2018-04-27, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Jag tycker att du överdriver när du skriver om "pengakåta avskum". Hans kompisar är säkert ganska förmögna (har rika föräldrar). Det var ingen som ville komma åt hans pengar! Men det är synd att han själv inte förstod att han behövde VILA. Han behövde stanna upp och tänka: vad vill jag med mitt liv? Mycket av ansvaret ligger faktiskt hos honom själv. Jag önskar att jag hade fått prata med honom.

Ok formulerade mig fel, menade inte specifikt hans närmsta vänner, utan teamet runt om Tim som han spenderad mycket tid med. De är pengakåta avskum.
Citera
2018-04-27, 19:17
Medlem
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=590039554676153&id=1000101034 05613
Citera
2018-04-27, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrodites
Är det bara jag som får konstiga vibbar efter att ha läst hela tråden?

Det som jag läst är:
1. Han mådde skit av turnerandet och spelade in en dokumentär där detta var uppenbart. Han hoppade av karusellen och höll sig sedan utanför rampljuset.

Fråga: Vet man med säkerhet att han fortfarande mådde skit psykiskt så här många år efter?
Fakta: Han hade varit öppen med att han mådde dåligt psykiskt och det verkar som att alla visste om detta.

2. På två av dom sista bilderna tagna på honom syns han med ett blont fan. På den ena bilden ser han sprallig och glad ut och på den andra ett vanligt leende. Dock ser man att han har en blåtira på höger öga.

Fråga: Vart kom blåtiran ifrån?

Fakta: Han hade en blåtira men verkade ändå nöjd med livet enligt bilderna.

3. Enligt en skvallerartikel så ska en kändis hamnat i bråk på orten där han befann sig. Kändisen (Avicii?) hade tydligen gått i mellan när han sett en man tafsat på en tjej i yngre tonåren. Det visade sig sedan att flickan varit mannens flickbrud och att han var vän med sultanen, som dessutom själv, enligt rykten, gillar väldigt unga flickor.

Fråga: Var det härifrån blåtiran kom?

Fakta: Tim gillade inte pedofiler.

4. Han hittas död. Tystnaden är total men polisen nämner fort att ingen misstanke om brott finns. Inte bara en obduktion görs...utan två. Tätt inpå varandra.

Fråga: Varför görs 2 obduktioner när inget brott misstänks ligga bakom?

Fakta: Han hittas död och obduceras innan familjen är på plats.

5.
Nu släpps nyheten att han har tagit livet av sig. Och att han ska ha hittats hemma hos en av sultanens vänner.

Fråga: Om han velat ta livet av sig..varför göra det hemma hos någon annan?

Fråga: Han verkade lycklig under sin semester, varför få impuls att ta livet av sig då när han tidigare varit i värre skick?

Fråga: Hur troligt är det att han skulle besöka sultanens vän efter att ha hamnat i bråk med en av dom?

Allt känns way too fishy.

Min teori är:
Tim åker på semester och trivs bra. Han hälsar på vänner er och är ute med dom när han ser sultanens polare med flickan och går i mellan.
Han åker på stryk och får blåtiran.
Åker tillbaka till hotellet och lägger det bakom sig. Tar kort med fans och spexar. Sen ska han hälsa på några vänner en bit bort och lämnar resorten.
Kanske är sultanens vän med där och känner sig kränkt över att möta Tim igen.
Så han gör sig av med honom. Får panik och ringer sultanen som väljer att skydda honom och lägga locket på.
En snabb första obduktion görs så att det ser ut som att Tim tagot sitt liv vilket ingen skulle bli förvånad över med tanke på hans tidigare mående.

Såååå...frågor på det? 🤔

Ja, jag kan sätta mitt hur på att det fanns ett självmordsbrev skrivet av TB som lät genuint. Familjen vet liksom läget direkt.

Ja han kan bli tvingad att skriva det men det skulle sett skumt ut, det måste liksom komma från hjärtat för att funka, eller ett själmordsemail.
Citera
2018-04-27, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Snäll och förståndig? Du har inte bakgrunden alls! Google Tereza Kacerova och lägg till ordet nude, så kanske du kan bilda dig en uppfattning om droger/alkohol/hippie och förståndighet?

Ja helvete, hon var nog inte rätt för Avicii.

Hon har lagt upp ett fotoalbum på twtr som var väldigt fint men den andra sidan med nakenfoton och droger vill man ju helst inte vara gift med...

Och så direkt hem till tjeckien med exet, verkar vara en rörig tjej som inte direkt verkade positivt på TB
Citera
2018-04-27, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Ja, jag kan sätta mitt hur på att det fanns ett självmordsbrev skrivet av TB som lät genuint. Familjen vet liksom läget direkt.

