Citat:
Ursprungligen postat av
borskungen
Björn och Benny är duktiga musiker men de är för gamla för att skriva popmusik. Det är inte värt att skämma ut sig för att dra in några kronor på Spotify.
Jag har faktiskt förbannat svårt att tro att de skulle riskera att vanära hela sitt arv genom att släppa något ljummet skit. Jag hoppas för deras skull att de väljer bra samarbetspartner. Olof Dreijer kanske? Men jag hoppas nästan att du har rätt, så att folk lär sig en gång för alla att återföreningar alltid är pinsamma, patetiska och penningkåta. Vilka jävla idioter som riskerar uppnådd världsvid legend-status. Man kan t.ex. fundera över hur Björn Borgs comeback blev. Rätt så pinsam va? Han hade dock förstånd nog att göra den kortlivad, och de flesta har nog glömt bort Borgs 'comeback'.
Å andra sidan igen: Benny kanske har suttit och jobbat på en enda låt i 30 år, och kanske blir det deras bästa någonsin. Jag märker själv hur kluven jag låter.
Bögartisterna Erasure gjorde faktiskt några lysande ABBA-covers runt 90-talet. Särskilt denna (Lay All Your Love On Me):
https://youtu.be/pn_59fAbCZw
Om man på liknande sätt lyckas få det att låta som ett genuint modernt ABBA anno 2018 så kan det bli succé. Försöker de göra politiska poänger kan det dock bli riktigt pinsamt. Om de inte gjorde det förr så är det lökigt att göra det nu. Iofs kanske Fernando var politisk? Skulle inte tro det. Björn (eller är det Benny?) ter sig dessutom som omåttligt korkad. Starta ett nytt projekt i stället! Det skulle vara modigare.
Håller dock inte alls med om att de skulle låta mer daterade än t ex Queen. Tvärtom. Tur iofs för Queen att deras geni dog så att de slapp såna här (sannolika) pinsamheter. Eller just fan, Queen gjorde väl någon typ av comeback med annan sångare? Det var väl ungefär det pinsammaste som hände det årtusendet?