2018-05-04, 18:28
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxfox
Varför fördes han inte till sjukhus? Kanske kunde ha fått blod ifall han förlorade för mycket.. Så konstigt.

Ja du, vad tror du? Tänk efter ordentligt nu.
Han var givetvis redan tvärdöd när räddningspersonal anlände.
Citera
2018-05-04, 18:33
Medlem
Jag tror vi är många som hänger här för att vi är chockade över att han så hastigt avled, att man direkt gick ut o sa att inget brott misstänktes, att en kvinna direkt postar fina bilder på dem o skriver detaljerat om deras relation o planer på barn osv o sedan festar o visar sig naken med en väninna o raderar Tims systers meddelande till henne, och sedan kommer det att det var självmord o familjens fina brev och sen blir det bara tyst. Att vilja veta om han kommit hem till Sverige kan ses som ett tecken att vilja gå vidare i sitt egna sorgearbete. Att få ett datum för en begravning blir nästa.
Jag hade nog inte blivit så fast i det här tragiska dödsfallet om det inte var för allt jag skrev ovan. Det är så många detaljer som varit lite konstiga o som kastats runt. Dödsfallen av Olof Palme o prinsessan Diana gav mig liknande känslor fast nu på äldre dar så har nog min känslighet ökat. O så finns ju Instagram nu....
Citera
2018-05-04, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus20
Jag tror det är en viktig information just på grund av att det hela kom extremt plötsligt (det verkade som att Tim var i ett bra stadie i livet, kan ha fel men det verkade så) och för att så många har blivit extremt berörda. Många saker/detaljer känns också väldigt konstiga om man jämför med andra kändisars bortgångar.
Hans familj lär veta hundra gånger mer än oss. Därför de inte undersöker. Som t ex att de sett liket, självmordsbrev, många samtal, många kvällar om självmordstankar, ångest, självskadebeteende. Sånt som inte syns på Instagram.
Senast redigerad av Abbaslutfisk 2018-05-04 kl. 18:40.
Citera
2018-05-04, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Såg förresten en video på dailymotion där Tims halvbror är i Tims LA hus. Trodde familjen var hemma i Sverige och sörjde ihop eftersom de vill vara ifred i denna sorgens tid???
Länk?
Citera
2018-05-04, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Hans familj lär veta hundra gånger mer än oss. Därför de inte undersöker. Som t ex att de sett liket, självmordsbrev, många samtal, många kvällar om självmordstankar, ångest, självskadebeteende. Sånt som inte syns på Instagram.

Självmordsbrev? Vet vi att han skrivit ett?
Citera
2018-05-04, 19:15
Medlem
Jag tycker mycket mycket mer synd om hans vänner än hans mycket äldre halvsyskon som han aldrig ens levt med...
Citera
2018-05-04, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonora
Jag tycker mycket mycket mer synd om hans vänner än hans mycket äldre halvsyskon som han aldrig ens levt med...

Varför gradera sorg?
Citera
2018-05-04, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mojma
Jag hade ingen koll när allt nya skulle komma ut och det står "tribute" på denna. Men eftersom han skulle göra låt ihop med jocke berg o det är ju han som sjunger i denna så måste detta väl vara den låten? Hmm. Jag är väl trög

https://m.youtube.com/watch?v=WxL7julLqUs
Men det är väl inte Jocke Berg som sjunger? Tyckte den där låten fanns från 2015?
Citera
2018-05-04, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonora

Håller med. De verkar vara sjukt nära varandra i det gänget. Som en familj. Kan inte tänka mig hur hemskt det kommer vara för dom alla att träffas eller resa ihop utan Tim. Tror han var en väldigt central del av deras gäng. De flög alltid med hans plan, hängde ofta i hans hus, reste iväg på hans inspelningar osv. Undrar hur det kommer bli nu? Det hela är bara så fruktansvärt. Kan ej tänka mig hur hans stackars föräldrar mår nu.
Citera
2018-05-04, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxfox
Varför fördes han inte till sjukhus? Kanske kunde ha fått blod ifall han förlorade för mycket.. Så konstigt.

