2018-04-30, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Om man sysslar med något på heltid så blir det viktigt hur mycket pengar man får in för människor behöver betala hyran och köpa mat.
Jag har inte sett någon i tråden som påstått någonting annat. Du bemöter argument som inte finns.
Däremot är det folk som ifrågsätter att en förening som skulle skaffa flera hus och vara någonting helt annat har förvandlats till ytterligare ett media-projekt i mängden.

Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Ja det är antagligen viktigt att tilltala "Svärjevänner" för de är många. Det innebär inte att man har blivit korrumperad och sålt sin ideologi.
Det är precis det som det innebär, när man slänger sina egna under bussen.
Samma sak skulle kunna sägas om SD för att försvara deras förvandling till sossarna 2.0 - Det är viktigt att nå ut till många.

Jag skulle gärna vilja höra hur du själv och andra som gång på gång drar sin lans för Dan Eriksson/Andersson ställer sig till hur han exponerats i TV2 DK för sina bedrägerier under olika namn.

Är det den sortens person du vill ha som ordförande i en ideell förening, där han inte kan avsättas och kontrollerar precis allt. Som en händelse köps allt material in från dennes egna bolag och hans flytt finaniseras av föreningen....som skall vara ideell.

Det står klart vilket sorts människa Dan Eriksson är.

"Säljchef" för 20 pers sa någon. Typ den där snubben som går in på måndagsmöten och gormar "sälj sälj sälj" till 20 st 19-årignar på provisionslön och skyhög personalomsättning?

Det låter vackert, men det gör många titlar som är skit.

Det står klart vad Dan sysslade med 2008-2011.
Lurade danska företag på stora belopp genom sin svindel, som t.o.m exponerats av TV2 i Danmark där han hängts ut med namn.

Hur kan ni försvara denna slemmiga typ? Även om man gått på hans trams (som jag gjort med) så får man väl inse att man varit förd bakom ljuset och göra det bästa, d.v.s klippa banden.

Det är ingenting att skämmas över att ha haft fel, det är en styrka att kunna erkänna det. Alla går på minor i bland, folk som påstår annat är självgoda idioter.

Släpp prestigen, det leder aldrig till någonting gott. Jag ser inte ner på någon som har fel och villigt erkänner det. Däremot folk som dunkar skallen blodig i väggen för att vägra ta någon prestigeförlust (som en hedersarab) har jag väldigt svårt att känna sympati för.
Citera
2018-04-30, 15:51
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt
Precis, det är NMR som gäller för dig. Kanske blir du bjuden på tårta prydd med hakkors på någon av deras sammankomster. Då får du i alla fall någon valuta för de 180.000 kr. du på står dig betalat till dessa svegoj skojare.
180.000 kronor till Motgift och Svenskarnas parti är egentligen inte särskilt mycket. Det finns de som har donerat mycket mer. Det har alltid varit en självklarhet för mig att bidra ekonomiskt. Jag har själv alldeles för lite kunskap för att spela in bra poddar eller skriva läsvärda artiklar, så det bästa sättet för mig att hjälpa till har varit att bidra med pengar. Om Dumrid och Bögrad ville vårt folk väl borde de också göra det istället för att spela in efterblivna skräppoddar. Deras kunskap om politik är helt seriöst ungefär på en normalbegåvad 12-årings nivå. Riktigt pinsamt är det att lyssna på dem.
Citera
2018-04-30, 15:52
Medlem
Word Rasquit
Anar att IC inom snar framtid hoppar av när ingen lyssnar på deras podd förutom de själva stirrandes in i betalväggen
Citera
2018-04-30, 16:04
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
För man kan inte vara med i DFS utan att stödja SveGoT

Citat:
Ursprungligen postat av Alt-Kike
Finns det några bevis på det? Flashback-inlägg gills inte som bevis.
Enligt Ingrid Carlqvist (fredagslive 27/4-2018) är det som Run3 tydligt skriver. Bara att lyssna för den som vill.

_____
Citera
2018-04-30, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galiza
Att tom Tv2 dk gör ett program om svindlaren ,det borde få folk att inse !det är dags att sluta donera sina sura slantar
http://tv.tv2.dk/basta/article.php/id-17376170

Pas på domaenehajen!

Det där klippet med Dan Eriksson, eller Dan Andersson som han kallade sig för i Danmark, låg ju ute på Flashback för 4-5 år sedan när han var internationell sekreterare för Svenskarnas Parti och aktiv i valrörelsen.

Vill minnas att det inte var så många som brydde sig om Dans företagsgrejer på den tiden utan snarast slätade över allt. 'Inga problem typ', 'Dan är jääääättebra....'
Citera
2018-04-30, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Pas på domaenehajen!

Det där klippet med Dan Eriksson, eller Dan Andersson som han kallade sig för i Danmark, låg ju ute på Flashback för 4-5 år sedan när han var internationell sekreterare för Svenskarnas Parti och aktiv i valrörelsen.

Vill minnas att det inte var så många som brydde sig om Dans företagsgrejer på den tiden utan snarast slätade över allt. 'Inga problem typ', 'Dan är jääääättebra....'
Lustigt att Dan var tvungen att baktala Jonas igen ,tack vare det fick många bla jag idag upp tv2dk artikeln som forteller att Dan är en svindlare
Citera
2018-04-30, 16:44
Medlem
Citat:
Lustigt att Dan var tvungen att baktala Jonas igen ,tack vare det fick många bla jag idag upp tv2dk artikeln som forteller att Dan är en svindlare
Ja, han är desperat och försöker få bort fokus från sig själv. Helt vansinnigt att dra upp detta nu igen när det blåst över.

