Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-27, 10:10
Medlem
couguars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Varför var Tim hos sultanens släkting..

Ja, det undrar man verkligen. Och ffa undrar man om det var fler från hans umgänge/resesällskap som var där eller om han var där ensam? Och också hur länge han var där (timmar, dagar)?
Citera
2018-04-27, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Han drevs till detta av Geffen.
Skivbolaget säger ju själva att de pratat med Tim nån dag innan han dog.
Jag tror nog att Geffen inte hade en trevlig ton i det samtalet.
Tyvärr insåg nog Tim att han aldrig skulle komma ur satans klor.
Det är nog ingen slump att Nirvana hade samma skivbolag.
Gåva till fansen? Lägg av. En skör individ har drivits till sin död. Och du vill ha possitiv energi?

Förstår du inte att jag egentligen håller med dig? Läs för fan! Vad jag tycker är att den musik som redan sjungs av miljontals fans ska fortsätta vara tillgänglig!!! INTE det nya materialet.

Förresten, hur vet vi att Geffen och Avicii talat typ 1-2 dagar innan han tog livet av sig? Har svårt att se att Tim såsom perfektionist ringer upp Geffen och typ ba : Jag har gjort musiken (och samtidigt tänkte du kan sköta resten) Absolut inte i Aviciis natur såsom perfektionist vad det gäller slutprodukten. Därför ska inga nya låtar ges ut!!!
Citera
2018-04-27, 10:15
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Jag har också reagerat på det. Det hade varit bättre om hon istället väntat till efter begravning och låtit familjen sörja ifred som de begärt. Hemskt om de nu ska ta ställning till pressen och omvärldens frågor kring den här tjejen.

Det värsta är att hon lägger upp en video på sin lilla tvååriga sons lidande när han förstår att Tim är död. Att lägga upp den där på sociala medier är ett hemskt sätt att få uppmärksamhet.

(Kanske vill hon bo kvar i huset och få rejält med stålar, som plåster på såren)

Hur tänkte hon nu, eller kan hon inte tänka och förstår inte gränsdragning?
Var de ens tillsammans nu, sett i USA press att de gjorde slut för över 1 månad sedan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizmo6
Det var starkt gjort att han vågade prata om sina problem alls, men....

Han jobbade i en bisarr värld där han som person uppenbarligen var tvärtemot hur man skulle vara. Det är väldigt svårt för en person som aldrig upplevt den ångesten han har haft att förstå hans problem och ge några vettiga svar. Gissar att alla runt honom var extroverta och önskade att dom var honom. Det gick inte att förstå att kunde tycka det var jobbigt.

Problemet är snarare hur vi ser på introverta, tysta, blyga människor i samhället. Det ska bara bort

Ja det blir en ett extremt tufft ideal att leva upp till. I synnerhet för en person som Tim. Det där med hur vi ser på introverta individer är i allra högsta grad ett problematiskt område. Ofta tillskrivs dessa individer elaka saker som exempelvis tråkiga. Men det är också viktigt för den introverta att våga stå på sig och säga ifrån. Individen har också ett ansvar. Detta är något som brukar komma med åldern, dvs. att acceptera sig själv för den man är och strunta i samhällets ideal och förväntningar. En dyster tanke i sammanhanget är att Tim aldrig hann landa i den insikten och hitta sin plats på jorden.
Citera
Medlem
chipsfingrars avatar
Citat:
Jag har också reagerat på det. Det hade varit bättre om hon istället väntat till efter begravning och låtit familjen sörja ifred som de begärt. Hemskt om de nu ska ta ställning till pressen och omvärldens frågor kring den här tjejen.

Det värsta är att hon lägger upp en video på sin lilla tvååriga sons lidande när han förstår att Tim är död. Att lägga upp den där på sociala medier är ett hemskt sätt att få uppmärksamhet.

