2018-04-10, 22:06
  #265
Medlem
Birdogirls avatar
Vill ha tillbaka klassikern banana Joe 😊
Citera
2018-04-16, 16:05
  #266
Medlem
I drömmarnas värld hade jag velat haft glögglass

När det gäller just nu skulle jag valt den glass som saknas i min frys
Citera
2018-04-29, 22:41
  #267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMattan
I drömmarnas värld hade jag velat haft glögglass

När det gäller just nu skulle jag valt den glass som saknas i min frys
Fanns i julas.
https://www.coop.se/handla-online/varor/frys/glass-frukt-bar/paketglass/112442275-graddglass-gloggrippel-krav
Citera
2018-04-29, 22:42
  #268
Medlem
jag hade jättegärna velat ha en glassbåt som smakar dumle
Citera
2018-04-29, 22:43
  #269
Medlem
Igloo!
Citera
2018-04-29, 23:37
  #270
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marlbroman1994
Igloo!

Indeed! Förut fanns ju glassar hur länge som helst. Läste att Igloo fanns mellan 1969 till 1997. Växte upp med den glassen och saknar den ibland. Har inte alls samma förhållande till en glass som Magnum. Bara mäktig och jobbig att käka.

Köper sällan lösa glassar nuförtiden. Men jag skulle säkert köpa fler om en del gamla klassiker fanns kvar
Citera
2018-04-29, 23:44
  #271
Medlem
Sandwich med pannkaka
Citera
2018-04-29, 23:48
  #272
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Indeed! Förut fanns ju glassar hur länge som helst. Läste att Igloo fanns mellan 1969 till 1997. Växte upp med den glassen och saknar den ibland. Har inte alls samma förhållande till en glass som Magnum. Bara mäktig och jobbig att käka.

Köper sällan lösa glassar nuförtiden. Men jag skulle säkert köpa fler om en del gamla klassiker fanns kvar

Exakt. Igloo köpte man dock bara när man var "fattig" och bara hade 50 öre.. Gamla fina "Storstrut"skulle jag vilja ha tillbaka, och för det facila priset 1:25!
Citera
2018-04-30, 00:04
  #273
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Exakt. Igloo köpte man dock bara när man var "fattig" och bara hade 50 öre.. Gamla fina "Storstrut"skulle jag vilja ha tillbaka, och för det facila priset 1:25!

Storstrut fanns under samma era som Igloo men försvann några år tidigare. Har läst någonstans att den ersattes av Magnum-struten.

En annan favorit är Alexandra. Den introducerades 1988 och fanns bara något år in på 90-talet.
Så grymt god! Den finns längst upp i mitten på bilden.

Alexandra: Glasstrut - Wienernougat- /mocca med wienernougatrippel och chokladpulver.

http://www.gb.se/wp-content/uploads/2014/07/1988_big.jpg
Citera
2018-04-30, 00:14
  #274
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Storstrut fanns under samma era som Igloo men försvann några år tidigare. Har läst någonstans att den ersattes av Magnum-struten.

En annan favorit är Alexandra. Den introducerades 1988 och fanns bara något år in på 90-talet.
Så grymt god! Den finns längst upp i mitten på bilden.

Alexandra: Glasstrut - Wienernougat- /mocca med wienernougatrippel och chokladpulver.

http://www.gb.se/wp-content/uploads/2014/07/1988_big.jpg

Magnum är väl efterföljaren. Men inte samma. Just "Storstrut" gick väl inte att varumärkesskydda, då flera konkurrerande tillverkare tillverkade "storstrutar". Här i Göteborg var Storstrut=Triumfglass.
Just att den inte gick att varumärkesskydda kanske gjorde så glassen försvann?

Alexandra minns jag. Den var god.
Citera
2018-04-30, 01:13
  #275
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Magnum är väl efterföljaren. Men inte samma. Just "Storstrut" gick väl inte att varumärkesskydda, då flera konkurrerande tillverkare tillverkade "storstrutar". Här i Göteborg var Storstrut=Triumfglass.
Just att den inte gick att varumärkesskydda kanske gjorde så glassen försvann?

Alexandra minns jag. Den var god.

Det är mycket möjligt. Tror inte den lades ner pga dålig försäljning. Magnum-struten var efterföljaren ja. Den finns inte heller kvar.

En annan god glass var Malaga. Fanns bara några år på 80-talet. Cherrybrandy med bigarråer och nötter. Doppad i mörk choklad.

http://glaceglimtar.blogg.se/category/1984.html

Goda tider när det gick att köpa billig b-sorterad glass direkt från glassfabriken!
Citera
2018-04-30, 01:16
  #276
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Det är mycket möjligt. Tror inte den lades ner pga dålig försäljning. Magnum-struten var efterföljaren ja. Den finns inte heller kvar.

En annan god glass var Malaga. Fanns bara några år på 80-talet. Cherrybrandy med bigarråer och nötter. Doppad i mörk choklad.

http://glaceglimtar.blogg.se/category/1984.html

Goda tider när det gick att köpa billig b-sorterad glass direkt från glassfabriken!
-Går fortfarande på Triumfglass!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in