Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-27, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Var de ens tillsammans nu, sett i USA press att de gjorde slut för över 1 månad sedan.

Alltså när man läser tråden och media från U.S så har de gjort slut när hon åkte hem till Tjeckien för typ 1 månad sedan tillsammans med sitt ex och deras gemensamma son. Lite vänner i L.A har oxå berättat att hans crew inte accepterade den plats hon tog upp?

Egentligen borde vi acceptera Aviciis beslut att gå vidare i en annan dimension. En dimension där man får vara sig själv utan att bli dömd eller utnyttjad.

Btw, varför bor exet kvar i Aviciis hus i L.A. Borde inte det stå tomt!!!!????
Citera
2018-04-27, 10:34
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrodites
Är det bara jag som får konstiga vibbar efter att ha läst hela tråden?

Det som jag läst är:
1. Han mådde skit av turnerandet och spelade in en dokumentär där detta var uppenbart. Han hoppade av karusellen och höll sig sedan utanför rampljuset.

Fråga: Vet man med säkerhet att han fortfarande mådde skit psykiskt så här många år efter?
Fakta: Han hade varit öppen med att han mådde dåligt psykiskt och det verkar som att alla visste om detta.

2. På två av dom sista bilderna tagna på honom syns han med ett blont fan. På den ena bilden ser han sprallig och glad ut och på den andra ett vanligt leende. Dock ser man att han har en blåtira på höger öga.

Fråga: Vart kom blåtiran ifrån?

Fakta: Han hade en blåtira men verkade ändå nöjd med livet enligt bilderna.

3. Enligt en skvallerartikel så ska en kändis hamnat i bråk på orten där han befann sig. Kändisen (Avicii?) hade tydligen gått i mellan när han sett en man tafsat på en tjej i yngre tonåren. Det visade sig sedan att flickan varit mannens flickbrud och att han var vän med sultanen, som dessutom själv, enligt rykten, gillar väldigt unga flickor.

Fråga: Var det härifrån blåtiran kom?

Fakta: Tim gillade inte pedofiler.

4. Han hittas död. Tystnaden är total men polisen nämner fort att ingen misstanke om brott finns. Inte bara en obduktion görs...utan två. Tätt inpå varandra.

Fråga: Varför görs 2 obduktioner när inget brott misstänks ligga bakom?

Fakta: Han hittas död och obduceras innan familjen är på plats.

5.
Nu släpps nyheten att han har tagit livet av sig. Och att han ska ha hittats hemma hos en av sultanens vänner.

Fråga: Om han velat ta livet av sig..varför göra det hemma hos någon annan?

Fråga: Han verkade lycklig under sin semester, varför få impuls att ta livet av sig då när han tidigare varit i värre skick?

Fråga: Hur troligt är det att han skulle besöka sultanens vän efter att ha hamnat i bråk med en av dom?

Allt känns way too fishy.

Min teori är:
Tim åker på semester och trivs bra. Han hälsar på vänner er och är ute med dom när han ser sultanens polare med flickan och går i mellan.
Han åker på stryk och får blåtiran.
Åker tillbaka till hotellet och lägger det bakom sig. Tar kort med fans och spexar. Sen ska han hälsa på några vänner en bit bort och lämnar resorten.
Kanske är sultanens vän med där och känner sig kränkt över att möta Tim igen.
Så han gör sig av med honom. Får panik och ringer sultanen som väljer att skydda honom och lägga locket på.
En snabb första obduktion görs så att det ser ut som att Tim tagot sitt liv vilket ingen skulle bli förvånad över med tanke på hans tidigare mående.

Såååå...frågor på det? 🤔

Håller helt med dig på allting, känns skitmärkligt att man åker hem till någon för att där plötsligt få för sig att ta livet av sig hastigt och lustigt. Hela den grejen känns så sjukt märklig att den fick mig också att börja fundera, om man nu skall ta sitt liv så kräver det en viss planering och sedan något man gör där man känner sig trygg och bekväm med att avsluta sitt liv.
Citera
2018-04-27, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av booven
Lite om texten Tims flickvän skrev på sin Instagram för några timmar sedan:

Hon ville så gärna se honom spela live och hade försökt övertyga honom under en längre tid. Hon hade hängt upp sig på hur han använde sin hand när han stod på scen och dj:ade.

Hon höll även på att hetsa honom om en leverfläck som hon sa kunde vara hudcancer vilket gjorde honom väldigt nojig.

