Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-27, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DepressiveRealism
http://www.ladbible.com/news/news-aviciis-secret-girlfriend-posts-heartbreaking-letter-to-him-20180427?c=1524827562872

Och där fick hon sina 15 minuter. Mission accomplished.
Citera
2018-04-27, 22:50
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypersomni
Uppmuntrar inte självmord, men har alltid haft existentiell ångest och funderat att man inte väljer att födas så får man välja att dö. Sedan måste man vara ärlig o säga att Tim befann sig på ett tillstånd som inte kunde repareras och nu pratar jag inte om psykisk ohälsa bara, utan mer om kändisskap. Han skulle aldrig bli en vanlig kille igen, alltid skulle folk jaga honom oavsett om han slutade eller inte, vilket jag antar att det var så han upplevde innan han lämnade. Hans kändisskap bidrog mer till hans psykiska ohälsa och det är inget som går bort tyvärr i och med hans status som en världsstjärna. Bara att se klippet när han blir arg på en papparazzi visar vilken ångest han haft, sådan ångest som man själv kan känna när man kollar på. Hans bekymmer med att vara en offentlig person hade aldrig fixats på något sätt, jo om han valde att byta identitet, flytta etc men Tim är för fin kille, en äkta kille som ville vara som han är, att vara älskad av sina vänner och familj.
All respekt till hans beslut, verkligen

Jag tror faktiskt inte det behöver vara så illa. Han hade kunnat ha kvar sin skörhet var han än hamnade. Han snurrade in sig i någon ond cirkel, han hade svårt att ta sig ur, helt enkelt.
Citera
2018-04-27, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Samtidigt som han hade fysiska problem. Synd att han inte fick den psykiska vård han behövde.
Han gick ju till psykologer på Bup och fortsatte säkert med att söka hjälp hos psykologer och liknande. Men hans ångest var nog för stor och kopplad till hans liv som offentlig person som nämnts.

Tåget som startade 2009 och sen skenade var dömt att spåra ur och det fanns nog ingenting som kunde ändra det.
Citera
2018-04-27, 22:53
Medlem
Citat:
Är det en egen diagnos eller något som ligger under autism eller något annat?

Många med kronisk ångest har en underliggande diagnos. Att jobba i streck i 16 timmar utan att knappt äta är inte helt normalt. Sedan om han hade ADD eller var biopolär eller något annat är ju svårt att veta. Han brottades enligt egen utsago med ångest redan i tonåren.
Citera
2018-04-27, 22:54
Medlem
Citat:
Är det en egen diagnos eller något som ligger under autism eller något annat?

Om man har derealisation som Tim hade, så är det extremt vanligt att man har en "diagnos".
Jag är 40+ och har upplevt och läst om derealisation sedan jag var 20 år. Jag är själv" bipolär" enligt the record.

Derealisation är ett ångesttillstånd som de flesta i den här tråden aldrig kommer att uppleva.
Släng på stressen och en brutta som vänstrar med sitt ex.

Dödar vem som helst som inte är labil.
Senast redigerad av Autobahn76 2018-04-27 kl. 22:58.
Citera
2018-04-27, 22:54
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Han gick ju till psykologer på Bup och fortsatte säkert med att söka hjälp hos psykologer och liknande. Men hans ångest var nog för stor och kopplad till hans liv som offentlig person som nämnts.

Tåget som startade 2009 och sen skenade var dömt att spåra ur och det fanns nog ingenting som kunde ändra det.

Visst pratade han om att han gått i terapi i dokumentären också?
Citera
2018-04-27, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo

Låter snarare som han började självmedicinera med alkohol istället för att gå i terapi när han slagit igenom. Fanns knappast någon tid för terapi då heller.
Citera
2018-04-27, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Om man har derealisation som Tim hade, så är det extremt vanligt att man har en "diagnos".
Jag är 40+ och har upplevt och läst om derealisation sedan jag var 20 år. Jag är själv" bipolär" enligt the record.

Derealisation är ett ångesttillstånd som de flesta i den här tråden aldrig kommer att uppleva.
Släng på stressen och en brutta som vänstrar med sitt ex.

Är det ett konstant tillstånd eller något som kommer snabbt och försvinner snabbt?
Citera
2018-04-27, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag2013
Hon vänstrade inte med honom. De var vänner för barnets skull. Framkommer tydligt av sociala medier.

Hon var dock rätt intim med hans nuvarande så... Hon drog även in henne med tim för att slicka hans bröstvårtor(?)
Citera
2018-04-27, 22:58
Medlem
dialektikers avatar
Han säger ju i dokumentären, att han inte kopplade ihop sina problem, med sin livsstil. Om man även nagelfar dokumentären så märker man att han inte har läget under kontroll.
Frågan är om han fick läget under kontroll, efter turnerandet, och när han tänkte göra comeback? Verkar inte riktigt så?
Citera
2018-04-27, 22:59
Medlem
På tal om skadliga relationer...

