Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-26, 18:27
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av housemannen
Länka gärna källa. De skulle ju kunna mena att han inte orkade i form av att hans kropp lade av.

Hade också svårt att avgöra exakt vad dom menade. Förmodar att det visar sig.

Aftonbladets rubik "Vår älskade Tim orkade inte längre - han ville få frid" låter i mina öron som något man hade kunnat nyttja vid ett självmord, samtidigt som aftonbladet inte nämner någonting om faktiska dödsorsaken i artikeln som följer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Vagt. Utomlands tycker man det också.

Variety
@Avicii’s family issued a second statement, implying the DJ's death could have been a suicide

Billboard
Avicii's family shares heartfelt second statement following DJ's death and call him "a fragile artistic soul"

De använder alla de fraser man i Sverige gör vid självmord. Är klart och tydligt. Men kan förstå att det kanske inte är det vid direktöversättning till engelska.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexagon9mm
Informationen jag fick var att han hade skurit sig i handlederna men blivit stoppad.
Vid något senare tillfälle har han lyckats med något vasst att skära sig i halsen.
Detta är från folk som varit på plats i Oman.
Har svårt att tro att någon hittar på detta,och denna info kom väldigt tidigt innan någon visste dödsorsak/självmord.
Känns bara jävligt ledsamt att Tim mådde så piss.

Skitsnack.
Citera
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag2013
Det kanske de gjorde också och kontaktade hans familj. Vi vet faktiskt inte alls vad vännerna gjorde och hur allt gick till. Men om det var festarpolare bara som själva var berusade mestadels så kanske de inte brydde sig så mycket eller trodde det skulle upprepas. Han kanske bedyrade att det inte skulle hända igen och de trodde honom. Som sagt ingen av oss vet.

Exakt det jag menar. Låter det som ett rationellt sätt att säkra en suicidal person på? Givetvis inte. Därav tror jag inte att det skett på det sättet, men vad vet jag.
Citera
2018-04-26, 18:28
Medlem
Loquitas avatar
Citat:
Han blev inte Avicii förrän han flera år senare träffade Ash.

Men snälla!

(FB) Newb fråga
Citera
2018-04-26, 18:29
Medlem
Citat:
Informationen jag fick var att han hade skurit sig i handlederna men blivit stoppad.
Vid något senare tillfälle har han lyckats med något vasst att skära sig i halsen.
Har svårt att tro att någon hittar på detta,och denna info kom väldigt tidigt innan någon visste dödsorsak/självmord.
men herregud om det är sant. Jag undrar så över blåtiran dagen innan/samma dag
Citera
2018-04-26, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AncientScripture
Varför tror ni den här medlemmen är Avicii för?

Urplock ur användarens gamla trådar:

"Tjena.

Jag har ett problem med ljudet på min dator, antar att det har nåt med ljudkortet att göra, iaf så knastrar det väldigt mycket när jag använder musikprogrammet fruity loops, medans om jag lyssnar på min låt i windows media player eller spelar spel etc så knastrar det ingenting."

"Jag personligen älskar dom. Visst flesta av låtarna låter likadant och vissa är tråkiga etc med dom låtar som dom väl lyckas få tilll blir jävligt bra enligt mig, ett exempel på en grym rhcp låt e "Snow hey oh" från deras nya skiva, tycker dom lyckas med gitarrspelet och får sköna riff ^^" - en tråd om Red hot chili peppers ( finns en del remixes av dom )

" Jag vet inte varför jag skrev TV utan menade egentligen dator:O, jag satt med fruityloops (ett musikprogram) i ungefär 11h i sträck praktiskt taget. Men jag känner fortfarande av det, fast inte lika mycket som då(lär ju bara va nojjor, var i förrgår jag kände det för första gången) "

plus en massor om ångest, flygrädsla och rädsla för framtida självmord
Senast redigerad av Minkapten 2018-04-26 kl. 18:32.
Citera
2018-04-26, 18:31
Medlem
Botvarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2014rosor
Ännu ett exempel där man inte ska lita på någons ”yta”. Går man in på Tims insta verkar han så harmonisk och lycklig efter att han slutat turnera.
Så lätt för folk att hålla uppe en fasad.

Han kanske redan hade tagit beslutet på de bilderna.
Då kunde han slappna av och vara glad.
Citera
2018-04-26, 18:31
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magido
Ny platta på G.
Garanterat mycket press om intervjuer, framträdanden m.m.

Guetta träffade honom förra veckan och säger att Tim sa att han någon gång vilt turnera igen, men att han inte är redo just nu.

Jag tror det var pressen på hans axlar som fick bägaren att väga över.
Kombinerat med mediciner som inte bara tar bort depression utan även tar bort euofori och positiva känsor.

Han tackade ju nej efter rädsla för att det skulle bli för mkt i sista sekund ang tre konserter i tyskland under 2018. Tre konserter - tänk då vad han känt inför 800.
Citera
2018-04-26, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Hade också svårt att avgöra exakt vad dom menade. Förmodar att det visar sig.

Aftonbladets rubik "Vår älskade Tim orkade inte längre - han ville få frid" låter i mina öron som något man hade kunnat nyttja vid ett självmord, samtidigt som aftonbladet inte nämner någonting om faktiska dödsorsaken i artikeln som följer.

För mig är det självklart att fetade innebär självmord.
Citera
2018-04-26, 18:32
Medlem
Citat:

Om det stämmer kan jag bara föreställa mig ångesten innan man gör detta :/ ni som sett 13 reasons why förstår kanske lote bättre.. fyfan för den sista minuten i livet
Citera
2018-04-26, 18:33
Medlem
Citat:
Han blev inte Avicii förrän han flera år senare träffade Ash.

Tim fick det namnet från en vän inte Ash. Han har själv berättat det och kontot han öppnade som ung var under Avicii och länken var till Aviciis konto. Klicka på länken själv och titta själv på datumet. Senare skriver han även i ett inlägg i en tråd om hans flygresa och ständiga resor till USA efter att han slagit igenom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in