Citat:
Andreas Isakssons landslagskarriär är underskattad, att han fick så mycket skit var helt oförklarligt och man började själv inse hur många som verkligen har noll koll, utan bara följer med strömmen..
Anders Svensson tycker jag också förtjänar mer cred, gjorde det rätt bra i landslaget, men fick oförtjänt mycket skit.. Barcelona hade honom på sin radar ett tag och att Xavi håller honom högt som fotbollsspelare, säger iaf lite..
Sedan alla hårt arbetande spelare, ofta defensiva mittfältare som gör ett otroligt hästjobb match efter match, men nästan aldrig får några rubriker..
Måste även säga att jag tycker Henrik Larsson är underskattad också, till skillnad mot Z var han även en lagspelare som tog stort ansvar för laget, vilket jag värderar högt..
Det var t.ex. en oerhört stor skillnad på hur "Henke" agerade när han hamnade på bänken i Barcelona kontra hur Zlatan betedde sig.. I den situationen visade Larsson verkligen att han var ett fullblodsproffs och det belönade sig även med en CL-titel efter ett mycket fint inhopp i finalen.. Medan Z fortfarande har någon slags personlig vendetta med Guardiola, trots att det hela tiden var rätt självklart att Pep bara gjorde det bästa för laget..
Anders Svensson tycker jag också förtjänar mer cred, gjorde det rätt bra i landslaget, men fick oförtjänt mycket skit.. Barcelona hade honom på sin radar ett tag och att Xavi håller honom högt som fotbollsspelare, säger iaf lite..
Sedan alla hårt arbetande spelare, ofta defensiva mittfältare som gör ett otroligt hästjobb match efter match, men nästan aldrig får några rubriker..
Måste även säga att jag tycker Henrik Larsson är underskattad också, till skillnad mot Z var han även en lagspelare som tog stort ansvar för laget, vilket jag värderar högt..
Det var t.ex. en oerhört stor skillnad på hur "Henke" agerade när han hamnade på bänken i Barcelona kontra hur Zlatan betedde sig.. I den situationen visade Larsson verkligen att han var ett fullblodsproffs och det belönade sig även med en CL-titel efter ett mycket fint inhopp i finalen.. Medan Z fortfarande har någon slags personlig vendetta med Guardiola, trots att det hela tiden var rätt självklart att Pep bara gjorde det bästa för laget..
Jag tycker inte din jämförelse är rättvis. Zlatan var en superstjärna värvad för rekordpengar. Henke var en väldigt bra spelare som var i slutet på karriären. Henke kom med förväntningen att inte vara förstavalet. Det hade varit en annan sak om han hade blivit petad i Celtic lång tid. Det hade varit intressant att se hur han tog det. Nu tror jag att han hade hanterat det bra. Det jag ville säga är att själva jämförelsen som sådan inte håller.
Fan, han var hyllad (med all rätta) av precis alla för både sin otroliga professionalism som du nämner och inte minst de kunskaper han uppvisade på plan. Men du vill alltså få det till att han var underskattad?