-"CREWET" som bodde i Tims lyxvilla och därmed garanterat såg Tim på nära håll under väldigt lång tid och trots uppenbar ångest och övriga hälsoproblem hos Tim vände honom ryggen när han verkligen behövde support. (Och rätta mig om jag har fel, men var inte vissa av de personerna polare m Tim sedan gymnasietiden?)

-EN MANAGER som menade att "problemet var att Tim inte hade sinne för pengar" när Tim inte kände att han skulle klara av sina sista spelningar. (Har redan diskuterats om att Tim var en vuxen människa som fick ta sina egna beslut också och visst. Jag köper det. Till en viss gräns. Men man kan som manager inte avskrivas allt ansvar för en adept, när uppenbara tecken på att denne mår skit börjar uppenbara sig.) (Och en människa som tycks vara djupt deprimerad ska INTE pressas till att fortsätta på samma bana utan paus.)

-SENASTE FLICKVÄNNEN som plötsligt började posta bilder på Tim på IG igår (trots att hon "hade tänkt vänta med det tills hon var gravid med hans barn") men nu passade det tydligen bra att få lite uppmärksamhet.

(Och tips till er som inte håller med övriga som redan uttryckt ovan att hon inte verkade vara bra för honom, kolla hennes IG. LÄs hela hennes brev. Kolla FLICKVÄNNENS KOMPIS aka FLICKVÄNNENS EX FLICKVÄN aka tjejen som hon tyckte skulle "slicka Tims bröstvårtor")

-Avskedsbrevet till Tim" som hon postat på IG (och är flera sidor) är bara sjukt. Konstigt språk, alldeles för intima detaljer som bara blir sjuka i sitt sammanhang, antydningar om hur kul hon tyckte det var att reta honom och "göra honom obekväm"...?! Säkert superhärligt för en rätt blyg kille som nog var nedstämd ändå.
-Hennes relation till sitt ex? Inte på något sätt förbjudet att hänga med sitt barns pappa såklart men alltså, jag har verkligen svårt att se Tim i det sammanhanget. Tror liksom att vad han hade behövt mer var en jordnära och fin tjej som såg honom för den han var och stöttade honom hellre än fixade ihop trekanter med sin kompis och retade honom.
-Ytterligare konstiga saker i brevet... Sååå kul tydligen att knuffa ner Tim i poolen med hans icke-vattentäta nya Rolex (?!) och lika kul att göra samma sak när han hade sin telefon i fickan... Alltså hon låter liksom lite som en 8-åring... Men visst, Tim kanske tyckte det var superkul han med, själv tycker jag mest det låter sjukt onödigt men men kanske sånt man roar sig med i LA... :/
Och angående att in public "be om ursäkt för att ha blodat ner lakan massor av ggr(???).. Heeelt säkert en sån grej Tim jättegärna hade velat att världen skulle få höra om, fast NEJ!!! :(
-Över huvudtaget massor av lättklädda och "försök till förföriska (?) bilder som bara känns supermärkliga och inte speciellt rimliga alls.
-Sen att kompisen (=exets nya flickvän alltså) också har en massa gosiga bilder med sonen (bl a en där hon själv står framför ett fält i bara trosorna med honom i famnen... Alltså, nej. Man vill bara inte se detta :X (Säkert jättefin och bra uppväxt för en unge btw.)

...Och vem f är den där MORIAH som flickvännen skriver om??? En till tjej i förhållandet?

"You gave me a bracelet w three diamonds - one for u one for Luka and one for me. Moriah joked that we should add one more for her because there were not just THREE of us in this relationship... Can a spirit have a diamond or is it Moriah's now?"

=En till tjej i förhållandet - Tim gett flickvännen ett diamantarmband med en diamant var för honom, henne och sonen och dom skämtar om att det borde varit en diamant till för den andra tjejen, som "flickvännen" alltså nu redan börjar fundera på om hon kan tillägna den där tjejen eftersom Tim nu är borta och en ande kanske inte kan ha en diamant?!?

Förlåt men allt i dessa umgängen känns bara giftigt.

Jag tror att Tim skulle ha behövt en lugn plats att bo på där han kunde få ägna sig åt sin musik på sina villkor och umgås med vettiga människor istället för personer som ville dra fördel av hans framgång, forma honom till någon han inte var och tydligen skoja om honom på hans bekostnad.

Och jag är så ledsen att det inte blev så.

