2018-05-02, 19:22
Medlem
frdks avatar
Nu finns det iof en hel del med utländsk bakgrund som beter sig som mer värdiga svenskar än många etniska svenskar.

Däremot multikulturen med stora M som USA står för vore en tragedi för landet.
Vi behöver inte splittring och klankrig med etniska och kulturella förtecken.

Assimilering, hårdare etik/regler och strikt utvisning för all typ av brottslighet.
Så sätter vi nivån för ett land i harmoni.

2:e generationen av kulturell splittring går inte utvisa, därför måste skåpet ställas in omgågende.
2018-05-02, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M4cR1II3n
Nja, att majoriteten skulle ha asiatiska fruar stämmer inte (även om jag själv ironiskt nog tillhör den kategorin), däremot är det vanligare här än i södra Sverige kan jag tänka mig. Dock så är det stor skillnad på att frivilligt ta hit flitiga östasiater som arbetar och gör rätt för sig och fylla landet med MENA som nästan ingen egentligen vill ha att göra med. Utseendet på halvasiater varierar mycket, vissa ser mer västerländska ut med lite finsksamiska drag.

Oavsett så är inte östasiater något större hot mot vare sig vår kultur eller välfärd, jag skulle knappt ha några problem alls med vår invandring om den enbart bestod av folk därifrån (förutsatt en jämn könsfördelning eller övervikt av kvinnor). Tvärtom så föredrar jag mycket med deras konservativa kultur över progressivt genustrams, så en mix av den svenska och östasiatiska våre win-win i min bok. Självklart så tycker jag att man bör bevara den svenska särarten, men alla kommer inte heller att "rasblanda".

Flyktingarna kommer inte stanna här i någon större utsträcking, över 95% av dom flyttar söderut när de får uppehållstillstånd. Skulle dock föredra att det gällde 100% av de som inte skaffar en egen försörjning dock, men vi får nog ge det några år innan den bidragskranen stängs.
Du tycker samma om asiatiska som en grupp svenska kvinnor tycker om afghaner, åkte buss till centrum häromdagen såg 7-8 par totalt, samtliga var svensk tjej och utländsk kille. De rasblandade afghanerna/svenskarnas barn kommer nog likna dina. Vad är det för skillnad på afghan och asiat, rakt kolsvart hår mörka ögon. Du förstör Sverige genom att importera, du gör det "normalt" att rasblanda och importera andra raser.
Du kunde lika gärna flyttat till Asien, en ungdom kunde fått din frus arbete som extra jobb.
2018-05-02, 19:24
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Rösta på AFS i valet 2018!!
2018-05-02, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Rösta på AFS i valet 2018!!

Hur faan har du Glenn av alla människor fått för sig detta mittiallt? Ingen som kapat ditt konto eller så?
2018-05-02, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men vad har detta för relevans idag? Tino kanske inte känner till att Sverige , till skillnad mot de flesta andra länderna i Europa, hade tjänat på det andra världskriget och tog sedan hit gästarbetare från Finland, Grekland, Jugoslavien och Turkiet. Många av dem stannade kvar och bildade familjer här. Det var inte så att det fattades svenskar till dessa enkla jobb då utan det var mer så att svenskarna inte ville åta sig dessa jobb med de låga löner och hårda villkor som erbjöds. Också nu, om den etniska svensken vill para ihop sig med en lika etnisk svenska och skaffa barn på löpande band, finns massa bidrag att få. Det är inte så att enbart muslimska familjer får leva på bidrag om de föder barn varje år. Exempelvis har en av NMRs frontfigurer en fru med åtta barn varav sju är hans barn. Jag antar att kvinnan inte jobbar utanför hemmet. Jag skulle även bli förvånad om hon något av barnen någonsin skulle ta ett enkelt jobb exempelvis inom äldreomsorgen.

Påfallande oförmåga att hålla sig till ämnet.
Påståendet var att Sverige alltid varit präglat av immigration och aldrig varit etniskt homogent och jag vederlade det med trovärdig källa.

Det du gjort nu är byta spår till en annan fråga, nämligen om det är "relevant idag" samt vad som hänt efter 1950.

Myten om att Sverige aldrig varit svenskt återupprepades i denna diskussion och jag vederlade den.
Case closed.
2018-05-02, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Nej, USA kommer inte att bomba oss eftersom det kommer antagligen att vara värre ställt med USA när vi börjar slänga ut folk.

USA är en tickande bomb.

Det är hur jävligt som helst i USA (sedan 60-talet) men det hindrar dem inte i att bomba andra länder. Tvärt om, skulle jag säga, ju värre det blir i landet desto mer behöver de en yttre fiende att samlas mot. Dessutom är kaoset i USA också enligt plan.
2018-05-02, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Herregud vad många defaitister det är i tråden.

Det finns flera alternativ till att ta tillbaka landet.
Det börjar dock ta slut på icke-våldsamma lösningar snart.

Jag tror att delvis handlar om jobbet att komma till insikt med vad proportionerna faktiskt betyder. Det kommer att ta ett bra tag för dessa siffror att sakta sjunka in i allmänhetens medvetande och en period av uppgivenhet får man kanske räkna med. Särskilt som det dräller av desinformation i frågan, det tar tid att orientera sig.

