2018-05-02, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meteormaker
Fast precis som Remark säger så har ju rättsläkaren konstaterat att KW var vid liv när några av sticken utdelades. Har du tillgång till uppgifter där hon tar tillbaka det?

Visst och det är ju en förutsättning för att kunna dömas för det grova sexualbrottet. Annars hade den åtalspunkten inte hållit. Från domen:

På baggrund af ovennævnte oplysninger sammenholdt med, at afdøde er blevet afklædt, og at trusserne og strømpebukserne ikke blev fundet sammen med de øvrige beklædningsgenstande, men i ubåden, finder retten det endvidere bevist, at tiltalte har fastholdt afdøde med spændstropper, og at han har påført hende de mindre læsioner på kønsdelene og i hvert fald nogle af læsionerne i vagina på et tidspunkt, mens hun stadig var i live. Retten finder, at tiltalte i dette omfang har gjort sig skyldig i andet seksuelt forhold end samleje af særlig farlig karakter.http://www.domstol.dk/KobenhavnsByret/nyheder/domsresumeer/Pages/Domiub%C3%A5dssag.aspx
Citera
2018-05-02, 21:29
Medlem
trngws avatar
Citat:
Fast precis som Remark säger så har ju rättsläkaren konstaterat att KW var vid liv när några av sticken utdelades. Har du tillgång till uppgifter där hon tar tillbaka det?

Det enda stick jag känner till som kan ha tillfogats tidigare är det i bröstet. Jag har bett om länkar till informationen från rättsläkaren där det framgår att fler stick skett när hon var i livet, men varje gång ignoreras frågan. Jag förmodar att det finns en anledning till det...
Senast redigerad av trngw 2018-05-02 kl. 21:34.
Citera
2018-05-02, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Var det ett svar på mitt inlägg?

Pålning är något annat. Det var en grym avrättningsmetod som Svenskarna utsatte oss Östdanskar här nere för under Snapphanekriget. (Vi har inte förlåtit dem än.) Samt greve Vlad III Dracula – (1430 –1476) kallades också Vlad Tepes ...samt för pålsspetsaren. På 1400-talet utsatte han fiender och undersåtar, män,kvinnor och barn för det här. 100-tals dog.

Det PM utsatt sitt offer för kallas för Piquerism. Pikering som GW försvenskade det till.
Men det stämmer att PM hade tecknade filmer där kvinnor pålades.

https://en.wikipedia.org/wiki/Piquerism

Alldeles nyligen skrev jag just om Vlad Tepes (Dracula) och hans pålningar av folk han ansåg stå i vägen för honom på ett eller annat sätt...

Tycker att det är märkligt att du fortfarande inte tycks begripa. PM använde sig av piquerism mest medelst kniv, då han tillfogade KW skador (i livet eller efter), men han använde också en vässad skruvmejsel, som han körde upp i underlivet på KW. Ett sånt svinaktigt beteende är inte svårt att inte jämföra med pålning. Särskilt inte som PM kallade sig Vlad(imir).
Senast redigerad av zilvereko 2018-05-02 kl. 21:36.
Citera
2018-05-02, 21:36
Medlem
Citat:
De kan inte specificera det närmre än så. Runt dödsögonblicket. Ett sår i vagina visar blodsutgjutelse runt sårkanten vilket bevisar att blodcirkulationen var igång. Enligt rättsläkare kan den vara igång i 10 -15 minuter efter döden.
Det går inte att säga exakt när blodcirkulationen upphör för det är lite olika pga omständigheter.
Det kan ha varit strax före dödsögonblicket också. (Vilket är troligt att tro.)
Ett annat sår visar lite blodsutgjutelse. Men det är så vagt så de kan inte säga säkert. Kanska-kanske inte.
Pga att kvarlevan legat länge i saltvatten.

Sök på (googla) www.bt.dk live eller eb.dk live. Det var väl andra rättegångsdagen.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-02 kl. 21:42.
Citera
2018-05-02, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Alldeles nyligen skrev jag just om Vlad Tepes (Dracula) och hans pålningar av folk han ansåg stå i vägen för honom på ett eller annat sätt...

Tycker att det är märkligt att du fortfarande inte tycks begripa. PM använde sig av piquerism mest medelst kniv, då han tillfogade KW skador (i livet eller efter), men han använde också en vässad skruvmejsel, som han körde upp i underlivet på KW. Ett sånt svinaktigt beteende är inte svårt att inte jämföra med pålning. Särskilt inte som PM kallade sig Vlad(imir).
Då vet du inte vad pålning är.
Citera
2018-05-02, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det enda stick jag känner till som kan ha tillfogats tidigare är det i bröstet. Jag har bett om länkar till informationen från rättsläkaren där det framgår att fler stick skett när hon var i livet, men varje gång ignoreras frågan. Jag förmodar att det finns en anledning till det...