RIP Tim, jag är säker på att du har det bättre där du är nu :/
Citera
2018-04-27, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malbes
På tal om skadliga relationer...

-"CREWET" som bodde i Tims lyxvilla och därmed garanterat såg Tim på nära håll under väldigt lång tid och trots uppenbar ångest och övriga hälsoproblem hos Tim vände honom ryggen när han verkligen behövde support. (Och rätta mig om jag har fel, men var inte vissa av de personerna polare m Tim sedan gymnasietiden?)

-EN MANAGER som menade att "problemet var att Tim inte hade sinne för pengar" när Tim inte kände att han skulle klara av sina sista spelningar. (Har redan diskuterats om att Tim var en vuxen människa som fick ta sina egna beslut också och visst. Jag köper det. Till en viss gräns. Men man kan som manager inte avskrivas allt ansvar för en adept, när uppenbara tecken på att denne mår skit börjar uppenbara sig.) (Och en människa som tycks vara djupt deprimerad ska INTE pressas till att fortsätta på samma bana utan paus.)

-SENASTE FLICKVÄNNEN som plötsligt började posta bilder på Tim på IG igår (trots att hon "hade tänkt vänta med det tills hon var gravid med hans barn") men nu passade det tydligen bra att få lite uppmärksamhet.

(Och tips till er som inte håller med övriga som redan uttryckt ovan att hon inte verkade vara bra för honom, kolla hennes IG. LÄs hela hennes brev. Kolla FLICKVÄNNENS KOMPIS aka FLICKVÄNNENS EX FLICKVÄN aka tjejen som hon tyckte skulle "slicka Tims bröstvårtor")

-Avskedsbrevet till Tim" som hon postat på IG (och är flera sidor) är bara sjukt. Konstigt språk, alldeles för intima detaljer som bara blir sjuka i sitt sammanhang, antydningar om hur kul hon tyckte det var att reta honom och "göra honom obekväm"...?! Säkert superhärligt för en rätt blyg kille som nog var nedstämd ändå.
-Hennes relation till sitt ex? Inte på något sätt förbjudet att hänga med sitt barns pappa såklart men alltså, jag har verkligen svårt att se Tim i det sammanhanget. Tror liksom att vad han hade behövt mer var en jordnära och fin tjej som såg honom för den han var och stöttade honom hellre än fixade ihop trekanter med sin kompis och retade honom.
-Ytterligare konstiga saker i brevet... Sååå kul tydligen att knuffa ner Tim i poolen med hans icke-vattentäta nya Rolex (?!) och lika kul att göra samma sak när han hade sin telefon i fickan... Alltså hon låter liksom lite som en 8-åring... Men visst, Tim kanske tyckte det var superkul han med, själv tycker jag mest det låter sjukt onödigt men men kanske sånt man roar sig med i LA... :/
Och angående att in public "be om ursäkt för att ha blodat ner lakan massor av ggr(???).. Heeelt säkert en sån grej Tim jättegärna hade velat att världen skulle få höra om, fast NEJ!!!
-Över huvudtaget massor av lättklädda och "försök till förföriska (?) bilder som bara känns supermärkliga och inte speciellt rimliga alls.
-Sen att kompisen (=exets nya flickvän alltså) också har en massa gosiga bilder med sonen (bl a en där hon själv står framför ett fält i bara trosorna med honom i famnen... Alltså, nej. Man vill bara inte se detta :X (Säkert jättefin och bra uppväxt för en unge btw.)

...Och vem f är den där MORIAH som flickvännen skriver om??? En till tjej i förhållandet?

"You gave me a bracelet w three diamonds - one for u one for Luka and one for me. Moriah joked that we should add one more for her because there were not just THREE of us in this relationship... Can a spirit have a diamond or is it Moriah's now?"

=En till tjej i förhållandet - Tim gett flickvännen ett diamantarmband med en diamant var för honom, henne och sonen och dom skämtar om att det borde varit en diamant till för den andra tjejen, som "flickvännen" alltså nu redan börjar fundera på om hon kan tillägna den där tjejen eftersom Tim nu är borta och en ande kanske inte kan ha en diamant?!?

Förlåt men allt i dessa umgängen känns bara giftigt.

Jag tror att Tim skulle ha behövt en lugn plats att bo på där han kunde få ägna sig åt sin musik på sina villkor och umgås med vettiga människor istället för personer som ville dra fördel av hans framgång, forma honom till någon han inte var och tydligen skoja om honom på hans bekostnad.

Och jag är så ledsen att det inte blev så.

RIP Tim, jag är säker på att du har det bättre där du är nu :/

Sjukaste är ändå att trekant med hennes vän= hennes sons pappas nuvarande brud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in