2018-04-27, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Kommer lämna tråden nu, av respekt och för mitt eget mående. Hoppas fler gör samma.
Det var precis det här Tim inte ville. Kändisskapet. Snacket.
Låt honom få den frid han alltid förtjänat. Låt honom vara nu, snälla. Att fortsätta med det som bidrog till att han valde att avsluta sitt liv (psykisk ohälsa finns oavsett, yttre faktorer som stress och press förvärrar), är inte okej.

Vi MÅSTE prata om psykisk ohälsa.

Han är död ditt jävla cp. Spelar mindre roll om vi snackar om honom nu. Att du i nästa mening säger att vi måste prata om psykisk ohälsa är ju mer än lovligt ironiskt, det är ju just (bland annat) det som den här tråden handlar om. Idiot.
Citera
2018-04-27, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Från Hope theres someone:

Hope there's someone who'll take care of me
When I die, will I go?
And hope there's someone who'll set my heart free
Rest alone when I'm tired

There's a ghost on the horizon
When I go to bed
How will I fall asleep tonight?
How will I rest my head?
Den låten är iofs en cover tror jag.
Citera
2018-04-27, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleCb
Dåliga manager? Han är ju superproffs. Utan honom hade Avicii aldrig blivit Avicii.
Han hade varit en i mängden med största sannolikhet.
Att han inte pallade med att vara en superstjärna med allt vad det innebär, är det Ash fel? På riktigt nu?
Lätt o sitta med facit i hand här men dom drog in sjuka pengar, vilken manager hade velat avbryta i det läget?

Det är väl bara kolla på dokumentären på SVT Play för att se hur Ash ögon bara fokuserade på money money och hur lite han brydde sig om Tims hälsa. Allt han snackar om är hur de ska pressa priserna på Tims låtar för att tjäna mer. Nån matchar ett bud på 500k Euro och han sätter på "everyday i'm hustlin". Ash fick en dopamine kick (som man t.ex får från gambling, alkohol osv) och ju mer de tjäna desto mer vill han ha och desto mindre brydde han sig om hur Tim faktiskt mådde.

Ja, Tim träffade helt rätt manager i början av sin karriär - som gav han en extremt bra chans till att lyckas. Men någonstans på vägen borde han avbrutit det och skaffat sig en manager som också bryr sig om annat än cash. Tim var oskyldig och naiv och vågade förmodligen inte avbryta med Ash. Ash spelade sina kort rätt och byggde upp en fasad att de också var genuina vänner (jo visst..).

Det är ett under att Tim ens lyckades avbryta sin karriär som han gjorde. Trist bara att han inte lyckades bryta med sin ruttna manager.
Citera
2018-04-27, 17:04
Medlem
Blir extremt less på alla inlägg om att vi måste prata om psykisk ohälsa. Ja, det är klart att vi borde göra det, men det var ju exakt vad Tim gjorde? Kanske läge att fråga sig om problemet snarare ligger i hur personer med psykisk ohälsa tas emot?
Citera
2018-04-27, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minesofterror
Pysslar också med både musik och film.. och håller med till fullo!
Svårt för en från "utsidan" att förstå att man kan gå in så mycket och fokusera och nästan skärma av omvärlden helt och hållet tills man är nöjd med resultatet..

En till här å kan bara instämma 😂 men så är det väl med oss "plågade konstnärssjälar "
Citera
2018-04-27, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleCb
Dåliga manager? Han är ju superproffs. Utan honom hade Avicii aldrig blivit Avicii.
Han hade varit en i mängden med största sannolikhet.
Att han inte pallade med att vara en superstjärna med allt vad det innebär, är det Ash fel? På riktigt nu?
Lätt o sitta med facit i hand här men dom drog in sjuka pengar, vilken manager hade velat avbryta i det läget?

Superproffs? Driver man sin klient in i döden så är man inte något proffs. Han visste hur illa Tim mådde men struntade i det. Hade Ash varit superproffs hade han dragit ner på tempot när Tim mådde både fysiskt & psykiskt dåligt & så hade han skickat honom till rehab & psyk för att diagnosticera honom ordentligt. Hade han gjort det så hade han haft kvar sin kassako i årtionden & då hade vi eventuellt kunnat kalla honom för proffs.
Citera
2018-04-27, 17:10
Medlem
dooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GLux
Galna jävla stalkers är vad ni är hela bunten. Först jagades Arash och nu är det Terezas tur.
Fatta att ingen av er har någons som helst koll på Tims liv. Har varenda jävla 14 åring hittat till flashback eller? 90% av de som kommenterar här är ju bara så jävla pinsamma!