(Kanske vill hon bo kvar i huset och få rejält med stålar, som plåster på såren)

Men nej, hon skriver ju att barnet reagerar så för att Tim och Lucas precis gått därifrån och att det är så hon känner sig nu. Alltså är det en tidigare video. Uppmärksamhetsbehov, visst, men inte så starkt att hon filmar sin sons sorg.
Citera
2018-04-27, 10:16
Medlem
Citat:

Men nej, videon är inte ifrån när sonen inser att Tim är död. Hur rubbad en människa än kan tänkas vara, filmar man väl inte sin son i en sådan situation. Det står ju tydligt att det är vid ett tillfälle när Tim och hans vän lämnat huset.
Citera
2018-04-27, 10:18
Medlem
I.am.ADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minesofterror
Pysslar också med både musik och film.. och håller med till fullo!
Svårt för en från "utsidan" att förstå att man kan gå in så mycket och fokusera och nästan skärma av omvärlden helt och hållet tills man är nöjd med resultatet..

Jag har Adhd och är Bipolär typ 2. Har jag fått för mig att jag bara ska storstäda eller göra nåt annat vardagligt så kan jag absolut inte avbryta mitt i för då tappar jag all fokus, så jag skärmar av och jag glömmer även att äta m m. Man behöver alltså inte vara på "insidan" för att ha lätt att förstå.
Citera
2018-04-27, 10:23
Avslutad
Citat:

Alla har väl olika sätt att sörja men skillnaden mellan introverta och extroverta är kanske att extroverta sörjer utåt genom inlägg på sociala medier etc...jag vet inte bara en teori.
Citera
2018-04-27, 10:24
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magictruffles
Kan själv relatera till Tim.
Jag har ett ganska populärt företag och är någorlunda framgångsrik. Och jag lever så som jag alltid velat leva, men har också insett att det inte gjort mig ett dugg lyckligare. Jag kan relatera till Tim då jag själv inombords har väldigt djupa känslor och existentiella frågor hela tiden. Och bilden jag visar utifrån är inte alls samma som mitt sanna jag.

Förresten, jag är 99% säker på att han tagit självmord och nu är död, men ändå finns där många grejer som är märkliga. Varför var han just där, och hos den där sultanen vad handlar det ens om? Och varför just under 4/20-dagen, då hans första flashback-inlägg var om hans nojja över cannabis? Alltså det verkar vara Da Vinci Koden över hela detta.

Som han sade i dokumentären, Avicii och Tim är två helt olika personer. Han kanske ville ta död på Avicii och låta sitt riktiga jag leva vidare? Tänk så är döden fejkad (1% sannolikhet dock så läs med ett mycket öppet sinne), och han vill leva där borta i Muscat i frid för sig själv och lämna allting annat? Man vet aldrig...

Och när släpps hans nya platta egentligen? Tror nog vi kan få många svar i de låtarna. Detta måste ha varit planerat

Jag tror fantiskt att det finns en hel del av oss introverta som känner igen sig mycket i det som skrivits om Avicii i det här.

Tydligt för mig är att allt är svart eller vitt. Antingen är det bra och jag klagar inte eller så är det helt nattsvart och jag vill dö och den känslan kan sitta i en hel dag. Man mår så jävla dåligt men kan aldrig riktigt sätta fingret på någonting, allt känns bara meningslöst och inte värt att leva för det inte kan bli som man vill.

Man blir nästan lite rädd att man en dag ska gå samma väg. Jag fastnar gärna i att jag inte vill bli gammal och att livet efter 50 kan man lika bra vara utan. Usch.

Jag tror nog att Tims kändisskap och förmögenhet har gjort situationen mycket värre för honom. Jag dras ju tillbaka in i vardagen med jobb och allt vad det innebär för att familj ska hålla sig flytande och för att inte hamna på gatan.

