Citat:
Ursprungligen postat av
Actt1
E nog inte svårt att mörklägga ett brott i det landet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hypersomni
vet inte om jag tror att det är mord, men ifall det är så skulle ALDRIG omanska polisen sagt och åtalat en person som är omansk för en svensk, även om det är Avicii...
Citat:
Ursprungligen postat av
drelle
Jo jag vet att den Omanska polisen säger det. Men när han hittas på ett gods som tillhör kungafamiljen så känns det jävligt skumt. Polisen kan mörka för att det handlar om just kungafamiljen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pushallin
Haha nu börjar folk tro att han blivit mördad, herregud
Tror ni att ngn ur kungafamiljen i Oman skulle döda honom? För vad? Pengar? Knappast, dom är nog 1000 gånger mer värda än Avicii.
Citat:
Ursprungligen postat av
lootship
Dum fråga kanske men vem var han där med?
"Enligt Maitrai ska Tim Bergling och hans vänner ha checkat ut ur hotellet i söndags för resa vidare i Oman"
Vilka vänner? Borde inte dom veta vad som hänt?
Eller driftade han iväg själv och resten är frågetecken?
Tror inte ngn ur kungefamiljen skulle ha mördat honom, men ja det kan vara som ni säger:
Avicii hittas död på ett gods som ägs av ngn släkting till kungahuset, och för att inte koppla dödsfallet till kungahuset på något sätt går de ut och säger att det inte finns några misstankar om brott.
Men skulle det komma ut skulle det bli en massiv skandal. Antagligen har Tim haft ngn vän med sig, och isf skulle ju dessa veta sanningen? Hur är det med dessa vänner, är de safe and sound i swe?
Och varför skulle ngn person på godset få för sig att döda Tim? Om han hade ngr konflikter med ngn i Oman vet jag ej, men med tanke på Tims personlighet tror jag inte han skulle starta bråk i ett främmande land...
Min tanke är att han blev bjuden på ngn drog eller ngt mysko som hans kropp reagerade på. Självmord på ett gods känns inte rimligt....men å andra sidan är självmord sällan det