2018-04-26, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Kallade polisen på Expressen efter att de hade tagit sej in i huset?

Hört talas om telefon? När det händer något kontaktar helt säkert tidningar som Expressen polisen. Varför inte liksom?
Citera
2018-04-26, 19:39
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Kallade polisen på Expressen efter att de hade tagit sej in i huset?

Ja det verkar ju troligt och dessutom så har alltså media missat helt att det var överlagt mord på tre personer, polis har gått ut med information som är helt felaktig och så vidare.

Någon som tror på de uppgifter användaren lämnar?

Den här tråden är tammefan helt sanslös.
Citera
2018-04-26, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Vad tror du om det väldigt sannolika skedet. att polisen hittade brevet ungefär samtidigt som de gick in i huset? Att det tog två dagar tills pressen fick nys om brevet, tyder bara på att någon av de som gick in, inte kunde hålla käft längre än så. Inte att polisen letade i två dagar och sedan skvallrade direkt

Så var det.

- Älskling, jag tänkte på en sak..
- Ja.
- Vad tror du om att vi plitar ihop ett avskedsbrev?
- Ja, det har vi ju pratat om att vi skall göra. Erkänna allt och samtidigt reda ut det med dina/mina föräldrar.... vad menar du?
- Jo jo jag vet, men om vi lägger till en lite twist, skulle inte det va kul?
- Allvarligt, vad menar du....?
- Tänk så här... Vi gömmer brevet!
- Va, varför då?
- Vet inte... Jävlas lite med polisen bara.
- Måste du blanda in det där med försäkringsbedrägeriet hela tiden. Polisen gjorde bara sitt jobb.
- Ja ja, men ändå.. Fan, jag har jäkligt svårt att släppa det.
-Ja ja, göm brevet då, om det känns bättre. Det bästa är ju om det ligger framme i köket så dom hittar det, men om du nu skall vara såhär barnslig så..... Skit samma, göm brevet.
Citera
2018-04-26, 19:42
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag är helt kass på sånt.
Kan inget om Borrelia, ME/CFS, Vaccin mm.
Kan inte ett skit om sånt.
Vi skulle behöva en läkare i tråden.

Den infon jag fått den förmedlar jag.
Sen kan vi tjöta runt det.
Men en läkare i tråden hade varit mumma.
Men, vad vet välll jag?

Borrelia kan upptäckas vid en okulärbesiktning av huden och antibiotikakur sätts då in. Positivt provresultat visar sig inte förrän ett par veckor efter bettet, då kroppen börjat bilda antikroppar mot bakterien. Ibland visar sig inte det klassiska märket på huden och personen kan dras med förkylningssymtom under en längre tid, så länge att borreliabakterien har läkt ut och provresultat blir negativa. Kvar finns restsymtom av olika grad och belägenhet beroende på person och detta kan ta lång tid att läka. I värre fall kan bakterien spridas till nervsystemet, neuroborrelios, symtom av det är långt värre än borrelia och smärtsammare med bl a ansiktförlamning till följd. I de värre fallen har värktabletter inte verkan på smärtan, som oftast kommer nattetid. Trötthet följer alla. Fästingburen TBE börjar också bli vanligare och kan få fruktansvärda konsekvenser. Förra året hade vi tre stycken på en liten ort.
Senast redigerad av larsingvarsfru 2018-04-26 kl. 19:45.
Citera
2018-04-26, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Borrelia kan upptäckas vid en okulärbesiktning av huden och antibiotikakur sätts då in. Positivt provresultat visar sig inte förrän ett par veckor efter bettet, då kroppen börjat bilda antikroppar mot bakterien. Ibland visar sig inte det klassiska märket på huden och personen kan dras med förkylningssymtom under en längre tid, så länge att borreliabakterien har läkt ut och provresultat blir negativa. Kvar finns restsymtom av olika grad och belägenhet beroende på person och detta kan ta lång tid att läka. I värre fall kan bakterien spridas till nervsystemet, neuroborrelios, symtom av det är långt värre än borrelia och smärtsammare med bl a ansiktförlamning till följd. I de värre fallen har värktabletter inte verkan på smärtan, som oftast kommer nattetid. Trötthet följer alla. Fästingburen TBE börjar också bli vanligare och kan få fruktansvärda konsekvenser. Förra året hade vi tre stycken på en liten ort.

