Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-27, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skorpan102
Undrar också det? Hans "flickvän" verkar ju ha det. Med tanke på att hon skrev att hon sprang hem till honom och hämtade hans madrass och täcken....(?)
Galen. Verkar som om Tim hade svårigheter med att sätta upp gränser. Och folk utnyttjade.
Citera
2018-04-27, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
Galen. Verkar som om Tim hade svårigheter med att sätta upp gränser. Och folk utnyttjade.

Ja, fast om det var hans tjej, inte superkonstigt om flickvännen har nyckel till huset?
Citera
2018-04-27, 18:52
Medlem
Om hans vänner var så hemska som ni påstår varför hängde han ihop med dem i åratal då i vått och torrt? På Facebook, Twitter, Instagram kryllar det av inlägg om hans vänner och en blind höna kan se att han bryr sig om dem och dem om honom på deras sidor. Hur kan ni efter en 1,5 timmes film som skildrar en liten del av hans liv påstå att ingen brydde sig om honom? För att han tog livet av sig? Jag känner tyvärr flera med familj och vänner som verkligen älskade dem som ändå tog livet av sig. Ni har ingen aning vad som sades alla de timmar kameran inte var på och alla de år nu när han inte längre turnerade. Patetiskt att påstå att ni vet bättre än Tim själv, hans flickvän och hans familj. Ingen av er kände honom privat, ni har egentligen ingen aning.
Citera
2018-04-27, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleCb
Ja, fast om det var hans tjej, inte superkonstigt om flickvännen har nyckel till huset?
Ahh, ja.
Citera
2018-04-27, 18:55
Medlem
afvongreves avatar
Eftersom han tydligen mådde psykiskt dåligt var det ju helt galet att åka till Peru först och sedan till Oman. Han borde ha vilat upp hos mamma och pappa. Tagit det lugnt, ätit god mat, sovit. Framför allt behövde han vila och sova.

Jag tycker att hotellet i Oman där han först bodde ser deprimerande ut. Torra, gula palmer, höga berg runtomkring och en smal strandremsa.
Citera
2018-04-27, 18:56
Medlem
housemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilboza
Är det ingen som reagerar på att hon skriver

"Well, I LOVE YOU... As much as you love Mexican Coke... and then some."

Märklig mening.

Jag utgår ifrån att hon menade mexicans Coca Cola, eftersom han älskade Coca Cola och Coca Cola smakar olika i olika länder. Hon menade att hon älskade honom som han älskade Coca Cola från Mexico och lite till
Citera
2018-04-27, 18:58
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilboza
Han är död ditt jävla cp. Spelar mindre roll om vi snackar om honom nu. Att du i nästa mening säger att vi måste prata om psykisk ohälsa är ju mer än lovligt ironiskt, det är ju just (bland annat) det som den här tråden handlar om. Idiot.

1. Cp är inte ok att använda som "skällsord". Det får dig att framstå som en töntig, outbildad mansgris och är funkofobi.
2. Att prata om psykisk ohälsa är något helt annat än vad som sker i denna tråd där folk göttar sig i när var hur.
3. Idiot.
Citera
2018-04-27, 19:02
Medlem
Jag brukar inte skriva inlägg när en kändis dör. Givetvis är det tragiskt, men för mig är deras död inte värd att uppmärksammas mer än när en vanlig Svensson dör. Men Tims död påverkade mig på något sätt. Om vi bortser från att han var en kändis kan jag se vissa likheter med mig själv. Ett exempel är att Tim mådde dåligt under en väldigt lång tid, vilket jag också har gjort (mår bra idag). Skillnaden är att Tim omgavs av avskum och parasiter, medan jag har personer vid min sida som har stöttat mig (snackar kompisar och andra personer, inte familj). Så när jag såg dokumentären om Avicii så vände det sig lite i magen på mig. Det var äckligt att se hur dessa avskum behandlade Tim. När man mår så dåligt som Tim gjorde har man ingen energi att ta sig ur situationen. Han berättade hur han mådde för att få hjälp. Men tyvärr så vägrade de pengakåta avskummen att lyssna. De snackade om att han inte förstod värdet av pengar. Nej, kanske inte. Men de förstår nog inte värdet av ett människoliv. Jag brukar inte önska andra olycka, men jag önskar nästan att dessa människor själva hamnar nära botten så att de vet hur det känns.
Citera
2018-04-27, 19:03
Medlem
Hypersomnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601

Kan vara fallet, eftersom Avicii gillat bilder på instagram efter sin död, såsom på modecoldbrew och annat..som uppenbarligen någon annan gjort i hans namn. Detta har skrivits om tidigare här på tråden i massa inlägg...

Nej! Avicii gillade en bild på tjejen på modecoldbrew och det var 20 april. Innan han dog alltså samma dag. Får starka känslor att tjejen gjorde något (affär, sex, känslor) med någon av hans vänner, vilket sårade honom mycket. Men så klart ingen kommer berätta något sånt
Citera
2018-04-27, 19:06
Medlem
slamdunks avatar
Med tanke på hennes brev till Tim, så verkar hon inte helt hundra.

http://www.ladbible.com/news/news-aviciis-secret-girlfriend-posts-heartbreaking-letter-to-him-20180427?c=1524827562872
Citera
2018-04-27, 19:14
Medlem
Någon skrev här inne att Aviciis nya låtar kommer släppas 5/5?
Stämmer detta? Vad tycker ni, bör man släppa dom eller ?
Citera
2018-04-27, 19:15
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Jag brukar inte skriva inlägg när en kändis dör. Givetvis är det tragiskt, men för mig är deras död inte värd att uppmärksammas mer än när en vanlig Svensson dör. Men Tims död påverkade mig på något sätt. Om vi bortser från att han var en kändis kan jag se vissa likheter med mig själv. Ett exempel är att Tim mådde dåligt under en väldigt lång tid, vilket jag också har gjort (mår bra idag). Skillnaden är att Tim omgavs av avskum och parasiter, medan jag har personer vid min sida som har stöttat mig (snackar kompisar och andra personer, inte familj). Så när jag såg dokumentären om Avicii så vände det sig lite i magen på mig. Det var äckligt att se hur dessa avskum behandlade Tim. När man mår så dåligt som Tim gjorde har man ingen energi att ta sig ur situationen. Han berättade hur han mådde för att få hjälp. Men tyvärr så vägrade de pengakåta avskummen att lyssna. De snackade om att han inte förstod värdet av pengar. Nej, kanske inte. Men de förstår nog inte värdet av ett människoliv. Jag brukar inte önska andra olycka, men jag önskar nästan att dessa människor själva hamnar nära botten så att de vet hur det känns.

Jag tycker att du överdriver när du skriver om "pengakåta avskum". Hans kompisar är säkert ganska förmögna (har rika föräldrar). Det var ingen som ville komma åt hans pengar! Men det är synd att han själv inte förstod att han behövde VILA. Han behövde stanna upp och tänka: vad vill jag med mitt liv? Mycket av ansvaret ligger faktiskt hos honom själv. Jag önskar att jag hade fått prata med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in