Citat:
Varför påstod du att kartorna kan vara fel, om du inte har en aning? Jag antar att du bara gissar hejvilt när du blir överbevisad. Om sjukdomar är påhittade av läkare, hur kommer det då sig att olika läkare hittar på samma sjukdom till samma partiet?
Citat:
Hur vet du att folk inte fattar det? Alla är inte som plattjordingar. Nej, det är du som påstår att det finns proffs på att ljuga. Dessutom spelar det ingen roll hur mycket ljugs om man själv kontrollera att solen går upp i sydöst i Kapstaden.
Citat:
Nej jag påstår inte att ljus inte kan böjas. Jag vet att ljus inte böjs om det färdas i samma typ av medium. När det byter medium böjs ljuset av refraktion (pennan i vatten), inte annars. Eftersom ljusets partiklar påverkas av gravitationen så böjer det också ljuset, men väldigt lite i förhållande till sträckor på jorden. Därför att ibland ser man Chicago skyline över sjön, men oftast inte. Det beror på att det krävs extrema väderförhållanden för att skapa så mycket refraktion. Varför uppstår inte din hittepå-illusion hela tiden? I en korridor uppstår detta aldrig, medan solen alltid skyms av horisonten när den går ned med oförändrad storlek. Det du kallar Illusionen inträffar ibland, då ser solens allra nedersta del deformerad av refraktionen.
Senast redigerad av ConnyKlasson 2018-05-03 kl. 07:16.
Senast redigerad av ConnyKlasson 2018-05-03 kl. 07:16.