Håller med. Inga upplivningsförsök eller livsuppehållande åtgärder. Han måste lämnats ensam länge. Eller så var det planerat och alla var införstådda i det. Aktiv dödshjälp, typ.
Citera
2018-05-04, 19:47
Medlem
Rebby_fox har på instagram lagt ut en bild på info där dödsorsaken ej är offentlig. Och det har aldrig funnits något självmordsbrev. Står även att Tim ej dödade sig själv. Media har bara vinklat det så och formulerat det dåligt.
Citera
2018-05-04, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gbgchick
Tror nog att Tim har mått dåligt sedan början av 2018. Tror att han va lycklig och mådde bra 2017, hade fått mer stabilitet, hade tjej och va extra pappa. Började då så smått planera för att DJa igen och
några shower för 2018 bestämdes. I samma veva kom den inre stressen tillbaka dvs negativa tankar. Kan bli så där man har ett trauma, otillräcklighet och negative tankar associerade med touren.

Jag tror att detta gjorde Tim väldigt hjälplös, nu hade han jobbat mkt med sig själv, han hade haft 2 år ifrån det hektiska livet, han hade blivit mer spirituel, han hade hittat sin kärlek, och han hade inte heller ett ohållbart schema. Förväntan va att han nu inte skulle känna stress och ångest. Men ända kom den inre stressen tillbaka och de negativa tankar tex, "jag kommer aldrig att må bra", "jag kommer alltid ha problem", "det spelar ingen roll vad gör". I samma veva så blir det så klart problem i relationen för att han inte känner sig bra i sig själv. Kanske att han började dricka igen (eller andra preparat), samt att det förmodligen också va ett själv-skade episode (eller själv mord försök). Hans syster bad folk att ge pengar till suicide zero innan hans självmord, vilket tyder på att Tim kanske hade försökt tidigare.

Vid den vevan bestämdes att han inte va redo för en comeback och showerna för 2018 ställdes in. Många av kompisarna ville då döma hans tjej som den dåliga influensen (fastän det är alltid är den inre stressen och tankar som är problemet), och hon kände sig säkert bort fasad av hans vänner (vilket också ger en inblick till hennes behov att ge sin version av förhållandet, hon kände sig manad till att vara helt ärlig, för att se om också omvärlden skulle döma henne).

Åter igen blev fokuset på skapandet och Tim gick in i en produktive fas igen men med en ohållbar workaholic approach för att hålla tankarna borta. När han hade jobbat mycket tyckte nog alla att det va bra att han fick semester fastän han säkert hade planerat med andra musiker att fortsätta. Tror att Pontare bland annat bodde hos honom för att dem hade planerat att göra musik ihop. Det bestämdes då att han han skulle få lugn medans musikerna stannade och bodde hemma hos honom medan han var på semester to recharge. Han lämnade sin mobil vilket tydde på att han sökte lugn. När flyget var menat att gå tillbaka, kände sig Tim fortfarande inte bra, att åka hem till andra musiker som kanske förväntade sig att de skulle jobba va då inte aktuellt, resan förlängdes. Men istället för lugn blev den inre stressen starkare, vilket igen ledde till en ond spiral till detta hjälplösa tillstånd där man känner att det inte kommer att bli bättre och självmord är den enda utvägen.

En annan notering derealisation/depersonalisation som Tim beskrev (när han hade stirrat på en och samma punkt länge) är ett meditative state och inte derealisation/depersonalisation och inte farligt eller ett tecken på psykisk ohälsa. Det är en detached, lugn och skön känsla som har blev rädd av och sedan trodde va något fel. Människor som har förmågan att känna detta meditative state, är ofta kreativa personer som är duktiga på att skapa, men känner också mer stress när man är långt ifrån denna känslan (eftersom kroppens kontraster blir större), jämfört med den vanliga människan som känner mer känslor i grå zonen, därmed inte upplever lika stora kontraster.

Word! Så smärtsamt sannolikt.. Några inställda framträdanden, sen hintar om att kanske prova köra gig i alla fall. Stress och ångest för att må dåligt igen. En intensivt kreativ period med nya albumet, sen tomhet..ångest. Sorglig men väldigt troligt scenario, bra skrivet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in