Självklart olyckligt om hon inte hade all information om hur han mådde. Hon verkade väldigt energisk och flummig enligt hennes Instagram.
Fick känslan på hennes avskedsbrev till avicii att hon var snäll, smart och vettig. Hoppas inte jag har fel men det du skriver får mig att ogilla henne.
Citera
Medlem
minesofterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I.am.ADHD
Jag har Adhd och är Bipolär typ 2. Har jag fått för mig att jag bara ska storstäda eller göra nåt annat vardagligt så kan jag absolut inte avbryta mitt i för då tappar jag all fokus, så jag skärmar av och jag glömmer även att äta m m. Man behöver alltså inte vara på "insidan" för att ha lätt att förstå.

Nä du har all rätt i ditt inlägg. Mitt inlägg var från min sida av mitt liv hur jag såg på detta
Kämpa på!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Håller med. Hans flickvän verkar snäll och förståndig. Där hade han kunnat prata ut om sin ångest hoppas jag. Med henne? Det borde ju hjälpt vet själv när man har ångest. Har man bara någon att prata med så brukar man hitta en lösning.

Snäll och förståndig? Du har inte bakgrunden alls! Google Tereza Kacerova och lägg till ordet nude, så kanske du kan bilda dig en uppfattning om droger/alkohol/hippie och förståndighet?
Citera
2018-04-27, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrodites
Är det bara jag som får konstiga vibbar efter att ha läst hela tråden?

Det som jag läst är:
1. Han mådde skit av turnerandet och spelade in en dokumentär där detta var uppenbart. Han hoppade av karusellen och höll sig sedan utanför rampljuset.

Fråga: Vet man med säkerhet att han fortfarande mådde skit psykiskt så här många år efter?
Fakta: Han hade varit öppen med att han mådde dåligt psykiskt och det verkar som att alla visste om detta.

2. På två av dom sista bilderna tagna på honom syns han med ett blont fan. På den ena bilden ser han sprallig och glad ut och på den andra ett vanligt leende. Dock ser man att han har en blåtira på höger öga.

Fråga: Vart kom blåtiran ifrån?

Fakta: Han hade en blåtira men verkade ändå nöjd med livet enligt bilderna.

3. Enligt en skvallerartikel så ska en kändis hamnat i bråk på orten där han befann sig. Kändisen (Avicii?) hade tydligen gått i mellan när han sett en man tafsat på en tjej i yngre tonåren. Det visade sig sedan att flickan varit mannens flickbrud och att han var vän med sultanen, som dessutom själv, enligt rykten, gillar väldigt unga flickor.

Fråga: Var det härifrån blåtiran kom?

Fakta: Tim gillade inte pedofiler.

4. Han hittas död. Tystnaden är total men polisen nämner fort att ingen misstanke om brott finns. Inte bara en obduktion görs...utan två. Tätt inpå varandra.

Fråga: Varför görs 2 obduktioner när inget brott misstänks ligga bakom?

Fakta: Han hittas död och obduceras innan familjen är på plats.

5.
Nu släpps nyheten att han har tagit livet av sig. Och att han ska ha hittats hemma hos en av sultanens vänner.

Fråga: Om han velat ta livet av sig..varför göra det hemma hos någon annan?

Fråga: Han verkade lycklig under sin semester, varför få impuls att ta livet av sig då när han tidigare varit i värre skick?

Fråga: Hur troligt är det att han skulle besöka sultanens vän efter att ha hamnat i bråk med en av dom?

Allt känns way too fishy.

Min teori är:
Tim åker på semester och trivs bra. Han hälsar på vänner er och är ute med dom när han ser sultanens polare med flickan och går i mellan.
Han åker på stryk och får blåtiran.
Åker tillbaka till hotellet och lägger det bakom sig. Tar kort med fans och spexar. Sen ska han hälsa på några vänner en bit bort och lämnar resorten.
Kanske är sultanens vän med där och känner sig kränkt över att möta Tim igen.
Så han gör sig av med honom. Får panik och ringer sultanen som väljer att skydda honom och lägga locket på.
En snabb första obduktion görs så att det ser ut som att Tim tagot sitt liv vilket ingen skulle bli förvånad över med tanke på hans tidigare mående.

Såååå...frågor på det? 🤔

Håller med jävligt luddigt allt. Först hittas han på hotellet sen ändras det till sultanrns släktings place ? Rip Tim
Citera
2018-04-27, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valtyr
Nu kommer jag svära i kyrkan.

Missförstå mig inte, jag tycker detta är djupt tragiskt och jag "sörjer" även jag Tim, han verkade vara en sympatisk person på alla vis och jag tycker synd om honom då hans omgivning verkar utnyttja honom.

Men. Jag tycker det är vekt. Rakt av vekt, och hans självmord gör mig också förbannad.
Ta livet av sig? När han har ALLT han kan önska sig, ett liv som många drömmer om och mer pengar än han någonsin kunde spendera.
"men han kanske inte ville haaaaa det livet?"
Nä, men ingen tvingade honom heller.