Ja du har ju länk till domen i posten innan din. Hur hade du tänkt att man kunde döma PM för åtalspunkten om det grova sexualbrottet om man inte ansett att hon var i livet vid minst 1 stick/skärskada?
Citera
2018-05-02, 21:40
Medlem
Citat:
De kan inte specificera det närmre än så. Runt dödsögonblicket. Ett sår i vagina visar blodsutgjutelse runt sårkanten vilket bevisar att blodcirkulationen var igång. Enligt rättsläkare kan den vara igång i 10 -15 minuter efter döden.
Det går inte att säga exakt när blodcirkulationen upphör för det är lite olika pga omständigheter.
Det kan ha varit strax före dödsögonblicket också.
Ett annat sår visar lite blodsutgjutelse. Men det är så vagt så de kan inte säga säkert. Kanska-kanske inte.

Sök på (googla) www.bt.dk live eller eb.dk live. Det var väl andra rättegångsdagen.

Så hur dog då KW, enligt dig? Självdog hon?

Förklara hur du tänker, eftersom du inte tycks bry dig om det gedigna polisarbete som har föregått rättegången med starka indicier men även bevis - och sen allt övrigt som åklagaren har lagt fram.

Ge gärna en förklaring till hur du tänker.
Citera
2018-05-02, 21:41
Medlem
Citat:
Det kan ha varit strax före dödsögonblicket också.

Men jag blir helt matt! Läser ni inte domsresumen, det viktigaste dokumentet vi har tillgång till nu?
http://www.domstol.dk/KobenhavnsByret/nyheder/domsresumeer/Pages/Domiub%C3%A5dssag.aspx
Citera
2018-05-02, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Men NB i Lisa Holm-fallet var också debutant, enl efterforskning, och inte heller purung. Men denne Madsen är nog det ondskefullaste person jag läst/följt på nära håll. Usch.
NB har jag hela tiden trott hade förberett sig i sin favorithörna. Därtill hade han ju en period i Storbritannien som inte undersökts så noga. Det finns stora likheter mellan de här två gärningsmännen, de planerade och jagade som spindlar tills ett lämpligt rov dök upp. Jag tror att båda haft fantasier knutna till sina respektive fångstplatser under mycket lång tid. Utöver jaktsättet så finns det förstås uppenbara skillnader i deras allmänna personlighet. Men som sagt, de kan ha kämpat på med vita knogar och (privat utagerade) fantasier tills någonting gav vika inom dem.
Citera
2018-05-02, 21:44
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vet du utrustningen i helikoptern?

Dom anvender FLIR (forward looking infra red system) Ser skillnader på värme och kan anvendas i mörkret. Hittar även nyligen drunknade.
Citera
2018-05-02, 21:45
Medlem
Citat:
Då vet du inte vad pålning är.

Jag vet exakt vad pålning är, men av praktiska utrymmesmässiga skäl var det naturligtvis svårt att genomföra i den trånga ubåten, så han nöjde sig med att spetta henne med den tillvässade 50 cm långa skruvmejseln. Det är dessutom bevisat, inte ett indicium, att han har gjort det.
Citera
2018-05-02, 21:47
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja du har ju länk till domen i posten innan din. Hur hade du tänkt att man kunde döma PM för åtalspunkten om det grova sexualbrottet om man inte ansett att hon var i livet vid minst 1 stick/skärskada?

Jaha, så du försöker snacka bort detta nu med att ta saker ur sitt sammanhang och använda omskrivningar av tredje part. Domen motsäger inte rättsläkarens uttalande. Referera gärna källan, rättsläkaren, där det framgår att sticken kan ha tillfogats flera timmar innan döden, vilket är vad som påstås, att PM torterat KW i många timmar.

Rätten, som säger att åtminstone något av sticken kan anses ha tillförts medan KW var i livet, drar slutsatsen av rättsläkarens uttalanden att vissa av sticken som skedde "runt tidpunkten för döden", skedde innan, och att några skedde efter, om man nu ska dra ett ögonblickligt streck för dödspunkten, vilket juridiken tycks kräva, men som rättsläkaren uttryckligen säger, inte föreligger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in