Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-26, 19:47
Medlem
dialektikers avatar
Okej. Så han orkade inte. Ja, man behöver inte veta exakt varför.
Ibland kan ju folk inte fatta själv varför de inte orkar med, av dålig hälsa kan man blir oerhört nedsatt i psyket, och ibland kan man inte skilja på vad som är vad.

Men folk hade ju ändå sagt att han mått bättre på sistone. Tråkigt om han inte orkade med för sina grubblerier.
En tankeställare för alla som tror att det automatiskt blir så lätt, för att man når framgång.

Tillvaron kan vara svår att hantera, hur man än har det (och till och med om man är superrik).
Senast redigerad av dialektiker 2018-04-26 kl. 19:50.
Citera
2018-04-26, 19:48
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Undra om det var planerat eller inte.

Hans fem sista bilder/inlägg på instagram ger mig känslan att det var på gång. Hans tankar gick åt det hållet tror jag.
Citera
2018-04-26, 19:48
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Krävs inte mer än en ärthjärna att man inte kan fortsätta i samma banor om man mår dåligt.
Vissa människor har en tro att psykisk ohälsa försvinner av sig själv. Man måste byta omgivning, liv aka jobba för ett bättre liv.

Säger inte att Avicii inte gjorde det men man kan behandla psykisk ohälsa

Du verkar missuppfatta mig.
Jag menar att man kan byta jobb, byta liv, byta plats osv - psykisk ohälsa behöver inte försvinna för det. Det funkar inte så. Det kan förvärra om man INTE gör det, men det betyder ABSOLUT INTE att det försvinner endast pga att man ändrar de sakerna.

Precis som cancer inte försvinner för att du flyttar och byter jobb.
Citera
2018-04-26, 19:50
Medlem
Plocks avatar
Iraniern gjorde honom väldigt vek. Satte grunden till denna tragiska händelse.
Citera
2018-04-26, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag2013
Låter långsökt och tror knappast att han tänkte på det när han valde att avsluta sitt liv.

Varför inte? 4 är dödsmånaden och 5 är månaden för skivsläppet. 5x4 = 20 = dödsdatumet. Han planerar under en längre tid att avsluta sitt liv och bokar in en resa tillsammans med sina vänner till den mest fridfulla platsen han vet och det är Oman. Cirkeln är sluten som Olle Ljungström sjöng.
Citera
Medlem
lagerhyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
jag kan ha fel men jag kan inte minnas jag har sett en livespelning med Tim där han tar en mic och pratar till publiken?

Jag har sett många på youtube där han pratat i mic..
Citera
Medlem
dooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Krävs inte mer än en ärthjärna att man inte kan fortsätta i samma banor om man mår dåligt.
Vissa människor har en tro att psykisk ohälsa försvinner av sig själv. Man måste byta omgivning, liv aka jobba för ett bättre liv.

Säger inte att Avicii inte gjorde det men man kan behandla psykisk ohälsa

Tim älskade att göra musik, det var hans passion. Inte att framföra den. Han mådde säkert ganska bra under tiden han fick sitta vid datorn med lurarna på och komponera, i vetskap om att det var hans bästa platta hittills och att hans fans skulle älska den. Men så kröp verkligheten på honom att med släppet kommer all skit tillbaka, allt det han en gång flytt, lämnat bakom sig för att det sög livet ur honom. Långsamt.

Med det hektiska livet han då skulle återuppta finns varken tid eller ork för att vårda hans psykiska och fysiska hälsa. Det framgår tydligt i dokumentären.
Citera
2018-04-26, 19:53
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
jag kan ha fel men jag kan inte minnas jag har sett en livespelning med Tim där han tar en mic och pratar till publiken?

Tänker lite som SHM och övriga.

Nu går det lite upp för en att han var inte alls bekväm där. Han ville köra sitt set och dra.
Har undrat ibland varför han mest bara "står där".

Behöver inte vara så men det känns som att det är så.