Jag har haft en kollega som led av TBE. Hon blev sjuk på alla sätt, när orken tog slut blev hon sur och vrång. Om A fått TBE kan det säkert ha blivit en del konflikter därhemma, som kanske spårat ur med dödligt våld... Kantiga har svårare att ta konflikter sansat, hemma.
Senast redigerad av rappytt 2018-04-26 kl. 19:50.
Citera
2018-04-26, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru

För att summera din långa historia.
Ja, jag tror att Borrelian och Vaccinet i en kombo gjorde Agnes mycket sjuk.
Citera
2018-04-26, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Blodprov tar man i begynnelsen.Och efter många år kan man se spiroketer som simmar omkring i blodet som i sig ger olika CO infektioner och tar man då nytt blodprov så ser du en aktiv infektion på Borrelia igen plus antikroppar !
Tror du får läsa på !
Ps Det var just forskare med i detta populistiska TV program 😎
Hade Moa också haft Borrelia och fått idiopatisk trötthet efter det?
Citera
2018-04-26, 19:51
Medlem
Citat:
För att summera din långa historia.
Ja, jag tror att Borrelian och Vaccinet i en kombo gjorde Agnes mycket sjuk.

Och då väcktes tankarna hos O om att ta död på henne?
Citera
2018-04-26, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Jag skrev mitt inlägg först av alla här och media har sedan i omgångar mer eller mindre återberättat det jag har skrivit. Min polare på Expressen briefade mig på en After Work och all info stämde.

Denna historia som är offentlig stämmer inte. Det är bara trams dessutom att måla upp det som att föräldrarna tog död på barnen och sedan sig själva.

Det fanns bara 1 gärningsman och 3 offer och det gick till som jag skrev i första inlägget ca 1 vecka efter dådet om det ens hade gått så länge.

Orkar inte läsa alla inlägg i tråden det är för mycket information och dåraktiga gissningar om scientologer och skit.

Media har väl verkligen inte skrivit något alls om att det var en gärningsman? Vilka uppgifter stämde med vad??
Citera
2018-04-26, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Jag skrev mitt inlägg först av alla här och media har sedan i omgångar mer eller mindre återberättat det jag har skrivit. Min polare på Expressen briefade mig på en After Work och all info stämde.

Denna historia som är offentlig stämmer inte. Det är bara trams dessutom att måla upp det som att föräldrarna tog död på barnen och sedan sig själva.

Det fanns bara 1 gärningsman och 3 offer och det gick till som jag skrev i första inlägget ca 1 vecka efter dådet om det ens hade gått så länge.

Orkar inte läsa alla inlägg i tråden det är för mycket information och dåraktiga gissningar om scientologer och skit.

Kan inte du då berätta hur det gick till.
Vi är ett gött gäng som gärna skulle vilja veta vad som hände.
Lägg 10 min av ditt liv på att berätta detta.
Tack.
Citera
2018-04-26, 19:55
Medlem
Citat:
Picasso är inget troll.
Hon bidrog med mycket.

Hon är borta av annan anledning.

Det blev visst lite missuppfattning från min sida - jag trodde att Walla-Walla-Wincha
avsåg den person som uttalat sig om Hannas inloggning/utloggning på Skype, att den
var ett troll och avstängd.

Självklart menade jag inte att Picasso2 är något troll.
Citera
2018-04-26, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Jo för visso men Kronisk trötthetssyndrom är ingen diagnos i sig.el som föräldrarna sa idiopatisk trötthetssyndrom är ju detsamma som oförklarlig trötthet och alltså ingen diagnos från början i vart fall.
Fast kolla på den här länken. Den beskriver kroniskt trötthetssyndrom som just ME/CFS i diagnosbibeln ICD-10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in