Citat:
Ursprungligen postat av
8711
Ja, 24% är inte omöjligt som valresultat på något sätt med den utvecklingen som nu sker med stor underskattning för Sverigedemokraterna i opinionsmätningarna och månadssnittet, med mer massinvandring, enorm anhöriginvandring, 10.000 vuxna män från afghanistan helt utan asylskäl som fått nej i alla instanser och vägrat följa regler, beslut och lagar men ändå belönas för detta helt emot alla lagar och rättsprinciper vi har i det här landet, 150.000 utdelade uppehållstillstånd per år, sandlådenivå hyckleri och lögner från fejkoppositionen som släppt igenom den här regeringen precis hela mandatperioden.
21-23% vid ett val idag har jag skrivit ganska länge nu, men 24%+ kan jag ta efter en starkt valspurt

Det är väldigt intressant att se hur en del kända kolumnister hanterar "de stora frågorna" i dagens Expressen:
https://www.expressen.se/ledare/karin-pihl/en-pungspark-ar-battre-an-babbelfeminism/
Citat:
Samma sak gäller för de kvinnor som ser sig om över axeln när de går hem på kvällarna. En tredjedel av den kvinnliga befolkningen känner sig otrygg i sitt eget bostadsområde på kvällen, enligt Nationella trygghetsundersökningen. Brå-chefen kallar siffrorna för ”alarmerande”.
En av tre. Något måste göras. I väntan på att passiva politiker agerar har jag ett förslag: lär kvinnor att slåss
Citat:
Men nu är det som det är. Endast extremt världsfrånvända personer hävdar att Sverige inte behöver något försvar eftersom ansvaret att inte invadera ligger hos den potentiella angriparen. Eller ta dem som hävdar att det bästa försvaret mot terrorism är “öppenhet” och kärlek. Det är det inte, och så är det inte heller när det kommer till att försvara sig själv.
Självförsvar för kvinnor borde bli en självklar del av skolgymnastiken
Eller Hakelius:
https://www.expressen.se/kronikorer/johan-hakelius/behover-verkligen-ett-sadant-parti-makt-valjare-och-annat-besvarligt/
Citat:
Så vad betyder det för Centern?
Jag börjar misstänka att det betyder att centerledningen – den späda hipstergrenen av Centern, alltså – lutar åt att skrota princip 1. De är mer intresserade av att vilja väl, än av att styra landet. De vill så väl, att vardagens solkiga problem och kompromisskrävande koalitioner, blir för mycket.
Kanske är det som det ska vara. Det är trots allt världens rikaste parti, sedan det sålde sin tidningskoncern. Behöver verkligen ett sådant parti makt, väljare och annat besvärligt? Är det inte trevligare att bara tänka vackra, rättrådiga tankar?
Det börjas tas ton mot "det allmänna vansinnet" och t.o.m. Expressen skrev ut att de misstänkta "överfallsgruppvåldtäktsmännen" i Borlänge var av utländsk härkomst och talade på ett språk som offret inte begrep.
Det gjorde säkert ont men slaskpressen har insett att något måste göras för att på något sätt försöka att reparera den usla tillit som nyhetskonsumenterna erhållit p.g.a. den s.k. agendasättande journalistiken.
Man kan även läsa vidare om:
https://www.expressen.se/nyheter/lofven-viktigt-att-se-att-det-kommer-farre-flyktingar/
Citat:
Det är viktigt att väljarna ser att det kommer färre flyktingar till Sverige sedan regeringen lagt om migrationspolitiken.
Det är statsministerns budskap till de LO-medlemmar som sympatiserar med Sverigedemokraterna i stället för hans eget parti.
– Jag tror att en del av LO-förbundens medlemmar är lite oroliga för migrationen, säger Stefan Löfven till tidningen Arbetet.
Citat:
Sverigedemokraterna är populära bland LO-medlemmarna.
Enligt SCB-siffror över partisympatier utifrån facktillhörighet, från december 2017, hade SD stöd av 20 procent av LO-medlemmarnas. Stödet för S var drygt 46 procent – en siffra som sjunkit kraftigt sedan SD:s genombrott i svensk politik.
Jag tror att ovan exempel enbart är i SD's favör. Idag så är det inte bara tillåtet att tala invandring utan det måste talas invandring.
Hur 7-klövern och slaskmedia än vrider och vänder på det så har alternativmedia och sociala media tvingat fram agendan på allas bord.
Och det om något gynnar SD.
Det skall bli väldigt intressant att se de kommande opinionsundersökningarna.