2006-08-16, 17:10
Medlem
Som rubriken föreslår undrar jag om någon här känner till någon klubb i sverige som utövar Burmesisk boxning (även kallad Muay Bando, Lethwei mm.)?

/Halvdan
Citera
2018-05-01, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halvdan
Som rubriken föreslår undrar jag om någon här känner till någon klubb i sverige som utövar Burmesisk boxning (även kallad Muay Bando, Lethwei mm.)?

/Halvdan

Tar upp en gammal tråd - samma fråga - finns någon klubb i Sverige som tränar Lethwei?
Citera
2018-05-24, 07:47
Medlem
Skulle gissa att det inte finns, men det är ju väldigt likt muay thai.
Citera
2021-03-05, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ironclaw
Tar upp en gammal tråd - samma fråga - finns någon klubb i Sverige som tränar Lethwei?

Tveksam om det finns någon klubb i Sverige. I Danmark har man dock startat åtminstone en klubb.
Citera
2021-03-05, 20:32
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Lär nog inte finnas några klubbar där skallningar är tillåtna.

Frank Grillos "fightworld" på Netflix var väldigt intressant. Avsnittet "Myanmar" om just Burmesisk boxning var riktigt bra.
Citera
2021-03-06, 09:35
Medlem
Jävla trams.
Är väl bara att träna thaiboxning och säga åt han som håller plattor att man vill skalla lite mellan varven oxå?
Och vill man bestämt tävla så anmäler man sig till KOTS
Citera
2021-03-06, 13:38
Medlem
Brottargalnings avatar
Sporten blev nästintill utrotad i Burma av militärjuntan så den är rätt så sällsynt, inte särskilt stor sport ens i Burma.

Citat:
Ursprungligen postat av sionvise
Jävla trams.
Är väl bara att träna thaiboxning och säga åt han som håller plattor att man vill skalla lite mellan varven oxå?
Och vill man bestämt tävla så anmäler man sig till KOTS

Även om de ursprungligen troligtvis har samma ursprung är det mer skillnader, inga handskar och alla kast är tillåtna till skillnad från Thaiboxningen.
Citera
2021-03-06, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Sporten blev nästintill utrotad i Burma av militärjuntan så den är rätt så sällsynt, inte särskilt stor sport ens i Burma.

Även om de ursprungligen troligtvis har samma ursprung är det mer skillnader, inga handskar och alla kast är tillåtna till skillnad från Thaiboxningen.

Fast den ursprungliga Thaiboxningen var väl åt det hållet oxå?
Citera
2021-03-07, 00:59
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Fast den ursprungliga Thaiboxningen var väl åt det hållet oxå?

Ja, skallningar fanns i thaiboxningen fram till 50-talet har jag för mig. Sen finns fortfarande mellantinget Kard Chuek som brukar ske vid högtider på gränsen mellan Burma och Thailand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in