Citat:
Ursprungligen postat av
magictruffles
Kan själv relatera till Tim.
Jag har ett ganska populärt företag och är någorlunda framgångsrik. Och jag lever så som jag alltid velat leva, men har också insett att det inte gjort mig ett dugg lyckligare. Jag kan relatera till Tim då jag själv inombords har väldigt djupa känslor och existentiella frågor hela tiden. Och bilden jag visar utifrån är inte alls samma som mitt sanna jag.
Förresten, jag är 99% säker på att han tagit självmord och nu är död, men ändå finns där många grejer som är märkliga. Varför var han just där, och hos den där sultanen vad handlar det ens om? Och varför just under 4/20-dagen, då hans första flashback-inlägg var om hans nojja över cannabis? Alltså det verkar vara Da Vinci Koden över hela detta.
Som han sade i dokumentären, Avicii och Tim är två helt olika personer. Han kanske ville ta död på Avicii och låta sitt riktiga jag leva vidare? Tänk så är döden fejkad (1% sannolikhet dock så läs med ett mycket öppet sinne), och han vill leva där borta i Muscat i frid för sig själv och lämna allting annat? Man vet aldrig...
Och när släpps hans nya platta egentligen? Tror nog vi kan få många svar i de låtarna. Detta måste ha varit planerat
Jag tror fantiskt att det finns en hel del av oss introverta som känner igen sig mycket i det som skrivits om Avicii i det här.
Tydligt för mig är att allt är svart eller vitt. Antingen är det bra och jag klagar inte eller så är det helt nattsvart och jag vill dö och den känslan kan sitta i en hel dag. Man mår så jävla dåligt men kan aldrig riktigt sätta fingret på någonting, allt känns bara meningslöst och inte värt att leva för det inte kan bli som man vill.
Man blir nästan lite rädd att man en dag ska gå samma väg. Jag fastnar gärna i att jag inte vill bli gammal och att livet efter 50 kan man lika bra vara utan. Usch.
Jag tror nog att Tims kändisskap och förmögenhet har gjort situationen mycket värre för honom. Jag dras ju tillbaka in i vardagen med jobb och allt vad det innebär för att familj ska hålla sig flytande och för att inte hamna på gatan.
Har man "alla pengar i världen" och inga obligationer så tror jag nog det är väldigt enkelt för en sådan (vår?) personlighet att fastna djupt i "vad är meningen med detta?".