Citat:
Ursprungligen postat av
Coolplay2499
Tim var en introvert person.. väldigt känslig för stress och press. ( läs Carl Jung). Ogillar rampljuset. Om inte Tim pratades början om sin ångest borde Aradh fattat att det var något som var väldigt fel när Tim drabbades av akut inflammation i bukspottkörteln. I stället för att ställa in spelningar..så bokade Arash fler och fler spelningar..trots att han såg att Tim mådde extremt dåligt även fysiskt. Detta var vid mars 2013. Under 2013 spelade Tim in 170 mille, under 2014 spelade han in 238 mille och under 2015 spelade han in 170 mille.
När Tims psykiska illamående även fått fysiska problem så bokade Arash in så mycket spelningar han bara kunde..Alltså när Tim måddesom sämst så spelade han som mest. Spelningarna bokas oftast lång tid innan. När Tim skulle ställa in alla sina spelningar..så tyckte Arash att han skulle spela som aldrig förr.. Tim pressades att spel av Arash för att annars skulle de förlora pengar..ich Aradh anseende skulle dala..
Vad borde Ash ha fattat var fel när Tim fick akut bukspottskörtelinflammation? Det var väl Tim som borde ha fattat att hans drickande gått överstyr och fokuserat på att bli bättre.
Återigen, Tim var en VUXEN människa som själv hade ansvar för sitt mående. Att säga ”nej, stopp, nu orkar jag inte. Jag behöver vila” är var och ens eget ansvar.
Ja, Ash var mån om att Tim skulle genomföra de spelningar som de hade bokat. Spelningar som Tim hade sagt ja till från början. Jag förstår faktiskt hur Ash resonerar. Jag tror inte Ash först och främst bara tänkte på sina pengar, utan det är många människor som har betydligt mindre pengar än Tim som förlorar väldigt mycket när stora spelningar ställs in hux flux. Det är förståeligt att det fanns en viss press på Men återigen, killen var inte livegen. Han hade kunnat sätta ner foten och säga ifrån. Det yttersta ansvaret för Tims mående låg på Tim.