i, han var en ömhudad kille som älskade sina fans men skydde rampljuset.

Vi älskar dig,

Familjen"

Nej, det gör det inte.

Där fanns en annan källa oxå, Sara DPalm, journalist vad det verkar.

Hur kan hon yttra sig så då?

Givetvis väger familjens ord tyngst, men det finns många frågetecken som gör att man blir förvirrad.
Sorgen gör säkert också sitt till... man tänker inte så logiskt i en situation som denna.

Det är hur som helst oerhört tragiskt och en enorm förlust av en fin,talangfull, godhjärtad ung man.
Måtte han få vila i frid
Mina tankar går till hans familj och vänner.
Citera
2018-05-04, 20:40
Medlem
Citat:

Han ville få frid.

Vi älskar dig,

Familjen"

Det är inte bara rebby_fox som tror det är något konstigt med allt detta, tusentals människor tror att något annat har hänt än att han har åkt till Oman på semester och sedan förlängt sin semester för att åka till Sultanens privata anläggning för att sedan ta livet av sig med en glasflaska? Ja familjens brev indikerar på självmord men inget är bekräftat. Det är bara hur man valt att tolka det.
Citera
2018-05-04, 20:42
Medlem
Jag är ganska säker på att jag har hittat det påstådda området han dog på och det är stort med många hus, han kan inte ha varit ensam där med vänner bara eller kunnat påverkat vem som kom in bakom muren.

Det förvirrar ju allt mer med så stort område med så många hus. Först hette det att han blev inbjuden sen hette det att han hyrde stället i en vecka och skulle fara hem på söndagen.

https://www.google.com/maps/@23.6791761,58.1731746,435m/data=!3m1!1e3
Citera
2018-05-04, 20:44
Medlem
Dementera mina egna påstånden om Tim död

Detta blir mitt sista inlägg.
Man kan ju inte radera poster här...
Så jag vill korrigera mig själv

Av respekt för Tims familj och i egenskap av min okunskap i ämnet vill jag dementera alla mina egna tidigare inlägg i tråden.

Jag vill härmed kungöra att min chock och sorg ville leda mig bort från att Tim kunde tagit sitt eget liv.

Vi söker ibland svar i det allra minsta och mest omöjliga när vi känner att något är för tungt att bära.

Jag tror att Tim avslutat en kamp som gett honom obönhörlig vånda.

Må hans äkta vänner familj och alla som älskar honom finna frid i att han inte lider mer.

Ta hand om er.
Senast redigerad av TheCaptainAO 2018-05-04 kl. 21:13. Anledning: felstavat
Citera
2018-05-04, 20:50
Medlem
Citat:
Nej, det gör det inte.

Där fanns en annan källa oxå, Sara DPalm, journalist vad det verkar.

Hur kan hon yttra sig så då?

Givetvis väger familjens ord tyngst, men det finns många frågetecken som gör att man blir förvirrad.
Sorgen gör säkert också sitt till... man tänker inte så logiskt i en situation som denna.

Det är hur som helst oerhört tragiskt och en enorm förlust av en fin,talangfull, godhjärtad ung man.
Måtte han få vila i frid
Mina tankar går till hans familj och vänner.

Källforska lite. Det tog mig 1 minut. Vet du vem SaraDPalms källa är? Det är Chris på Dailymail. Som inte kan svenska och tror att Google Translate översatt familjens brev felaktigt. Det finns massa frågetecken kring detta dödsfall, men mord var det inte.
Citera
2018-05-04, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Det går väl inte utreda ?
Undrar om de balsamerar kropp innan hemresa ? Undrar varför ingen skriver att hans kropp är hemma för det är ju viktigt

Hade ju varit helt annat om han inte hade dött i ett land som oman Och nej troligen går det väl inte att utreda, är väl mest om vittnen skulle läcka något OM nån sett nåt osv men är inte troligt att någon vågar snacka iaf inte omanska "invånare". Varit sjukt tyst.
Citera
2018-05-04, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus20
Det är inte bara rebby_fox som tror det är något konstigt med allt detta, tusentals människor tror att något annat har hänt än att han har åkt till Oman på semester och sedan förlängt sin semester för att åka till Sultanens privata anläggning för att sedan ta livet av sig med en glasflaska? Ja familjens brev indikerar på självmord men inget är bekräftat. Det är bara hur man valt att tolka det.

Att det är konstigt betyder inte att han blev mördad. Känner du till några självmord som inte är konstiga? Vilka alternativ ser du - han blev mördad och familjen skriver ett brev om att han lidit länge och inte orkade lida längre?

Jag tror ni alla är förblindade av sorg, tyvärr, och inte kan tänka klart. Jag håller med om att det är skitkonstigt att åka till Oman och ta livet av sig - faktiskt bland mest bisarra jag hört - men det betyder ju inte att det inte är sant. Psykisk ohälsa följer inga mallar. Tim var ingen vanlig man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in