Ja han kan bli tvingad att skriva det men det skulle sett skumt ut, det måste liksom komma från hjärtat för att funka, eller ett själmordsemail.

1. Artiklarna om pedofili är avslöjade redan som bluff. Finns två stycken.

2. Han mådde psykiskt väldigt dåligt vilket de som var honom nära, visste om.

3. Han var inte hos sultanens släkting själv utan tillsammans med sina vänner.

4. Godset var tv-övervakat så allt finns förmodligen redan på film.

5. Din historia är full av luckor.
Senast redigerad av Jag2013 2018-04-27 kl. 19:26.
Citera
2018-04-27, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleCb
Någon skrev här inne att Aviciis nya låtar kommer släppas 5/5?
Stämmer detta? Vad tycker ni, bör man släppa dom eller ?

Det är upp till hans familj att bestämma nu. Har redan stått i tidningarna.
Citera
2018-04-27, 19:32
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag2013
Det är upp till hans familj att bestämma nu. Har redan stått i tidningarna.

Låtarna skulle gjort honom ännu rikare de bästa han gjort enligt notis
Citera
2018-04-27, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Jag tycker att du överdriver när du skriver om "pengakåta avskum". Hans kompisar är säkert ganska förmögna (har rika föräldrar). Det var ingen som ville komma åt hans pengar! Men det är synd att han själv inte förstod att han behövde VILA. Han behövde stanna upp och tänka: vad vill jag med mitt liv? Mycket av ansvaret ligger faktiskt hos honom själv. Jag önskar att jag hade fått prata med honom.

Ganska stor skillnad mellan att komma från en välbärgad familj och att vara kompis med nån som tjänat nära en miljard (kronor?).
Citera
2018-04-27, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slamdunk
Med tanke på hennes brev till Tim, så verkar hon inte helt hundra.

http://www.ladbible.com/news/news-aviciis-secret-girlfriend-posts-heartbreaking-letter-to-him-20180427?c=1524827562872

Tjejen verkar helt klart inte hundra. Hela grejen är tragisk med Tim , hans mående skeva människor runt omkring. Han verkade va en snäll och reko kille som hamnade i en bransch där man måste vara hårdhudad tyvärr. Ovanpå det hans psykiska hälsa som inte var hundra, det är bäddat för en katastrof förr eller senare. Synd på en sån talangfull och begåvad kille som var alldeles för ung att lämna in så tidigt.
Citera
2018-04-27, 19:36
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag2013
Om hans vänner var så hemska som ni påstår varför hängde han ihop med dem i åratal då i vått och torrt? På Facebook, Twitter, Instagram kryllar det av inlägg om hans vänner och en blind höna kan se att han bryr sig om dem och dem om honom på deras sidor. Hur kan ni efter en 1,5 timmes film som skildrar en liten del av hans liv påstå att ingen brydde sig om honom? För att han tog livet av sig? Jag känner tyvärr flera med familj och vänner som verkligen älskade dem som ändå tog livet av sig. Ni har ingen aning vad som sades alla de timmar kameran inte var på och alla de år nu när han inte längre turnerade. Patetiskt att påstå att ni vet bättre än Tim själv, hans flickvän och hans familj. Ingen av er kände honom privat, ni har egentligen ingen aning.
Kände du honom?
Citera
2018-04-27, 19:36
Medlem
Såg ett filmklipp på Instagram där Tim skriver: "Fun moment from my vacation in Peru. "

På videon ser man massa hysteriskt skrikande fans utanför hans dörr.

Men i SVT-dokumentären som ligger på Youtube så säger han att det är hans största skräck att bli upptäckt av fans.

Jag förstår inte hur det går ihop. Om han la upp filmer med fans på Insta så är det ju som att han uppmuntrar till att de ska gå fram till honom eftersom han tycker det är roligt. Var det för att det var nån annan som administrerade hans Instagram och Tim inte brydde sig om vad som lades upp där?
Citera
2018-04-27, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Såg ett filmklipp på Instagram där Tim skriver: "Fun moment from my vacation in Peru. "

På videon ser man massa hysteriskt skrikande fans utanför hans dörr.

Men i SVT-dokumentären som ligger på Youtube så säger han att det är hans största skräck att bli upptäckt av fans.

Jag förstår inte hur det går ihop. Om han la upp filmer med fans på Insta så är det ju som att han uppmuntrar till att de ska gå fram till honom eftersom han tycker det är roligt. Var det för att det var nån annan som administrerade hans Instagram och Tim inte brydde sig om vad som lades upp där?

Hans konto är hans eget. Han kanske tyckte det var kul den gången men inte varje gång och speciellt kanske inte åren han turnerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in