Han kunde åkt hem, bott på mammas soffa och blivit servad av en familj om han ville. Han kunde flyttat hem till Sthlm, köpt sig en lägenhet eller radhus på valfri plats och levt som en Svensson. Visst, han hade fått uppmärksamhet, men det är trots allt Sverige och stjärnglansen falnar med tiden.
Han kunde ha fått exakt vilket liv som helst, som han ville. Det var BARA han själv som satte begränsningarna.

Istället grinade han som en unge och valde att hänga med en massa giriga Iranier som inte brydde sig, för de var väl "balla" eller nåt.

Och nej, jag köper inte det ni "depressionsfanatiker" skriver, det är ingen jävla sjukdom. Det är en inställningsfråga.

Att sitta med hundratals miljoner på banken och samtidigt vara deppig borde fan vara helt jävla olagligt.
Han borde fått en dos av vardagen för typ en ensamstående mamma i en etta i Hagsätra som går på soc. Då hade jag fan köpt om du var deprimerad.
Men att skylla på depression i hans position är fan bara höjden av bortskämdhet.

Sen alla ni som skriver "åh Tim, hoppas du hittat friden du letat efter" och liknande. Tror ni seriös på det där skitsnacket själva?!
Han är DÖD. PUNKT. Inte vilar, inte sover. DÖD.
Han känner varken frid eller press, han känner absolut ingenting, är det så svårt att förstå?!
Börjar betvivla den allmänna intelligensen i Sverige när man läser här.
Han led av psykisk ohälsa. Inga pengar i hela världen lagar det..
Citera
2018-04-27, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Snäll och förståndig? Du har inte bakgrunden alls! Google Tereza Kacerova och lägg till ordet nude, så kanske du kan bilda dig en uppfattning om droger/alkohol/hippie och förståndighet?
Läs hennes avskedsbrev till Tim. Var det ett dåligt avskedsbrev eller? Sen att hon kanske inte var pålitlig, det börjar jag också fundera över nu. Får läsa på.
Citera
2018-04-27, 10:41
Medlem
Hade många och djupgående diskussioner med en rättsläkare när min man begick självmord - Han hängde sig i rummet bredvid teverummet där våra två små barn satt och tittade på teve.
Så jag fick veta att så gör män, de tänker inte på anhöriga eller någon annan i det ögonblick som de bestämt sig. Det är alltså där och nu, så därför är det inte konstigt att detta skett där det skedde...
Hade det däremot varit en kvinna som gjort likadant så hade det blivit en mordutredning, inledningsvis, då kvinnor tänker på sin omgivning i första hand vid självmord även om de bestämt sig - en anledning till att en kvinna sällan skjuter sig(blir blod överallt och jobbigt att städade).
Obduktion görs även vid solklara självmord, gjordes även på min man - inget konstigt utan de vill jämföra med händelsen så att allt stämmer till 100%.
Och till er som ej tror på självmord i detta fall - familjen bekräftar genom att skriva att ”han inte orkade...”, hade det varit sjukdom hade det stått ”hans kropp orkade...”

Tog bara en vecka att få bli medlem och skriva här - enda gången på alla år som jag läst era trådar som jag velat tillföra min erfarenhet.
Senast redigerad av Pillemens 2018-04-27 kl. 10:45.
Citera
2018-04-27, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Läs hennes avskedsbrev till Tim. Var det ett dåligt avskedsbrev eller? Sen att hon kanske inte var pålitlig, det börjar jag också fundera över nu. Får läsa på.

Jag tvivlar inte på att hon var kär i Avicii! Tvivlar starkt på att hon skulle varit kär i Tim dock? Detta är tredje huset som ser likadant ut som hon bor i, tidigare var ju männen (förutom sonens pappa) gamla som hennes far eller farfar och maktmänniskor i film och musikbranchen?

#metoo kommer jag faktiskt att tänka på. Vissa kvinnor har inga filter och "arbetar" sig upp sexuellt! Kanske enklare och göra det om man som kvinna frispråkar att röka på, vara hippie och gilla nakenhet och fri sex? Då kanske man har ett smart sätt att dölja kalla fakta, upp till varje pris? Spekulerar bara.......
Citera
2018-04-27, 11:01
Medlem
Är det ingen som reagerar på att hon skriver

"Well, I LOVE YOU... As much as you love Mexican Coke... and then some."

Märklig mening.
Citera
2018-04-27, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilboza
Är det ingen som reagerar på att hon skriver

"Well, I LOVE YOU... As much as you love Mexican Coke... and then some."

Märklig mening.

Fast ser man videos på Tim är det sällan man INTE ser honom med ett glas cocacola eller annan läsk för den delen. Översätter du meningen samt ser till hela hennes blev menar hon "Jag älskar dig, lika mycket som du älskar mexikansk cola (läsk) ..och ännu mer"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in