2018-04-26, 19:26
Medlem
Han tog sitt liv.

"Han kämpade verkligen med tankar om Meningen, Livet, Lyckan.

Nu orkade han inte längre. Han ville få frid."
Citera
2018-04-26, 19:26
Medlem
Hydrangeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Tveksamt, att skära av sig halspulsådern är svårt. Det klassiska är ju handlederna i ett badkar, hängning eller tabletter. Om jag tröttnar på livet skulle jag välja att gasa ihjäl mig i en bil. Skönt och mysigt att bara somna in.

Varför just i Oman av alla ställen? Besvärligt för familj mm? Det måste ju varit så att han bestämde sig väldigt plötsligt. Efter att man läst om alla som hade kommit fram till honom på hotellet under hans sista vecka, alla som ville ha selfies mm.. till och med i ett sånt okänt och anonymt ställe som Muscat. Undra om det kan var just det som triggade honom, eftersom han inte trivdes med att vara känd.
Citera
2018-04-26, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Vad försöker du ens säga? Man ser ju tydligt i filmen hur han jobbar ihjäl sig. Sen tycker jag han kunde bearbetat det bättre och sätt det långt innan men det klart lätt för mig att säga som inte var världskändis.

Att han själv eller ingen annan ryckte in är konstigt dock.

får jag gissa. Du är under 25 år med för tillfället en ej färdigutvecklad hjärna. Vänta tills du är runt 40 och börjar fundera om meningen med livet. Det blir ett helvete. Har du otur så kommer dom tankarna lika tidigt som för Avicii...
Citera
2018-04-26, 19:29
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Vad försöker du ens säga? Man ser ju tydligt i filmen hur han jobbar ihjäl sig. Sen tycker jag han kunde bearbetat det bättre och sätt det långt innan men det klart lätt för mig att säga som inte var världskändis.

Att han själv eller ingen annan ryckte in är konstigt dock.

Att du tror att allt ska bli bra bara för att han slutade jobba och hade paus.
Citera
2018-04-26, 19:29
Medlem
Botvarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billygibbons
För mycket navelskådande gör så här med människor. Jag har själv varit där och nosat flera gånger. De senaste 400 åren har varit de värsta i mänsklighetens historia. Vi tror inte längre på tomtar och troll och det har sina nedsidor. Vi är utelämnade till att bara tro på icke-existens efter detta jordelivet. Den insikten kan bryta ner vem som helst. Vi människor är ensamma med vår ångest, vi är dömda.

Vila i frid.

När ens egna tankar blir ens största fiende så behöver man hjälp upp.

Mäktar man med att inte låte de tankarna styra så tar man sig upp själv.
Citera
2018-04-26, 19:33
Medlem
Hydrangeas avatar
Undrar hur Ash känner sig nu

Idiot, han borde åtalas..
Citera
2018-04-26, 19:35
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Att du tror att allt ska bli bra bara för att han slutade jobba och hade paus.

Krävs inte mer än en ärthjärna att man inte kan fortsätta i samma banor om man mår dåligt.
Vissa människor har en tro att psykisk ohälsa försvinner av sig själv. Man måste byta omgivning, liv aka jobba för ett bättre liv.

Säger inte att Avicii inte gjorde det men man kan behandla psykisk ohälsa
Citera
2018-04-26, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spaderdam88
Att du ens försöker... du har fel, är närstående. Se mina tidigare inlägg i tråden. Tim skulle aldrig hänga sig själv, eller ta sitt liv avsiktligt, han var ju livrädd för döden och såg fram emot att få det liv han hade som yngre, att prodda utan villkor.

Hade jag fel?
Citera
2018-04-26, 19:37
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Tveksamt, att skära av sig halspulsådern är svårt. Det klassiska är ju handlederna i ett badkar, hängning eller tabletter. Om jag tröttnar på livet skulle jag välja att gasa ihjäl mig i en bil. Skönt och mysigt att bara somna in.
Om man ska tro det som går att läsa sig till så är det gruvligt svårt att skära av sig handlederna, tänker inte återberätta. Vet inte om det är lättare med halspulsådern men tror det.
Citera
2018-04-26, 19:37
Medlem
Instämmer. Säkert oskyldigt, men han kanske fick för många frågor om när han skulle börja turnera m nya skivan. Måtte ha varit tortyr. Och alla som MÅSTE ha selfies.
Citera
2018-04-26, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chatroulette
får jag gissa. Du är under 25 år med för tillfället en ej färdigutvecklad hjärna. Vänta tills du är runt 40 och börjar fundera om meningen med livet. Det blir ett helvete. Har du otur så kommer dom tankarna lika tidigt som för Avicii...

Är det illa om man tänkt så sen 17 års ålder?
Citera
2018-04-26, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea
Varför just i Oman av alla ställen? Besvärligt för familj mm? Det måste ju varit så att han bestämde sig väldigt plötsligt. Efter att man läst om alla som hade kommit fram till honom på hotellet under hans sista vecka, alla som ville ha selfies mm.. till och med i ett sånt okänt och anonymt ställe som Muscat. Undra om det kan var just det som triggade honom, eftersom han inte trivdes med att vara känd.

Stod i en artikel att han mått dåligt en längre tid och att familjen visste om det men att hans tillstånd förvärrats i Oman och att familjen förstått det när de prata med honom i telefon och att hans bror bestämde sig att åka dit men kom två timmar försent. Så det verkar ha förvärrats där nere och behöver inte ha varit planerat i förväg. Gissar att han åkte dit för att inte bli igenkänd och få en paus och att det var väldigt jobbigt när han blev igenkänd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in