2018-04-28, 18:06
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är nog egentligen ingen som eftersträvar att man ska få sjuka barn som gör att man har svårt att upprätthålla ett yrkesliv. Med dagens arbetslinje slår sjukdom många människors ekonomi i spillror. För dom allra flesta skulle det inte behövas någon bedjan för att ställa upp för sin familj. Båda föräldrarna jobbade fram till jul men av någon anledning verkar det bara vara ett indicium för att endast H var frisk.
Ja, men i OH:s fall finns fler indicier på att han själv inte mådde bra psykiskt än vad det finns i HB:s fall. - När det gäller HB finns bara ett antal vaga indicier på att hon hade, eller hade haft, vissa fysiska åkommor.
Citat:
O kunde tydligen jobba fast han var deprimerad, kontrollerande och manipulativ samtidigt som han planerade ett massmord.
Här vet vi ju inte heller riktigt hur det var med arbetsförmågan den sista tiden. - Men vi vet att så snart OH reducerat sin arbetstid med 10% så sker dådet en dryg månad senare.
Citat:
Det blir märkliga slutsatser när samma omständigheter bevisar den enes oskuld och den andres skuld.
Ja, men då ska det röra sig om "samma omständigheter".
Citera
2018-04-28, 18:11
Medlem
Anabellas avatar
Ny en annan sak, en teori som har lanserats i tråden ganska dominant:

Hanna har under en längre tid varit psykiskt sjuk och självmordsbenägen, hon har sedan månader tillbaka planerat att ta livet av både sig själv och barnen och till slut drivit sin man till att genomföra detta.

Jag undrar varifrån växer benen till den teorin? Det rimmar iaf väldigt illa med min föreställningsvärld.
Denna teori, snarare inte teori utan ngt som påstås vara sanning baseras på tillförlitliga och likaväl hemliga uppgifter som Avd.9 och Picasso2 fått via PM. Det kan iaf inte komma från blåljuspersonalen eller polisen som rekognoscerat på brottsplatsen.
Det är information som i så fall har förmedlats skriftligt eller muntligt av ngn med kännedom om familjen. Svårt att tro att H’s familj står bakom denna skildring, men det måste vara ngn i familjens inre krets.

Så återigen: vem har lanserat denna teori och varför ska vi tro på den?
Citera
2018-04-28, 18:12
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Håller med dig. Det går inte ihop. Jag har länge tänkt att O led av psykisk ohälsa men "skyllde" på flickorna. Detta hindrar inte att även tjejerna var sjuka, och deras sjukdom kunde han tala om. Men sin egen ville han "mörka."

Ja mycket av det vi diskuterar rör sig kring kausalitet = orsakssamband mellan det vi antar hände det vi tror är orsaken.

Vi har kanske tolkat fel? När Oskar var mörk under ögonen och nedstämd uppgav han att det berodde på döttrarnas sjukdom och det låter ju plausibelt. Men det kanske var tvärt om?
Oskar var primärt sjuk - depression,ångest? - och döttrarna och familjen mådde dåligt av detta.
Citera
2018-04-28, 18:13
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja fast O och H verkar ändå varit övertygade om barnens sjukdomar. Även om det visar sig vara en total villfarelse så är det ändå detta som drivit dem.
(...)
Fan vet vad som drev dem. Barnens sjukdomar kan lika väl vara rent hittepå från föräldrarna/mördarna, vad mig anbelangar.
Citera
2018-04-28, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Och varför skulle det inte kunna vara det ?? På ett par timmar avfärdar polisen det som våldsbrott för att de hittar ett brev som inte ens är fastslagit att det är de som skrivit det ! Tänk lite utanför boxen ! För mig är det mer troligt att någon utifrån har gjort detta !

Vem kan den där utifrån vara som skrivit brevet.....?
Citera
2018-04-28, 18:23
Bannlyst
[quote=Elli09|63109622]
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
En sak frågar jag mig, hur kunde föräldrarna veta att barnen skulle bli sämre?
Fanns en sådan diagnos och prognos från medicinsk expertis?[
/QUOTE]
Svaret är Nej Diagnosen var trötthetssyndrom vilket många likställer med ME här inne.Men det var inte fastslaget ! Denna information kommer från nära anhörig ! Och ME är heller inte ärftlig som Fellen skriver.

Ingen fastslagen diagnos.....
ta en tillbaka titt på det du själv skrivit....
Citera
2018-04-28, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Alldeles rätt. Glöm inte att Hanna har anmält sig till en kurs timmarna innan hon bad sin man "hjälpa" henne till andra sidan, något som signatur Undrande påstår. Sant eller ej - det upp till var och en att ta ställning till.

Intressant, att Hanna sägs ha anmält sig till en kurs, sista timmarna hon var i livet,
det har gått mig helt förbi.

Har det kommit fram vad det var för kurs?
Citera
2018-04-28, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Ja skulle vara intressant att veta var du fått den infon ifrån ?😮 Som jag skrivit innan så betyder inte Kronisk trötthet per automatik att det ställts en diagnos med ME.Sedan är ju frågan hur man definierar kronisk trötthet ?! Tösernas symptom kom och gick och de var inte sängliggande heller som vissa tror.

Moa♥️Agnes var inte sängliggande.....
Symtomen kom och gick........
jag tror inte Moa♥️Agnes var sängliggande jag vet att dem inte var det.......
Citera
2018-04-28, 18:32
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Intressant, att Hanna sägs ha anmält sig till en kurs, sista timmarna hon var i livet,
det har gått mig helt förbi.

Har det kommit fram vad det var för kurs?

Läs här:

Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Det har dom inte. Du kan inte misslyckas i något du kmappt undersöker.
Varför i helvete skulle morsan bokat någon kurs timmarna före hon tog sitt liv?
Denna tråden tar fan priset i absurda gissningar.

Varför så lite prat i media om detta?

Nästan samtliga poliser och journalister som har inblick ifrågasätter mammans roll. Ändå har dubbelmordet blivit typ det officiella och enda som syns i media.

Läs mitt inlägg i princip efter dådet. Det som jag skrev då det hände.
Citera
2018-04-28, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Vilken typ av spelberoende åsyftas: Spel på hästar, valutaspekulationer, Bingolotto, nätpoker, vadslagning..? - Det bör ha rört sig om höga insatser/stora förluster eftersom "pengarna blåste bort". Å andra sidan kan han ha ansett sig ha råd med ett visst "spelkonto".

Antar att detta uppdagats via telefon- resp. datortömning. - Hans ventil; välbehövliga "kickar" och en motvikt till en grå vardag?

Vet bara Hanna talade om att O spelade för stora summer på nätet -
Citera
2018-04-28, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, bestickande. - Jmfr den lilla momsskriften - och den senkomna ansökan om arbetstidsförkortning (beviljad 24 nov). OH kan ha ombetts ta en längre tids ledighet och (efter hårda förhandlingar) till slut gått med på max 10% under ett år. - Denna påtvingade eftergift kan han ha sett som en fullkomlig katastrof.

Så funderar jag nu. Första steget mot att någon betungande hemlighet skulle avtäckas?
Citera
2018-04-28, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
Vet bara Hanna talade om att O spelade för stora summer på nätet -

När du kommer med ett sådant påstående, hyperintressant, men samtidigt svårt att verifiera, behöver du berätta något som gör att vi kan tro på dig. Du kan ta det i PM om du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in