2017-07-22, 17:35
Medlem
Skall handla en grej från en webshop som tar VISA och Mastercard. Vill vara helt anonym, dvs vill inte
ens att säljaren/shoppen skall veta mitt riktiga namn som står på kortet. Har Mastercard kopplat till Swedbank. Nån som har tips hur jag gör för att vara helt anonym?
Senast redigerad av penisen 2017-07-22 kl. 17:40.
Citera
2017-07-22, 17:47
Medlem
Det är ju poängen med kort och Swish att staten och banken ska ha full koll på alla transaktioner. Så det blir nog svårt! Ip nummer spåras oxå.
Citera
2017-07-22, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av penisen
Skall handla en grej från en webshop som tar VISA och Mastercard. Vill vara helt anonym, dvs vill inte
ens att säljaren/shoppen skall veta mitt riktiga namn som står på kortet. Har Mastercard kopplat till Swedbank. Nån som har tips hur jag gör för att vara helt anonym?

Ja. http://www.spendon.se/

Ett tips till: Se till att betala kontant när du handlar kortet.
Citera
2017-07-22, 18:05
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rlioar
Ja. http://www.spendon.se/

Ett tips till: Se till att betala kontant när du handlar kortet.
På samma tema, passa på att köpa presentkort kontant när du reser i andra länder. Observera att du måste kolla villkoren beroende på var och vad du ska handla, men i värsta fall kan du alltid använda VPN för att handla i det land som presentkortet eventuellt är låst till. Har ej behövt vara anonym men använt liknande upplägg för att kunna betala film, appar och liknande digitala tjänster som inte nått Sverige ännu.
Citera
2017-07-22, 18:05
bitcoin
Citera
2017-07-22, 18:11
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minponny
bitcoin
Fast nu skrev han att sidan tar Visa/MasterCard...

Som de andra skrev, köp ett Spendon på Pressan kontant och betala med det.
Citera
2017-07-22, 18:18
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penisen

Hur skall shoppen veta vem de skall skicka sakerna till om du vill vara anonym ?
Det är ju mottagaren som ev polismakt bryr sig om.. inte vem som betalat..
Citera
2017-07-22, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Hur skall shoppen veta vem de skall skicka sakerna till om du vill vara anonym ?
Det är ju mottagaren som ev polismakt bryr sig om.. inte vem som betalat..

Är ingen fysisk produkt som behöver skickas. Inget olagligt heller, bara väldigt pinsamt om någon får
veta

Tack för tips alla!
Citera
2018-05-01, 20:53
Medlem
Om jag gör en betalning till någons bankgiro genom internetbanken, kommer mottagaren att se mitt namn?
Citera
2018-05-01, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darrenp82
Om jag gör en betalning till någons bankgiro genom internetbanken, kommer mottagaren att se mitt namn?
Japp, jag ser både namn och adress till den som betalat.
Citera
2018-05-02, 13:30
Medlem
CarlXIIs avatar
Skulle man kunna ta ut kontanter och gå till tex Forex och sätta in dom till bankgiro? Behövs väl inte legitimation för att sätta in pengar om jag minns rätt.
Citera
2018-05-02, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlXII
Skulle man kunna ta ut kontanter och gå till tex Forex och sätta in dom till bankgiro? Behövs väl inte legitimation för att sätta in pengar om jag minns rätt.

Jo, leg krävs vid insättning, numera måste man visa leg till och med när man betalar en räkning kontant.
Storebror vill veta allt om dig...
Eller det kanske är ett tilltagande problem att folk springer runt och tjyvbetalar andras räkningar, vad vet jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in