Citat:
Ursprungligen postat av
byggare bob
Vilket är precis det jag skriver, så hur står det till med läsförmågan egentligen?
För att komma upp i 23% från 17%, som du funderar över, behöver inte SD ta alla de sex procentenheter som saknas från andra partier. De har med all säkerhet ett par procentenheter att vinna bara på den överrepresentation av SD:are som aldrig redovisas i någon OU då de inte ens svarar.
Även om jag nästan alltid ogillar returpappers åsikter och inlägg i den här och andra trådar så har han rätt i den här sakfrågan. Kanske borde du känna dig själv såpass bra att inte ha så hög svansföring på områden där du lätt fuckar upp, tex matte. Nåt säger mig att det inte är det enda området.
Med det sagt så borde man kanske tona ner självklarheten att SD är så jävla underskattade. Det riskerar att slå tillbaka så sjukt hårt. Min rekomendation tills ni vet bättre är alltid att köra på snittet.
Många i den här tråden lever kvar i sin fantasivärld där Sentio och Yougov hade SD på 26-28% och de drömde om 35%, därav åsikter som:
- "idag kom inzinio på 16% vilket borde motsvara 22-24% om det vore val idag"
Fråga den typen av människor vad de sysslar med istället.