Även jag hade missat denna artikeln, tack Dan!

Får verkligen inte ut något nöje över att ha haft rätt, tvärtom.
Det handlar inte om att stå och peka finger och säga "I told you so, ha ha!".

Tvärtom, jag var lurad med av Dan tills runt Oktober förra året (Conrad såg jag dock igenom).
Surt men vad ska man göra?

Bra att detta kommer fram.
Jag stödjer gärna alternativ media och nationalistiska projekt även i framtiden.
Som svettigasvinet sa , det är väl spenderade pengar.

Jag hoppas att andra fortsätter att stödja nationalistiska projekt även är framtiden och inte drar öronen åt sig.

Det står dock klart att allt som involverar Dan Eriksson-Andersson bör man undvika till vilket pris som helst.

Vi kan dock inte låta honom sabotera för övriga. Han är ett ruttet äpple som ej på något vis representerar övriga nationalister.
Citera
2018-04-30, 17:40
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Nej, tvungen var han inte det var ett val - ett fullt medvetet val. Naturligtvis också samtidigt ett högst överlagt och kalkylerat sådant.

Instämmer annars mycket i vad Rasquit framför men till skillnad från h*n har jag inga altruistiska samvetsbetänkligheter vad avser dessa genomruttna bedragare utan för min del är det högst önskvärt det går fullständigt åt helvete för dem alla som ingår i denna synnerligen djupt omoraliska och skamlösa bedrägerisekt. Ju förr desto bättre.

Vad som nu och framöver kommer hända blir bara till kvalificerade spekulationer vad gäller svegot-dfs. Det är en inte alltför djärv gissning och enligt mig ett väldigt lågt odds på att hela skiten spricker innan årsskiftet...

Svegot-dfs finns kvar på precis så länge som det finns pengar kvar att mjölka från föreningen Det fria Sverige. Det första alternativet att DFS går sotdöden till mötes bortglömd och saknad av ingen anser jag vara något mindre sannolik än alternativ två:
Ett officiellt dödförklarande och den sista och slutgiltiga plundringen av dfs-kontot kan därmed ta sin början.

Allt ovan helt enligt planen från Dan Eriksson himself. Möjligt funnits andra planer vid en total dundersuccés och en annan väg kanske hittat dagens ljus....men detta utfall vi kunnat beskåda och tydligt se inför öppen ridå har naturligtvis även för Dan själv varit det mest sannolika.

Man kan omöjligt bygga en organisation med att börja med toppen - och samtidigt sakna basen.
Projekt som detta måste växa fram organiskt och över tid om det överhuvudtaget ska bli lyckosamt. De här basic sakerna vet Dan mycket väl om.

Att det idag fortfarande finns personer som inte kan se detta fullständigt glasklara och uppenbara bedrägeri blir bara obegripligt.

_____
Senast redigerad av 167-steg-kvar 2018-04-30 kl. 18:01.
Citera
2018-04-30, 17:49
Medlem
Alt-Kikes avatar
Vill man ta del av toppmodern nyhetsförmedling tecknar man en prenumeration hos Svegot. Överskott i kassan går automatiskt till föreningen DFS.

Vill man stödja föreningen som bland mycket annat äger mediaföretaget Svegot då tecknar man medlemskap hos DFS.

Vill man att DFS ska kunna bygga hus och återta Sverige så skickar man in donationer till huset. Dessa pengar är avsedda enbart för hus. Dom är i valvet så att säga och kan bara användas till det ändamålet.

Jag förstår inte hur man kan hävda att det här är lurendrejeri. Det är helt öppet för vem som helst att se att det är kosher verksamhet över hela brädet.
Citera
2018-04-30, 18:22
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar

Man kan omöjligt bygga en organisation med att börja med toppen - och samtidigt sakna basen.
Projekt som detta måste växa fram organiskt och över tid om det överhuvudtaget ska bli lyckosamt. De här basic sakerna vet Dan mycket väl om.

Att det idag fortfarande finns personer som inte kan se detta fullständigt glasklara och uppenbara bedrägeri blir bara obegripligt.

Vi var ändå en en del som faktiskt trodde att föreningen startades med en sådan utgångspunkt. Medlemmarnas månadsavgifter skulle gå till huset. Vi trodde nog att det här var ett sidoprojekt startat i all välmening där de involverade skulle fortsätta driva sina företag.
Citera
2018-04-30, 18:24
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Att tom Tv2 dk gör ett program om svindlaren ,det borde få folk att inse !det är dags att sluta donera sina sura slantar
http://tv.tv2.dk/basta/article.php/id-17376170
Finns det mer dokumentation om detta?

Dan förefaller vara på de skitigaste zigenartiggarnas nivå vad gäller hederlighet. En krämare av värsta sort. Att parasitera på domännamn till sin försörjning är så lågt att det går helt i linje med hans uppenbara blandrastyp.
Citera
2018-04-30, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Finns det mer dokumentation om detta?

Dan förefaller vara på de skitigaste zigenartiggarnas nivå vad gäller hederlighet. En krämare av värsta sort. Att parasitera på domännamn till sin försörjning är så lågt att det går helt i linje med hans uppenbara blandrastyp.
Inlägg 14042 skrev ,mer vet ingen men det räcker

https://web.archive.org/web/20090220173705/http://programmer.tv2.dk/basta/article.php/id-17376170.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in