Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-26, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humor-me
På reddit skrev någon att han skulle ha lämnat ett självmordsbrev och att det har bekräftats av familjen. Har inte hittat något om att de ska ha bekräftat det?

Det är väl inte omöjligt. Men något måste väl familjen få ha för sig själva?
Citera
2018-04-26, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Actt1
E nog inte svårt att mörklägga ett brott i det landet.

Citat:
Ursprungligen postat av Hypersomni
vet inte om jag tror att det är mord, men ifall det är så skulle ALDRIG omanska polisen sagt och åtalat en person som är omansk för en svensk, även om det är Avicii...

Citat:
Ursprungligen postat av drelle
Jo jag vet att den Omanska polisen säger det. Men när han hittas på ett gods som tillhör kungafamiljen så känns det jävligt skumt. Polisen kan mörka för att det handlar om just kungafamiljen.

Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Haha nu börjar folk tro att han blivit mördad, herregud

Tror ni att ngn ur kungafamiljen i Oman skulle döda honom? För vad? Pengar? Knappast, dom är nog 1000 gånger mer värda än Avicii.

Citat:
Ursprungligen postat av lootship
Dum fråga kanske men vem var han där med?

"Enligt Maitrai ska Tim Bergling och hans vänner ha checkat ut ur hotellet i söndags för resa vidare i Oman"

Vilka vänner? Borde inte dom veta vad som hänt?
Eller driftade han iväg själv och resten är frågetecken?

Tror inte ngn ur kungefamiljen skulle ha mördat honom, men ja det kan vara som ni säger:

Avicii hittas död på ett gods som ägs av ngn släkting till kungahuset, och för att inte koppla dödsfallet till kungahuset på något sätt går de ut och säger att det inte finns några misstankar om brott.

Men skulle det komma ut skulle det bli en massiv skandal. Antagligen har Tim haft ngn vän med sig, och isf skulle ju dessa veta sanningen? Hur är det med dessa vänner, är de safe and sound i swe?

Och varför skulle ngn person på godset få för sig att döda Tim? Om han hade ngr konflikter med ngn i Oman vet jag ej, men med tanke på Tims personlighet tror jag inte han skulle starta bråk i ett främmande land...

Min tanke är att han blev bjuden på ngn drog eller ngt mysko som hans kropp reagerade på. Självmord på ett gods känns inte rimligt....men å andra sidan är självmord sällan det
Citera
2018-04-26, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Fullständigt bisarrt om det stämmer. Detta tyder ju på att han måste ha varit aspackad om han valde att ta sig själv av daga i ett privat palats.
Kan han verkligen vart full hos en omansk kungafamilj? De lär väl vara muslimer och de dricker oftast inte?
Citera
2018-04-26, 21:53
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muuumin
Familjen har ju gått ut i media med det...

Nej?
Citera
2018-04-26, 21:54
Medlem
humor-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muuumin
Familjen har ju gått ut i media med det...
Att han lämnade ett självmordsbrev? Har bara läst att de antyder att han tog livet av sig. Nämns inget självmordsbrev. Bara att familjen i ett öppet brev berättar om att han inte orkade längre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Ja du, det kan vi spekulera oss sömnlösa om.
Det enda vi vet är att Tim var en positiv kille som precis hade gjort klart sin nya skiva.
Han hade tagit sig bort från det stressiga DJ livet och vad folk än säger så är jag övertygad om att han mådde ganska bra.
Självmord? Glöm det.

Det han hade siktet inställt på och ville åstadkomma i livet var att exponera den jävla sörjan av toppskiktet som sysslar med trafficking och pedofili.
Det kanske är just sånt som försigår på ett gods hos en medlem av kungafamiljen i Oman?

Så du påstår att du vet bättre än hans familj som vittnar om motsatsen att han mådde väldigt dåligt? Ge dig nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OfflineMode
Läst lite av trådarna som Tim skapade här på flashback och märker att han redan brottades med ångest och nojjor innan han blev avicii.

Som i denna tråd (FB) Tankspridd/oro utan grund?

Där han skriver att "Är också orolig över att förlora kontrollen över mig själv då jag är dragen. Har aldrig haft sådana problem innan men är orolig att min oro ska förstärkas när jag blir full och att jag ska känna att ingenting spelar någon roll och ta livet av mig eller nåt:P"

Kanske söp de nere i Oman och när han kom upp till hotellrummet så kände han att "ingenting spelar någon roll" och tog sitt liv.

Jag hoppas du nu funnit det frid du länge letade efter Tim. Vila i frid.
Hur hittade du den?
Citera
Medlem
Citat:
Tror inte ngn ur kungefamiljen skulle ha mördat honom, men ja det kan vara som ni säger:

Avicii hittas död på ett gods som ägs av ngn släkting till kungahuset, och för att inte koppla dödsfallet till kungahuset på något sätt går de ut och säger att det inte finns några misstankar om brott.

Men skulle det komma ut skulle det bli en massiv skandal. Antagligen har Tim haft ngn vän med sig, och isf skulle ju dessa veta sanningen? Hur är det med dessa vänner, är de safe and sound i swe?

Och varför skulle ngn person på godset få för sig att döda Tim? Om han hade ngr konflikter med ngn i Oman vet jag ej, men med tanke på Tims personlighet tror jag inte han skulle starta bråk i ett främmande land...

Min tanke är att han blev bjuden på ngn drog eller ngt mysko som hans kropp reagerade på. Självmord på ett gods känns inte rimligt....men å andra sidan är självmord sällan det
Tror också att det inte var mord. Och håller med, mådde han riktigt piss tror jag inte han brydde sig om att han var på nåt kungagods, han ville bara dö.
Citera
2018-04-26, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Den har jag inte läst.
Men den stora pedofilringen håller sig inte till ett land, den är världsomspännande och har sitt grepp om alla länder, politiker, skådespelare, osv.
Antingen går du med i denna sjuka ”klubb”, eller så kan du säga adjö till framgång.
Det är så världen funkar, tyvärr.

Aftonbladet skriver nu bla
Godset är tv-övervakat, skriver tidningen, och omges av murar. Där finns även vakter.

Måste vara ngt riktigt fuffens eller värdefullt i det där godset.

Citat:
Ursprungligen postat av bombejbitt
Hur hittade du den?

Läste denna tråd och hittade hans FB namn. Sen har andra redan gjort den kopplingen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombejbitt
Hur hittade du den?

Gå tillbaka i tråden och läs.
Citera
Medlem
Citat:

Precis som du säger, det känns liksom inte rimligt att han skulle ha gjort det just där, känns så skumt bara.
Citera
Medlem
Jag hoppas familjen är dundersäkra på att det var självmord och inte bara köpt vad polisen där säger. Man ska inte släppa utredningarna om man har en så lite som en halvdan känsla av att något är på lurt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in