Citat:
Jag tror också att han var "envis som synden", har läst det nånstans också (tror till och med det var hans pappa som sa det i en intervju).Jag TROR att Tim var lika envis som han var känslig, som han var en funderare, som han var lojal i absurdum.
Jag tror alltså att hans pappa och Ash har försökt få honom att fokusera på sitt eget mående. MEN hans envishet och lojalitet mot sina "vänner" gjorde att han vägrade sluta. Han visste att polarna hade the time of their life och att han var enda möjligheten för dom att fortsätta leva det livet. Han valde andra människors drömmar före sina egna. Dessutom TROR jag att många ur hans entourage var duktiga på att få honom att känna sig viktig i deras liv... så länge han var en brysch. Att uppfylla deras drömmar gav honom en mening med livet på ett sätt han, pga ångest och för mycket funderingar, inte klarade för sin egen skull.
Jag vet att hans föräldrar inte vill peka finger, vilket är både storsint och respektfullt gentemot minnet av Tim. Men jag tror att entouraget mjölkade Tim på allt han hade. Med undantag för typ Fricko som verkade bry sig på riktigt. Det körde slut på honom, och nu mjölkar de hans namn så länge de kan.
Svinigt och vidrigt.
Jag tror alltså att hans pappa och Ash har försökt få honom att fokusera på sitt eget mående. MEN hans envishet och lojalitet mot sina "vänner" gjorde att han vägrade sluta. Han visste att polarna hade the time of their life och att han var enda möjligheten för dom att fortsätta leva det livet. Han valde andra människors drömmar före sina egna. Dessutom TROR jag att många ur hans entourage var duktiga på att få honom att känna sig viktig i deras liv... så länge han var en brysch. Att uppfylla deras drömmar gav honom en mening med livet på ett sätt han, pga ångest och för mycket funderingar, inte klarade för sin egen skull.
Jag vet att hans föräldrar inte vill peka finger, vilket är både storsint och respektfullt gentemot minnet av Tim. Men jag tror att entouraget mjölkade Tim på allt han hade. Med undantag för typ Fricko som verkade bry sig på riktigt. Det körde slut på honom, och nu mjölkar de hans namn så länge de kan.
Svinigt och vidrigt.
Det svåra med att vara utbränd är också att man inte fattar själv hur allvarligt det är, utan hela tiden försöker lägga in en växel till. Hjärnan fungerar inte längre normalt. Det spelar ingen roll hur trött man är och inte ens vill kliva upp på morgonen, man säger ja ändå, tills man kraschar ordentligt. Och utbrändhet leder ofta till depression och ångest.
Dessutom var Tim gravt tablettberoende. Och en beroende som ännu inte har kommit så långt att han verkligen vill sluta väljer den enklaste vägen, vilken nog inte var att stanna i Stockholm och måsta köra terapi och vara kontrollerad av föräldrarna och andra som verkligen brydde sig. Klas sa också att första interventionen inte hjälpte mycket.
Tim har lagt upp en bild på insta (oktober 2014 https://www.instagram.com/p/uEL6Avrp7Y/ där han säger att hans management (Ash?) tydligen övertygat honom att dra ner på tempot (förmodligen satt han då 24/7 i studion i stället, skriver att han har mycket ny musik). Det var förmodligen den perioden Tim var i Stockholm, fick sin första terapi men stack till slut för att han kände sig instängd. Det stämmer också med tourdatan för från oktober-februari hade han inga spelningar längre.
Citat:
Tim's pappan har påstått i dem senaste intervjuer att de (pappa och manager) hade försökt stoppa honom när Tim mådde dåligt. Fixade till honom terapeuterna, men som pappan säger att Tim bara var arg på dem och ville fortsätta turnera.
Men nu fattar jag inte. Vem har rätt egentligen. Hade dem verkligen försökt stoppa eller inte alls.
Men nu fattar jag inte. Vem har rätt egentligen. Hade dem verkligen försökt stoppa eller inte alls.
Ash fick inte reda på tablettmissbruket förrän i november 2014 så kommunikationen mellan alla parter inkl. entourage verkar inte ha varit den allra bästa. Jag utgår från att föräldrarna inte heller visste. Då hade Ash en intervention (den första som pappan nämner i intervjun) med Tim, antar att Klas var med också. https://www.expressen.se/noje/efter-...n-sin-sanning/
Den andra interventionen måste ha varit 2016 när Ash + pappan åkte ner till Ibiza och det var riktigt allvarligt. Har läst någonstans (det var i den här tråden) att Tim höll på att spåra ut helt då.
Sedan fortsatte det i LA där de till slut hittade en läkare som inte bara skrev ut piller utan jobbade lite mer djupgående.