Har man "alla pengar i världen" och inga obligationer så tror jag nog det är väldigt enkelt för en sådan (vår?) personlighet att fastna djupt i "vad är meningen med detta?".
Citera
2018-04-27, 10:28
Medlem
Är det bara jag som får konstiga vibbar efter att ha läst hela tråden?

Det som jag läst är:
1. Han mådde skit av turnerandet och spelade in en dokumentär där detta var uppenbart. Han hoppade av karusellen och höll sig sedan utanför rampljuset.

Fråga: Vet man med säkerhet att han fortfarande mådde skit psykiskt så här många år efter?
Fakta: Han hade varit öppen med att han mådde dåligt psykiskt och det verkar som att alla visste om detta.

2. På två av dom sista bilderna tagna på honom syns han med ett blont fan. På den ena bilden ser han sprallig och glad ut och på den andra ett vanligt leende. Dock ser man att han har en blåtira på höger öga.

Fråga: Vart kom blåtiran ifrån?

Fakta: Han hade en blåtira men verkade ändå nöjd med livet enligt bilderna.

3. Enligt en skvallerartikel så ska en kändis hamnat i bråk på orten där han befann sig. Kändisen (Avicii?) hade tydligen gått i mellan när han sett en man tafsat på en tjej i yngre tonåren. Det visade sig sedan att flickan varit mannens flickbrud och att han var vän med sultanen, som dessutom själv, enligt rykten, gillar väldigt unga flickor.

Fråga: Var det härifrån blåtiran kom?

Fakta: Tim gillade inte pedofiler.

4. Han hittas död. Tystnaden är total men polisen nämner fort att ingen misstanke om brott finns. Inte bara en obduktion görs...utan två. Tätt inpå varandra.

Fråga: Varför görs 2 obduktioner när inget brott misstänks ligga bakom?

Fakta: Han hittas död och obduceras innan familjen är på plats.

5.
Nu släpps nyheten att han har tagit livet av sig. Och att han ska ha hittats hemma hos en av sultanens vänner.

Fråga: Om han velat ta livet av sig..varför göra det hemma hos någon annan?

Fråga: Han verkade lycklig under sin semester, varför få impuls att ta livet av sig då när han tidigare varit i värre skick?

Fråga: Hur troligt är det att han skulle besöka sultanens vän efter att ha hamnat i bråk med en av dom?

Allt känns way too fishy.

Min teori är:
Tim åker på semester och trivs bra. Han hälsar på vänner er och är ute med dom när han ser sultanens polare med flickan och går i mellan.
Han åker på stryk och får blåtiran.
Åker tillbaka till hotellet och lägger det bakom sig. Tar kort med fans och spexar. Sen ska han hälsa på några vänner en bit bort och lämnar resorten.
Kanske är sultanens vän med där och känner sig kränkt över att möta Tim igen.
Så han gör sig av med honom. Får panik och ringer sultanen som väljer att skydda honom och lägga locket på.
En snabb första obduktion görs så att det ser ut som att Tim tagot sitt liv vilket ingen skulle bli förvånad över med tanke på hans tidigare mående.

Såååå...frågor på det? 🤔
Citera
2018-04-27, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
https://www.instagram.com/p/BiDqPkWgdEt/?taken-by=terezakacerova

Det är ju de här jag inte får ihop!

Kolla på de där bilderna och säg att han inte har gjort allt som går att göra i livet, kärlek, barn, resa, myskvällar. Hur kan han inte finna lycka i det där? Ni kan ju inte säga att han ser olycklig ut där.
Håller med. Hans flickvän verkar snäll och förståndig. Där hade han kunnat prata ut om sin ångest hoppas jag. Med henne? Det borde ju hjälpt vet själv när man har ångest. Har man bara någon att prata med så brukar man hitta en lösning.
Citera
2018-04-27, 10:34
Medlem
Det är lite märkligt hur många, som skyler på "arbetet", när alkoholism och drog missbruk föreligger.
Lite konstigt för en som inte är drog-romantiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in