Det är nog inte helt obefogat. Samma dag som beskedet kom läste jag en tweet från någon av hans kollegor (kommer tyvärr inte ihåg vem utav dem för jag läste spaltmeter den dagen, men jag är hyfsat säker på att det var Guetta) om att han hade "girl problems". Har letat i timmar nu men tweeten är som bortblåst.

Jag tror att Tim var en person som ville vara alla till lags och de blir tyvärr alltid överkörda och utnyttjade vilket definitivt inte hjälpte honom när han redan mådde dåligt.
Citera
2018-04-27, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypersomni
ok, det brevet som föräldrarna publicerade till allmänhet är faktiskt en del av avskedsbrevet som Tim lämnade innan han begick självmord. Den delen om att han älskar sina fans, hade ångest, inte orkar mer. Man får respektera hans val, och önskar honom hitta friden han kämpat att få i så många år. Man kanske också som någon sa här att lägga av och sluta spekulera, då var det som han flydde ifrån.

<3

Vilket brev har de publicerat? Länk till det? Eller menar du kanske deras uttalnde om att han var en sökare osv?
Citera
2018-04-27, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dook
Det är nog inte helt obefogat. Samma dag som beskedet kom läste jag en tweet från någon av hans kollegor (kommer tyvärr inte ihåg vem utav dem för jag läste spaltmeter den dagen, men jag är hyfsat säker på att det var Guetta) om att han hade "girl problems". Har letat i timmar nu men tweeten är som bortblåst.

Jag tror att Tim var en person som ville vara alla till lags och de blir tyvärr alltid överkörda och utnyttjade vilket definitivt inte hjälpte honom när han redan mådde dåligt.

Befogat att massuppvigla folk till att bombardera hennes IG med kommentarer? Vi vet INGENTING om deras förhållande.. vi kan bara spekulera. Vi har ingen som helst aning om hur dom hade det, men flashback snackar som om dom har stenkoll. Fine, skriv om era teorier etc etc, men ska man ta det så långt att man ska börja attackera människor så måste man fan ha lite mer kött på benen.
Citera
2018-04-27, 17:20
Citat:
Ursprungligen postat av zencrypt
Blir extremt less på alla inlägg om att vi måste prata om psykisk ohälsa. Ja, det är klart att vi borde göra det, men det var ju exakt vad Tim gjorde? Kanske läge att fråga sig om problemet snarare ligger i hur personer med psykisk ohälsa tas emot?

Finns ett stort stigma i samhället mot psykisk sjukdom samt skammen att tala om detta ta emot hjälp etc.
Räcker att se hur FK behandlar vanliga knegare när de blir sjuka så förstår man att det hela är mkt skamfyllt.
Jag tror att det är lätt att relatera till en superstjärna som.mår dåligt och får kärlek från miljoner men om en sliten människa på gatan stannar och lyfter sin psykiska sjukdom är nog inte så många sugna på att hjälpa till.
Citera
2018-04-27, 17:22
Medlem
Hypersomnis avatar
loggar ut efter denna, då mår jag verkligen dåligt av det här och tar en paus. Hörde förresten från en väldigt nära källa till Tim (vill inte avslöja vilken) hur olyckligt det är med kärlek, när man är kär och älskar. Frågade personen om det var om Tim det var menat till och jag fick bekräftelse. Så Att Tim har velat lämna pga den där nollan tvekar jag inte på en sekund. Tim älskade henne och hon var så barnslig och dålig att han inte pallade mer...
Någon dag kommer det visas vara sant, och skönt att fler vet.
Citera
2018-04-27, 17:23
Medlem
Hur kunde Tim vilja ha en sån tjej? Han är väl uppvuxen på Östermalm i Sthlm.
Finns faktiskt en o annan både snygg och stabil tjej där som han borde kunnat få enkelt.
Denhär tjejen var ju varken snygg eller förefaller särskilt stabil.
Verkar ju helkonstig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in