2020-08-18, 15:18
  #385
Medlem
kvittot87s avatar
Solero Exotic samt Solero forest fruit, godaste glassarna som finns! Helt sjukt att dessa två fullträffar inte finns i GB Glace sortiment längre.
Citera
2020-08-18, 15:53
  #386
Medlem
Vill minnas att jag levde på magnum ägglikör en sommar för säkert 15 år sedan. Den saknar jag väldigt mycket
Citera
2020-08-18, 20:41
  #387
Medlem
nanatas avatar
Har smakat bacon glass. Och ölglass på en lokal glass gård.
Eller "griseis" som de kallade den. Lite överskattat tyvärr hade höga förväntningar till båda delarna.
Citera
2020-11-01, 01:08
  #388
Medlem
Kiwawa glassen
Citera
2020-11-01, 12:53
  #389
Medlem
Ambelains avatar
Jodå, den finns redan.

Bara det inte här omkring.

Iaf inte längre, och vad jag vet.


Men, för länge sedan.
Kanske 10 plus år sedan.
Så hade min lokala Hemköp lyckats komma över en hel träback Möwenpick-glass, liiterförpackningar.

Det var tre sorter.
En vanlig vanilj (som jag inte brydde mig nämnvärt om=
En sån där med tre olika choklad i (stracciatella eller vad det heter), som inte föll mig i smaken.

Och ...

En Vit choklad.


Jag har Aldrig smakat bättre glass.
På alla de olika sätt och vis man än kan bedöma glass på, så kom denna ur som överlägsen vinnare.
Konsistens - bättre än bäst, den smälter inte ens normalt. Dvs normal glass smälter ju och blir till mjölk. Men denna, när den smälter, blir som vispegrädde. Vispad vispegrädde alltså. Ingen mjölk alls.
Den knappt ens sjunker ju ...

Och sen har vi innehållet.
Så överdrivet överfylld med vita chokladflarn att det verkade som något övernaturligt.
Så många kan det liksom inte få plats, i ett sådant paket.
Det knastrade i varje enskild tugga glass, pga alla dessa flarn.

Ja, denna läckerhet var utan motsvarigheter.
JAg kan inte förstå varför ingen tar in den och har som stapelvara.
De hade ju gått med vinst bara pga mig.
Mig veterligt var det ju faktiskt i stort sett bara jag som köpte alla de vita choklad-glassarna från deras back.
Och när de tagit slut så högg jag in på Stracciatella-glassarna.

Sen var det bara vanilj kvar, och de lät jag bli.



En annan gång såg jag att alla Hemköp tagit in några andra, mindre, Möwenpick i sitt sortiment.
Inte Vit choklad dock.
Utan den eviga Stracciatellan (oförståeligt fantasilöst av inköparna), och vanlig vanilj. En sorbet.
Och så var det en med Fudge.

Också den var så överdrivet överfylld av små fudgebitar att man knappast trodde det var sant.
Men det var det.
Tyvärr var den inte lika överlägsen som den Vita chokladen var.

Men jag handlade ändå upp alla Fugde.glasspaketen de hade, i nästan alla Hemköp-varuhus i staden.
Sen tröttnade jag på den.
Och därefter har de aldrig tagit in Möwenpick igen
Citera
2020-11-01, 13:25
  #390
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvittot87
Solero Exotic samt Solero forest fruit, godaste glassarna som finns! Helt sjukt att dessa två fullträffar inte finns i GB Glace sortiment längre.

Och jag saknar Jordgubbspuck,även Vaniljpuck.
Citera
2020-11-02, 00:05
  #391
Medlem
Andersdamaans avatar
Pommacglassen får mer än gärna komma tillbaka!! Den var min favorit innan den försvann!!
Citera
2020-11-02, 16:40
  #392
Medlem
Scamps avatar
B&J's Bohemian Rasberry var väldigt god.
Citera
2020-11-05, 01:39
  #393
Medlem
Matcha eller litchi kanske.
Citera
2021-01-04, 20:43
  #394
Medlem
Solero exotic och magnum White saknar jag i Sverige.

Kan även tycka att utbudet av sockerfria pinnglassar är dåligt. Triumf hade nån variant som var som magnum men diabetesvänlig, men som tyvärr försvann rätt snabbt.
Citera
2021-01-04, 21:34
  #395
Medlem
OdCaBos avatar
Magnum Mayan Mystica. Chokladglass täckt med mjölkchoklad och smak av kanel, honung och muskot, fanns i Sverige 2008. Godaste Magnumglassen.

Ben & Jerry's Cherry Garcia - finns på glassbarerna men inte att köpa hem. Godaste Ben & Jerryn.

Citat:
Ursprungligen postat av Seeker123
Matcha eller litchi kanske.

Om du gillar mochiglass så finns det sedan några år med både matcha och litchi-smak i de flesta butiker faktiskt.

https://www.bubbies.se/ etc
Citera
2021-01-04, 21:39
  #396
Medlem
Sheps avatar
Nogger black - älskar lakrits, det var inte bara en vanlig tråkig vaniljglass med lakritsöverdrag, utan innehållande en god klump i mitten. Saknad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in