Det var så. Kommer ihåg Bråvalla 2013. Hela kompisgänget tyckte att något inte stämde, han verkade avskärmad på något sätt, som att han inte ville vara där. Kom och drog, sa inte ett enda ord. Sett Tim på scen många gånger, kan inte komma ihåg längre interaktioner mer publiken någon gång. När han rivit av monstersets har det dock känts skönt att han inte snackade ihjäl sin spelning.
Citera
2018-04-26, 19:54
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Okej. Så han orkade inte. Ja, man behöver inte veta exakt varför.
Ibland kan ju folk inte fatta själv varför de inte orkar med, av dålig hälsa kan man blir oerhört nedsatt i psyket, och ibland kan man inte skilja på vad som är vad.

Men folk hade ju ändå sagt att han mått bättre på sistone. Tråkigt om han inte orkade med för sina grubblerier.
En tankeställare för alla som tror att det automatiskt blir så lätt, för att man når framgång.

Tillvaron kan vara svår att hantera, hur man än har det (och till och med om man är superrik).

Det är ju det de som bestämt sig verkar glada över sitt beslut.
Citera
2018-04-26, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Hans fem sista bilder/inlägg på instagram ger mig känslan att det var på gång. Hans tankar gick åt det hållet tror jag.

Vilket Instagramkonto? Finns fler...
Citera
2018-04-26, 19:57
Medlem
Hydrangeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag2013
Stod i en artikel att han mått dåligt en längre tid och att familjen visste om det men att hans tillstånd förvärrats i Oman och att familjen förstått det när de prata med honom i telefon och att hans bror bestämde sig att åka dit men kom två timmar försent. Så det verkar ha förvärrats där nere och behöver inte ha varit planerat i förväg. Gissar att han åkte dit för att inte bli igenkänd och få en paus och att det var väldigt jobbigt när han blev igenkänd.

Ouch. Fattade inte att det var därför brorsan åkte. Antog att det var för att signa papper för dödsförklaring etc.
Länka gärna till den artikeln om du har möjlighet!

Ja, de där brudarna som gick ut i Aftonbladet med typ ”jag tog en selfie med honom för två dagar sedan..”. Synd.
Citera
2018-04-26, 19:57
Medlem
Citat:
Urplock ur användarens gamla trådar:

"Tjena.

Jag har ett problem med ljudet på min dator, antar att det har nåt med ljudkortet att göra, iaf så knastrar det väldigt mycket när jag använder musikprogrammet fruity loops, medans om jag lyssnar på min låt i windows media player eller spelar spel etc så knastrar det ingenting."

"Jag personligen älskar dom. Visst flesta av låtarna låter likadant och vissa är tråkiga etc med dom låtar som dom väl lyckas få tilll blir jävligt bra enligt mig, ett exempel på en grym rhcp låt e "Snow hey oh" från deras nya skiva, tycker dom lyckas med gitarrspelet och får sköna riff ^^" - en tråd om Red hot chili peppers ( finns en del remixes av dom )

" Jag vet inte varför jag skrev TV utan menade egentligen dator:O, jag satt med fruityloops (ett musikprogram) i ungefär 11h i sträck praktiskt taget. Men jag känner fortfarande av det, fast inte lika mycket som då(lär ju bara va nojjor, var i förrgår jag kände det för första gången) "

plus en massor om ångest, flygrädsla och rädsla för framtida självmord

Okej! Kikat lite på det och vad andra har skrivit. Han var senast här inne och snurrade 2012, var knappast speciellt aktiv. Undrar om han använde sig av annat konto här efter det att hans karriär drog igång, jag menar han brottades uppenbart med det här sen övre tonåren och sånt här kan vara svårt att prata om. I och med att hans gamla konto kunde länkas med han som person, vilket han förmodligen inte ville.

Kanske så att han var aktiv genom annat konto fram till ganska nyligen. Får scanna igenom psykologi forumet lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in