Sedan kanske idéer till lösningar sakta kommer att komma till liv.
2018-05-02, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Du tycker samma om asiatiska som en grupp svenska kvinnor tycker om afghaner, åkte buss till centrum häromdagen såg 7-8 par totalt, samtliga var svensk tjej och utländsk kille. De rasblandade afghanerna/svenskarnas barn kommer nog likna dina. Vad är det för skillnad på afghan och asiat, rakt kolsvart hår mörka ögon. Du förstör Sverige genom att importera, du gör det "normalt" att rasblanda och importera andra raser.
Du kunde lika gärna flyttat till Asien, en ungdom kunde fått din frus arbete som extra jobb.

" Vad är det för skillnad på afghan och asiat, rakt kolsvart hår mörka ögon"

ta en thailändare som kommer hit för att plocka bär i skogen 7 dar i veckan från tidig morgon till sena kvällen oberoende av väder,vind och mygg,knott m,m(jo jag har sett dom in action)

sedan tar du en av hazarerna och ger honom en bärplockare och ställer honom i bredd med thailändaren

sedan jämför du skörden när veckan slut och även när säsongen är slut

då ser du kanske skillnaden?
2018-05-02, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Påfallande oförmåga att hålla sig till ämnet.
Påståendet var att Sverige alltid varit präglat av immigration och aldrig varit etniskt homogent och jag vederlade det med trovärdig källa.

Det du gjort nu är byta spår till en annan fråga, nämligen om det är "relevant idag" samt vad som hänt efter 1950.

Myten om att Sverige aldrig varit svenskt återupprepades i denna diskussion och jag vederlade den.
Case closed.

Det där är ju skitprat. Svenskarna var svear och götar och inga d-a invandrare som ramlade in här hela tiden. Framförallt var alla vita fram till 1970-talet.

Det kom hit lite tyskar och några hundra valloner och detta var spritt över en massa år. Är det denna "immigration" du tänker på? Det var ju ingenting.
2018-05-02, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Klankulturen som dessa MENA-människor bär med sig är det sämsta som hänt nationen Sverige i kanske hela historien.

Nu kan man bara be en stilla bön att hastigheten i av-klaniseringen mentalt för dessa människor går tillräckligt fort, att de västerländska idealen rotar sig tillräckligt fort i förhållande till massinvationstalen.

Det är SJUKT hur politiker och vi själva, pissat på oss själva.

MEN, jag tror vi kommer greja detta bra utan inbördeskrig. Invandrarna har inga resurser what so ever att på något sätt kunna göra något. Däremot får vi en ny underklass som kan bli riktigt djävla problematisk. Den är i och för sig redan kraftigt problematisk.

Sverige är delat.

Viktigt att säga är också att eran av naiv-massinvandring är över! Detta är något att ta fasta på och känna glädje över.

🇸🇪Sverigefesten i valet 2018!🇸🇪

DS. Ansvariga för haveriet: Stridshingsten Reinfeldt, Fridolin, Romson, Sahlin, Westerberg med flera.

Tyvärr har du fel, eftersom Sverige knappast avskaffar demokratin innan svensken är i minoritet, så finns det risk att de nya folken kommer att kunna göra allsköns elände. Det kan sluta lite hur som helst, men det är inte kört än som sagt. Men i eventuell minoritet ser det inte bra ut.
2018-05-02, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Jag tror att delvis handlar om jobbet att komma till insikt med vad proportionerna faktiskt betyder. Det kommer att ta ett bra tag för dessa siffror att sakta sjunka in i allmänhetens medvetande och en period av uppgivenhet får man kanske räkna med. Särskilt som det dräller av desinformation i frågan, det tar tid att orientera sig.

Sedan kanske idéer till lösningar sakta kommer att komma till liv.

Vette faan, kanske vi borde köra hold-on på hela flashbakkk fram till vi återupplever den lågkonjuktur jag var med om 1993 som 15 åring när det mittiallt inte fanns några sommarjobb at all, och lägenheterna 150 meter från vår villa sattes i s.k förvar.. tung tung lågkonjuktur.

Först då går det att börja rita med nå mer radikala penseldrag... se så comsi comsi lågkonjuktur...
2018-05-02, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TidensMysterium
...
Fel. Judarna härskar och tillåter inga rasrena vita länder. Om Sverige blev vitt/nordiskt skulle USA bomba oss. Jf Serbien.
...

Island har inte bombats än. Japan har i och för sig bombats men av andra skäl och de har fortsatt hålla sin nation japansk utan att bombas igen. Ok, de är inte "vita" men närapå i inställning, kultur och attityd. Sedan har vi väl fler Östländer än Serbien och de flesta har klarat sig undan amerikanska bomber trots oerhört etniskt fritt från mena och liknande.

Jag vet inte vad det är med antisemiter men ni har verkligen glasögon som förvränger världen och proportionerna på saker. Orsak och verkan samt sannolikheterna i er verklighetsbeskrivning är helt i klass med tokkommunister och postmodernister. Och det ni åstadkommer är ju desssutom så oerhört kontraproduktivt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in