2018-04-26, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jo Moas rektor visste vilka sjukdomsdiagnoser som funnits även för Agnes.
Moas rektor var rektor för mellanstadieskolan där Moa gick i åk.5.
Agnes, nu i åk.8 på höstadieskolan - hade tidigare gått på mellanstadiet i Moa skola. Det var där Agnes hemundervisning startade.

Ah... det förvärrar saken för rektorn, beroende på vilka sjukdomar det handlar om.
Citera
2018-04-26, 19:16
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Jag är känd för att ha gott tålamod men nu börjar det svikta 😎Nu får Nalle Phu förkovra sig lite i Borrelia och ME och det borde ligga i ditt intresse om du fortsatt är i tjänst.
Och igen hänvisar jag dig till att titta på Malou efter 10.00 från förra veckan där hela veckan handlade om borrelia och namnkunniga läkare uttalade sig.

Nej - ett populistiskt TV program vet i allmänhet inte mer än forskarna.
Ta och nämn ett enda blodprov som är signifikant för kronisk Borrelia.
Det finns inte idag.
Citera
2018-04-26, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Borreliavaccin håller fortfarande på att testas. År 2022-23 ska det väl komma ut på marknaden.

Jag är helt kass på sånt.
Kan inget om Borrelia, ME/CFS, Vaccin mm.
Kan inte ett skit om sånt.
Vi skulle behöva en läkare i tråden.

Den infon jag fått den förmedlar jag.
Sen kan vi tjöta runt det.
Men en läkare i tråden hade varit mumma.
Men, vad vet välll jag?
Citera
2018-04-26, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Jag har inte orkat följa med i tråden det skrivs för mycket, mest skit och absolut ingenting har kommit fram som stämmer förutom namnen på barnen, sinnessjuka gissningar om ufon,scientologer och ärftliga sjukdomar.

Ni ska få en sak iallafall som är säker. Båda döttrarna hittades av polisen i deras respektive säng, då dom hade antingen blåmärken eller blod så det är INTE tal om förgiftning som någon gissade.
Modern samma sak.

Fadern å andra sidan hittades i ett annat rum, vardagsrum/hall. Han var hängd.

Hur jag vet detta? Därför att jag umgås privat med en av Expressens journalister som berättade att dom också hade ovanligt lite information förutom detta ovan.

Repeat. Tänkvärt? En mening hänger inte helt ihop. Kan du återkomma Undrande87! Har du mer info nu?
Citera
2018-04-26, 19:22
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Borreliavaccin håller fortfarande på att testas. År 2022-23 ska det väl komma ut på marknaden.
Exakt så är det - Borrelia-vaccin är under utveckling men har inte tagits i bruk ännu.
Till skillnad från en annan fästingburen sjukdom, TBE, som man idag vaccinerar mot frekvent med denna beror på ett virus och inte som Borrelia en bakterie.

Varken Moa eller Agnes kan ha vaccinerats mot Borrelia.
Citera
2018-04-26, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nej - ett populistiskt TV program vet i allmänhet inte mer än forskarna.
Ta och nämn ett enda blodprov som är signifikant för kronisk Borrelia.
Det finns inte idag.
Blodprov tar man i begynnelsen.Och efter många år kan man se spiroketer som simmar omkring i blodet som i sig ger olika CO infektioner och tar man då nytt blodprov så ser du en aktiv infektion på Borrelia igen plus antikroppar !
Tror du får läsa på !
Ps Det var just forskare med i detta populistiska TV program 😎
Citera
2018-04-26, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Så här har jag fattat det som vad gäller när massmedierna rapporterat om vissa saker(någon får rätta om det är fel):
9 januari rapporterar media om en familj som hittats död i en villa.
11 januari rapporterar media om "fynd i villan"(avskedsbrevet).
19 januari rapporterar media om att det i brevfyndet framgår att båda föräldrarna varit överens om att döda sina barn och ta sina egna liv.

