Citat:
Här kommer det igen... Du VET alltså detta.
Kan du då förklara mina 10 punkter. För det är ju den röda tråden på er plattskallar... avsaknad av kunskap.
Ni har ingen kunskap om det ni själva tror på... Ni tar upp olika "lösningar" som ni själva inte ens kan bevisa. Sedan blir ni förvånade när det kommer upp grej efter grej som motstrider en platt jord.
Ni blir tysta några timmar och så länkar ni sedan en youtube-film där någon totalt okunnig idiot visar något totalt fel.
Du säger att du VET att jorden är platt. Ändå har du ingen kunskap om den platta jorden.
Och när någon ställer frågor så säger ni bara att den som ställer frågan är "dum i huvudet om ni inte fattar själv".
Bra sätt att slippa ta ansvar för sina påståenden. För ansvar är det just vad det handlar om.
Nej, jag kan inte se att solen snurrar runt oss mellan höstdagjämning och vårdagjämning här i Sverige. Jag kan däremot se det mellan vårdagjämning och höstdagjämning.
För du VET väl att solen inte snurrar runt betraktaren mellan höstdagjämning och vårdagjämning här i Sverige??? Opps, ännu något som du inte vet???

Och du, hur fungerar det just på dom två specifika dagarna höst och vårdagjämning då solen rör sig i en exakt spikrak bana över himlen? Är det svårt att förklara du som uppenbart vet hur allt fungerar på den platta jorden?