Tja! Kommer någon ihåg ett spel där man har ett deck med kort som man senare kan använda i spelet och summona gubbar? Påminner lite om AoE fast med decks istället, har för mig att det ska hete Sky någonting.
Kan det vara Skylords kanske? Efter lite googlande fick jag fram "Skylords Reborn" som verkar stämma in ganska bra på det du beskrev.
Har för mig att spelet hette Gangland innan..
Är nästan 100% på att spelet hette så.
Detta var alltså ett spel som jag spelade när jag var typ 14 år kanske..det var ett spel utan animationer, mest bara text (par bilder här och där tror jag) men man gjorde alltså rån och sådant, upgraderade sin gubbe osv.. (vanligt mafia spel typ)
Är det någon som har en susning om vad jag snackar om? Finns detta spelet än idag? Får inga resultat när jag googlar det men någon här kanske har hört om det? tvivlar påt men det är värt ett försök iaf!
Detta var alltså ett spel som jag spelade när jag var typ 14 år kanske..det var ett spel utan animationer, mest bara text (par bilder här och där tror jag) men man gjorde alltså rån och sådant, upgraderade sin gubbe osv.. (vanligt mafia spel typ)
Är det någon som har en susning om vad jag snackar om? Finns detta spelet än idag? Får inga resultat när jag googlar det men någon här kanske har hört om det? tvivlar påt men det är värt ett försök iaf!
Dekrim kanske? Var ett stort sådant spel, ganska tidigt 2000-tal.
Var ett spel som jag var intresserad av som jag såg för några år sedan, tror det var på något E3 evenemang eller liknande. Spelet var fortfarande under utveckling då.
Det enda jag minns var att man var på ett rymdskepp och beordrade soldater, kanske lite X-com liknande.
Men det kändes som att deras vision av spelet var alldeles för abitiöst men minns inte riktigt vad det skulle gå ut på.
Någon som vet vilket jag tänker på?
Var ett tag sedan du frågade, men jag tror det var The Mandate