Och detta med avskedsbrevet, men det står så här: Polisen har tidigare uppgett att det gjorts fynd i huset som kan bidra till att lösa den fasanfulla gåtan. Nu står det alltså klart att ett avskedsbrev fanns bland föremålen som hittats.
https://www.aftonbladet.se/a/3j6za0
2 dagar(inte 10 och som jag skrev tidigare) efter händelsen hittar polisen ett avskedsbrev och det bland andra föremål?
Ett gömt, eller i vart fall väl dolt, avskedsbrev och det bland "andra föremål"?
Här sägs det då samtidigt att föräldrarna varit överens om att döda sina barn och att båda föräldrarna signerat avskedsbrevet, men varför låg då inte det brevet fullt synligt framme?

Vad tror du om det väldigt sannolika skedet. att polisen hittade brevet ungefär samtidigt som de gick in i huset? Att det tog två dagar tills pressen fick nys om brevet, tyder bara på att någon av de som gick in, inte kunde hålla käft längre än så. Inte att polisen letade i två dagar och sedan skvallrade direkt
Citera
2018-04-26, 19:24
Medlem
MacEbolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Eller att måla in sina barn i ett hörn...
Vi pratar om mördare. De får fina sig i att ha ändan bak, eller, inte ha någon alls, om de dessutom inte ens kan ta sitt straff och berätta vad fan de gjort för alla släktingar som självklart aldrig kan glömma detta. Särskilt inte föräldrarna. Kanske O ville ge sina föräldrar en smack på kinden?

Du besvarade inte min fråga. Ta gärna en kopp te, samla tankarna och varva ner. Skriv inte i affekt.
Citera
2018-04-26, 19:25
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Blodprov tar man i begynnelsen.Och efter många år kan man se spiroketer som simmar omkring i blodet som i sig ger olika CO infektioner och tar man då nytt blodprov så ser du en aktiv infektion på Borrelia igen plus antikroppar !
Tror du får läsa på !
Ps Det var just forskare med i detta populistiska TV program 😎

Nej det finns inte några spirocheter av Borrelia hos patienter med "kronisk Borrelia"!
Det är något som hittas vid en vanlig - akut Borreliainfektion.
Läs på
Citera
2018-04-26, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Repeat. Tänkvärt? En mening hänger inte helt ihop. Kan du återkomma Undrande87! Har du mer info nu?

Jag skrev mitt inlägg först av alla här och media har sedan i omgångar mer eller mindre återberättat det jag har skrivit. Min polare på Expressen briefade mig på en After Work och all info stämde.

Denna historia som är offentlig stämmer inte. Det är bara trams dessutom att måla upp det som att föräldrarna tog död på barnen och sedan sig själva.

Det fanns bara 1 gärningsman och 3 offer och det gick till som jag skrev i första inlägget ca 1 vecka efter dådet om det ens hade gått så länge.

Orkar inte läsa alla inlägg i tråden det är för mycket information och dåraktiga gissningar om scientologer och skit.
Citera
2018-04-26, 19:29
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Jag skrev mitt inlägg först av alla här och media har sedan i omgångar mer eller mindre återberättat det jag har skrivit. Min polare på Expressen briefade mig på en After Work och all info stämde.

Denna historia som är offentlig stämmer inte. Det är bara trams dessutom att måla upp det som att föräldrarna tog död på barnen och sedan sig själva.

Det fanns bara 1 gärningsman och 3 offer och det gick till som jag skrev i första inlägget ca 1 vecka efter dådet om det ens hade gått så länge.

Orkar inte läsa alla inlägg i tråden det är för mycket information och dåraktiga gissningar om scientologer och skit.

Kallade polisen på Expressen efter att de hade tagit sej in i huset?
Citera
2018-04-26, 19:31
Medlem
Citat:

Finns det något avskedsbrev? Finns det någon video?

Du menar alltså att pappan slog ihjäl fru och barn? Har det varit bråk i huset tidigare?
Senast redigerad av rappytt 2018-04-26 kl. 19:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in