2018-04-22, 08:26
Medlem
kajolas avatar
Intressant...

Enl hemsidan består ju styrelsen av 6 personer.
https://www.detfriasverige.se/styrelsen/
Om jag inte minns fel samma personer som presenterades på presskonferensen.

Enl både Ratsit och Allabolag.se består styrelsen av tre personer, Carlqvist, Frändelöl och Larsson saknas. Allabolag.se anger att "senaste ändringen" skedde 15 april. Om senaste ändringen var sammanstättningen av styrelsen eller inte är dock oklar.

https://www.ratsit.se/802511NEUS00001-SVEGOT_DFS_Ideell_forening_med_firma_SVEGOT#ansvar iga

https://www.allabolag.se/8025112213/svegot-dfs-ideell-forening-med-firma-svegot
Citera
2018-04-22, 11:44
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajola
Intressant...

Enl hemsidan består ju styrelsen av 6 personer.
https://www.detfriasverige.se/styrelsen/
Om jag inte minns fel samma personer som presenterades på presskonferensen.

Enl både Ratsit och Allabolag.se består styrelsen av tre personer, Carlqvist, Frändelöl och Larsson saknas. Allabolag.se anger att "senaste ändringen" skedde 15 april. Om senaste ändringen var sammanstättningen av styrelsen eller inte är dock oklar.

https://www.ratsit.se/802511NEUS00001-SVEGOT_DFS_Ideell_forening_med_firma_SVEGOT#ansvar iga

https://www.allabolag.se/8025112213/svegot-dfs-ideell-forening-med-firma-svegot

Dan Eriksson - Vk
Idag

"Sista chansen att anmäla sig till den här månadens medlemsmöte - start klockan 17 idag! Anmäl dig på www.detfriasverige.se - information från styrelsen och möjlighet att ställa frågor och påverka arbetet framöver."

Tack för info.
Är ett alldeles utmärkt tillfälle ställa frågan vilka av uppgifterna det är som är de riktiga.

Edit: Nej jag är inte medlem.

_____
Citera
2018-04-27, 11:27
Medlem
§ryttares avatar
Jag fick upp det här i flödet och blev lite nyfiken. Någon som vet vad det handlar om?
Citera
2018-04-27, 11:39
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av §ryttare
Jag fick upp det här i flödet och blev lite nyfiken. Någon som vet vad det handlar om?

Kanske en ny tjänst som man kan betala för?
Citera
2018-04-28, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Kanske en ny tjänst som man kan betala för?

Hade inte förvånat mig!
Citera
2018-05-01, 10:52
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av §ryttare
Någon som vet vad det rörde sig om?

Förresten, hur går det med kåken? Har styrelsen behagat sig ge en uppdateringen med hur arbetet går?
Citera
2018-05-02, 09:40
Medlem
Lite mer info om DFS och Svenskarnas hus från Ingrid i radio Svegot:

-huset ska vara av typen bygdegård, herrgård eller en fd skola, alltså ej nån villa

-huset ska ha en samlingslokal där det får plats minst 100 personer

-huset ska ha ett storkök som kan användas för café och restaurangverksamhet

-huset ska ha övernattningslägenheter eller mindre bostäder där DFS-medlemmar kan bo över helgerna/ledighet

-någon/några från DFS ledning ska bo året runt på gården i säkerhetssyfte

-huset ska ligga söder om Dalälven och det inte ligga i närheten av nåt storstadsområde

Enligt Daniel Frändelöv håller dom på och tittar på några hus och det borde inte vara svårt att få tag på nåt för runt 1 miljon, sa han.

Ni som har koll på Hemnet i glesbygdskommuner, går det att hitta såna här fastighetsobjekt för 1-2 miljoner?
Citera
2018-05-02, 09:43
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall

-huset ska vara av typen bygdegård, herrgård eller en fd skola, alltså ej nån villa

-huset ska ha övernattningslägenheter eller mindre bostäder där DFS-medlemmar kan bo över helgerna/ledighet

-huset ska ligga söder om Dalälven och det inte ligga i närheten av nåt storstadsområde

Enligt Daniel Frändelöv håller dom på och tittar på några hus och det borde inte vara svårt att få tag på nåt för runt 1 miljon, sa han.

Ni som har koll på Hemnet i glesbygdskommuner, går det att hitta såna här fastighetsobjekt för 1-2 miljoner?

Verkar inte vara helt lätt: https://www.hemnet.se/bostader?item_types%5B%5D=gard&new_construction=in clude&preferred_sorting=true&by=price_per_m2&order =asc
Citera
2018-05-02, 12:59
Medlem
CMBes avatar
Citat:

Stämmer det du skriver kommer DFS att få äta upp sina ord med besked. Finns inte en chans i helvetet att de får en sådan fastighet för max 2 miljoner.
Citera
2018-05-02, 13:29
Medlem
Dan fortsatte beskrivningen av hur Svenskarnas hus kommer se ut när det är klart. Jag lyssnade bara mellan 12.20-12.30 så nån annan kanske hörde mer.

- det måste finnas ett stort grönområde/gräsplan vid fastigheten

-man ska familjesammankomster, grilla, leka, hoppborgar, midsommarfirande etc

-mycket av familjefesterna kommer vara öppna för alla svenskar

-till sommaren ska DFS medlemmar erbjudas att åka ner till Tyskland för att se hur den nationella rörelsens hus och familjefester fungerar där
Citera
2018-05-02, 19:03
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:

Man bör inte glömma ett välfungerande sprinklersystem och närheten till Räddningstjänst. I annat fall visar det sig att man inte känner sina motståndare särskilt väl.
Citera
2018-05-02, 19:37
Medlem
Offerviljas avatar
Jag har faktiskt lite svårt att förstå det fantastiska med att få sitta och fika med Ingrid Carlqvist och Maria Celander. Kan någon svara mig på varför jag ska åka en väldans massa mil för dricka en kopp kaffe tillsammans med dessa avskyvärda fetknoppar när jag istället bara kan gå in på ett café i Stockholm där det hänger normala och fina människor?

Vem i helvete vill frivilligt sitta och fika tillsammans med sådana här äckel?

https://www.youtube.com/watch?v=EmR73ywag9c
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in