2018-04-27, 22:07
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Vad som är synd är ju att bassisten Rutger Gunnarsson inte är vid liv. Enligt min uppfattning en av världens bästa bassister. Hans otroliga bas-spel bidrog mycket till det klassiska Abba-soundet.

Inte nog med det. Michael B. Tretow (Den femte Abban) fick en stroke för nått år sedan och är troligen inte i skick att producera och ratta en Abba inspelning.

Å andra sidan har tekniken kommit ikapp, och många ljudtekniker av nyare generationer har lärt sig att ratta Abba-soundet.
Citera
2018-04-27, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Fattar inte varför såna som du klagar så jävla mycket på musik. Det är ju inte svårare än att ge fan i att klaga och lyssna på det du njuter av. Alla gillar olika och jag tycker väl inte ABBA är det bästa som producerats men inte fan klagar jag på det. Vissa låtar har charm, andra inte.

Låt folk gilla vad fan dom vill istället för att klaga på något som är sjukt personligt.

Jag uttryckte en åsikt, vilket du precis gjorde fast i ett annat ämne.

Kissa och gå och lägg dig. Det är 18 årsgräns på FB.
Citera
2018-04-27, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbara Ann
Vilken dag. Fridas senaste duett släpps och några timmar senare släpps den här bomben.

Ni som tvivlar på röster och soundet har ju ingen koll.

Låten med Frida som släpptes idag är ett samarbete med jazzmusikern Arturo Sandoval och en cover på ABBA-låten "Andante Andante" och det verkar vara i originaltonarten. Lyssna på Spotify/ITunes och kom sen tillbaka och berätta hur fantastiskt bra hon fortfarande är.

Agnetha hade ju ett nytt album ute senast för fem år sen. Duetten med Take That-killen är ju en riktig popdänga och "Dance your pain away" är en perfekt discolåt.

Björn&Benny samarbetade ju med Avicii för några år sedan och låten "Sommaren du fick"/"Story of a heart" som de gjorde för Helen Sjöholm och BAO för några år sedan är en klockren poplåt.

Så visst kan dom fortfarande!
Oj. Den rösten har Frida konserverat förbaskat bra. Hur är det ens möjligt ?
Citera
2018-04-27, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Jag uttryckte en åsikt, vilket du precis gjorde fast i ett annat ämne.

Kissa och gå och lägg dig. Det är 18 årsgräns på FB.

Exakt. Problemet är bara att din åsikt är helt irrelevant, att klaga på vad andra tycker är ren idioti. Att jag berättar för dig hur jävla sopig du är är en helt annan poäng.

Ja, tydligen så verkar det ju inte så.
Citera
2018-04-27, 22:35
Medlem
Fullständigt ointressant vad de hittar på.
Citera
2018-04-27, 22:44
Medlem
Barbara Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag tvivlar inte på Björns och Bennys förmåga att skriva starka låtar, inte heller på att Benny fortfarande fixar att spela piano. Däremot är jag mer osäker på att tjejerna verkligen klarar av att göra deras gamla repertoar, den byggde mycket på deras starka, rena och fulltoniga röster. De låter oundvikligen annorlunda idag, det kommer att märkas om de ska sjunga t ex Mamma Mia, Voulez-Vous, Fernando eller Summer Night City.

Såvitt jag förstår ska dom använda gamla livespelningar till hologramkonserterna och deras nuvarande röster enbart till de två nya låtarna. Jag är hursomhelst inte orolig, de är alla perfektionister och kommer inte dra namnet ABBA i smusten.

Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Oj. Den rösten har Frida konserverat förbaskat bra. Hur är det ens möjligt ?

Vem vet. Bra gener? Bra tränad?
Hon har ju sjungit på en hel del samarbeten med andra de senaste 10-15 åren. Bl.a. med Jon Lord från Deep Purple och Jojje Wadenius. Och nån operagrej.
Citera
2018-04-27, 22:51
Medlem
Att spela in ett par låtar betyder knappast att dom återförenas. Var och en gör sin grej, och dom behöver inte ens åka till en studio då det är enkelt att göra en inspelning hemma, sen skickas filen till någon snubbe som mixar allting.
Det är knappast en återförening det handlar om.
Citera
2018-04-27, 22:58
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Att spela in ett par låtar betyder knappast att dom återförenas. Var och en gör sin grej, och dom behöver inte ens åka till en studio då det är enkelt att göra en inspelning hemma, sen skickas filen till någon snubbe som mixar allting.
Två låtar inspelade i en studio är en återförening.

Musiken som ledde till den första oskyldiga och pirrande pussen och pillandet på... äpplet? =D:
https://www.youtube.com/watch?v=xFrGuyw1V8s
Senast redigerad av Softis... 2018-04-27 kl. 23:10.
Citera
2018-04-27, 22:58
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa

Inte fan sitter de hemma och pillar med en inspelning som kanske kommer höras av + 100 miljoner människor. De har inte släppt nåt på över 35år och du tror att de lägger sången i klädgarderoben hemma i villan . .
Citera
2018-04-27, 23:17
Medlem
jah_man2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Inte nog med det. Michael B. Tretow (Den femte Abban) fick en stroke för nått år sedan och är troligen inte i skick att producera och ratta en Abba inspelning.

Å andra sidan har tekniken kommit ikapp, och många ljudtekniker av nyare generationer har lärt sig att ratta Abba-soundet.

Trist att läsa om Tretow. Det var ju han som låg bakom ABBA's då unika sound.
När jag läste i tidningarna idag så skrev dom att de nya låtarna är inspelade med deras gamla musiker och listade de flesta. Gunnarsson fanns av naturliga skäl inte med på listan och jag hittade tyvärr inte Micke där heller.
Citera
2018-04-27, 23:25
Medlem
swimmingpools avatar
Musikaliskt blir det säkert en flipp, men visuellt och konstnärligt som vanligt en flopp. Kul dock. Dom är bäst.
Citera
2018-04-27, 23:26
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick

Något år sedan? Det var 17 år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in