2018-04-27, 14:28
Medlem
MustavGandelmanns avatar
Ha ha! Vad händer!? Fred på koreahalvön och en hjärtlig champagne-skål mellan ledarna och nu en ABBA-reunion.
Senast redigerad av MustavGandelmann 2018-04-27 kl. 14:33.
Citera
2018-04-27, 14:34
Medlem
RingInteSnutens avatar
Utifall det är någonting världen absolut inte behöver... så är det att ABBA återförenas och skämmer ut Sverige med sin dåliga musik igen.
Citera
2018-04-27, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Utifall det är någonting världen absolut inte behöver... så är det att ABBA återförenas och skämmer ut Sverige med sin dåliga musik igen.

Men flytta hem då.

ABBA var långt lååångt före sin tid. Deras material från 70-talet står sig väldigt bra mot senare musik och definitivt den skit som släpps idag.
Citera
2018-04-27, 14:40
Bannlyst
så lätt det är att förstöra en legacy
Citera
2018-04-27, 14:40
Bannlyst
Citat:
ska vi satsa pengar på att det kommer låta som allt annat skit?
Citera
2018-04-27, 14:46
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Men flytta hem då.

ABBA var långt lååångt före sin tid. Deras material från 70-talet står sig väldigt bra mot senare musik och definitivt den skit som släpps idag.

Hur fan kan jag flytta hem när jag redan bor där?

ABBA har alltid varit urusla, kommer alltid vara urusla...

Citat:
Ursprungligen postat av Spartan-118
ska vi satsa pengar på att det kommer låta som allt annat skit?

Tror det kommer bli pinsamt dåligt, perfekt för att spela på Pop-tv, det kommer sprutas ut ur högtalarna på dåliga nattklubbar och alla fulla jävla pulver kommer skrika sig hesa... När dom är nyktra kommer dom dock aldrig erkänna att dom gillar musiken, precis som det var när ABBA var unga.
Citera
2018-04-27, 15:12
Medlem
olasvenssons avatar
Flipp. Allt ABBA rör vid omvandlas til guld.
Citera
2018-04-27, 15:16
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Men flytta hem då.

Äh. Det är för det mesta vanlig jävla popmusik. Skruvar man upp disten på några väl valda av deras låtar så blir det rock and roll för hela slanten.
Citera
2018-04-27, 15:28
Avslutad
Super-antiklimax incoming.

ABBAs musik har inte åldrats med värdighet, framförallt inte i jämförelse med andra grupper från samma epok. Queen är ett exempel som håller än och som spelas av unga än idag. ABBA gör det inte. Undantag är låten Happy New Year som ibland spelas till nyår. I övrigt känns musiken daterad, som en sista suck av disco-eran.

Jag har dessutom misstanken att de nya ABBA-låtarna inte kommer att vara lika neutrala som de gamla. Både Björn och framförallt Benny är gåsleverkommunister och djupt insyltade både i feminism och asylbedrägeri. Min gissning är det kommer att finnas "budskap" i alla de nya låtarna, illa dold vänsterpolitisk smörja som glorifierar "solidaritet" och "empati" och annat trams.
Citera
2018-04-27, 15:49
Medlem
4yoonlys avatar
Tänkte genast att det endast ligger ett pengabegär bakom och inget annat... Men klart att detta kan vara fel. Hur ligger dom till egentligen?
Björn borde vara i topp på penga listan antar jag men hur är det för dom 3 andra? Drar dom andra tre fortfarande in cash på ABBA saker?

----edit

Obs bara om ni undrar så har jag ingen koll alls på ABBA just nu. Björn tror jag dragit in mycket pengar efter ABBA tiden men undrar om dom andra som sagt...
Citera
2018-04-27, 15:50
Medlem
PappaPundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Musiken förändras publiken dör ut gissar på flopp. Hur många unga idag känner egentligen till och lyssnar på ABBA?

Känner till gör nog alla men inte många som lyssnar.
Citera
2018-04-27, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
Super-antiklimax incoming.

ABBAs musik har inte åldrats med värdighet, framförallt inte i jämförelse med andra grupper från samma epok. Queen är ett exempel som håller än och som spelas av unga än idag. ABBA gör det inte. Undantag är låten Happy New Year som ibland spelas till nyår. I övrigt känns musiken daterad, som en sista suck av disco-eran.

Jag har dessutom misstanken att de nya ABBA-låtarna inte kommer att vara lika neutrala som de gamla. Både Björn och framförallt Benny är gåsleverkommunister och djupt insyltade både i feminism och asylbedrägeri. Min gissning är det kommer att finnas "budskap" i alla de nya låtarna, illa dold vänsterpolitisk smörja som glorifierar "solidaritet" och "empati" och annat trams.

Det har du rätt i och så kan det mycket väl vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in