2018-04-25, 23:04
Medlem
Oj jag tvingas be lite om ursäkt här, jag kom till felaktiga slutsatser igår. Jag kände ingen större medvind för SD, men nu ser jag att det fullständigt KOKAR över, folk är förbannade på M, på C och på S, lilla Mp har alltid sina trogna, ingen skillnad där.

Nu ser jag att SD i mätningar som GÖRS från den 25 eller 26 april kommer att stiga i opinionen, om inte instituten fuskar. Det kan röra sig om hela 0,5%---1,0% men som sagt vi ser det inte riktigt ännu. Många säger NU att man går över till SD.
Moderaterna, Sossarna och Islamist-Centern vacklar och manipulerar i Afghan-frågan och sätter inte Sverige först. Endast SD står fast.
En mycket besvärlig sits för Ulf Kristersson, hur han än gör nu får han kritik. Korsiktigt förlorar Mods. Men det är klart när valdebatterna kommer igång vinner Ulf Kristersson alla debatter, det är något underligt med den mannen han kan slingra sig ur allting, ljuga trovärdigt, fy fan vilket spektakel. Alltså i valspurten går M upp igen på grund av denne listige orm.
Skall vi säga att mätningarna som publiceras i slutet av Maj och början av Juni visar på uppgång för SD? Hänger Ni med i mitt resonemang?
2018-04-26, 00:06
Medlem
fernebos avatar
Ja det var nog många som övergav Alliansen igår. Åkesson borde skicka en blomsterbukett till Annie Lööf. Jävlar vad de kommer att tjäna på det här..
2018-04-26, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ja det var nog många som övergav Alliansen igår. Åkesson borde skicka en blomsterbukett till Annie Lööf. Jävlar vad de kommer att tjäna på det här..

Så sant, Lööf blir månadens bästa valarbetare för SD - inte så att några går från C till SD men tack vare detta kommer M att sitta med svarte Petter och bli hårt ansatta om hur de skall agera! Tips, kolla in Agenda nu på Söndag, Jimmie o Uffe kommer att mötas, nu har SD changsen!!!

(obs, Lööf lämnade walk over till Björklund i kvällens Rapport, slickar hon redan såren?)
2018-04-26, 02:09
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
Röstade vänstern 2010, sossarna 2014. Blir SD eller medborgerlig samling.
Om ni fick sätta en pungkula på SDs resultat vad hade ni gissat?
Själv säger jag 20%.

Enligt opinionsmätningarna och tidigare erfarenheter 21-23% vid ett val idag.

Allt från 20%+ är ju oerhört bra. Det finns ingen motsvarighet till framgångsrikt parti som Sverigedemokraterna.

17,9-19,9% = Godkänt för Sverigedemokraterna.
20%+ = Jävligt bra för Sverigedemokraterna.
2018-04-26, 07:33
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Enligt opinionsmätningarna och tidigare erfarenheter 21-23% vid ett val idag.

Allt från 20%+ är ju oerhört bra. Det finns ingen motsvarighet till framgångsrikt parti som Sverigedemokraterna.

17,9-19,9% = Godkänt för Sverigedemokraterna.
20%+ = Jävligt bra för Sverigedemokraterna.

Tror till och med optimisterna har räknat för lågt. Det är instituten som förvirrar med sina envisa låga mätresultat. 25% för Sd är helt rimligt med tanke på alla som gömmer sig för instituten men dyker upp på valdagen.
2018-04-26, 08:12
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
En liten formel:

SD 22 + M 22 > S 26 + V 8 + C 9

Om ni saknar några bokstäver så är det för att det krävs >4 för att få vara med i formeln, och de bokstäverna klarade inte av det.

Dessutom tror jag att den första bokstavskombinationen, SD, är den som har störst chans att växa, på bekostnad av främst M och S och även C.
Jo så misstänker jag det är också ,men att S i själva verket ligger kring 20%,M 17 och C 7. resterande siffror finns hos SD..
2018-04-26, 10:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
Röstade vänstern 2010, sossarna 2014. Blir SD eller medborgerlig samling.
Om ni fick sätta en pungkula på SDs resultat vad hade ni gissat?
Själv säger jag 20%.

22 % trogna SD väljare som kommer rösta SD oavsett vilka skandaler som kommer innan valet. Så det är minimum. Det är dessa de mer professionella instituten plockar upp.

Sedan finns det de som inte bestämt sig, osäkra välja, soffliggare, de som kan proteströsta på SD för att straffa sina vanliga partier etc. Hur många de är beror på hur mycket skit media kommer presentera om SD nära valet, hur många riktiga tabbar SD gör, vika frågor som hamnar i fokus, intensifierade våldtäktsvågor, nya terrordåd, tabbar från de andra partierna som S + C -amnestin nu, etc.

Detta gör att SD kan få allt mellan 22 och 30 %.
2018-04-26, 10:45
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Tror till och med optimisterna har räknat för lågt. Det är instituten som förvirrar med sina envisa låga mätresultat. 25% för Sd är helt rimligt med tanke på alla som gömmer sig för instituten men dyker upp på valdagen.

(Min fetning)

Delar din uppfattning. Denna gång tror jag det blir så "skruvat" att t o m Sentio och Yougov kommer att hamna lite väl lågt i mätningarna av SD. SD får inte under 25% i valet. Har följt snacket rätt ingående efter att Centerpartiet nu gått över till den andra mörka sidan, och folk är inte nådiga mot detta svek. Folk är redigt upprörda... Såväl i sociala medier som ute i samhället bubblar det nu inte bara - det fullkomligt kokar. Och då är det ändå drygt fyra månader kvar till valet. SD är mer underskattat av opinionsinstituten än inför något tidigare riksdagsval. Mörkertalet, mörkertalet, mörkertalet... inte ens Sentio och Yougov är i stånd att fullt ut kompensera för denna stora grupp i sina mätningar. +25% i valet - utan minsta tvekan från mitt håll. Det kommer att stå mellan S och SD, med moderaterna på tredje plats.
Senast redigerad av Smoothman 2018-04-26 kl. 10:55.
2018-04-26, 16:33
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Jo så misstänker jag det är också ,men att S i själva verket ligger kring 20%,M 17 och C 7. resterande siffror finns hos SD..

M 17%, det kommer därför att bli extra intressant vad som sker även med M-ledaren efter valet - då resterande siffror finns hos SD!
Senast redigerad av Mac-Arthur 2018-04-26 kl. 16:40.
2018-04-26, 19:11
Medlem
Har Sentio kommit denna månad? När kommer nästa OU tror ni?
2018-04-26, 20:06
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Har Sentio kommit denna månad? När kommer nästa OU tror ni?

Sentio har kommit. Du kan se resultatet här (placera muspekaren på staplarna): https://val.digital/

Det enda opinionsinstitut som återstår denna månad är bara Ipsos. Sedan brukar det väl oftast vara Demoskop först ut varje månad (maj nästa gång).
2018-04-26, 20:18
Medlem
Mellbergans avatar
Kan en potentiell Afghan-amnesti effekt redan visa sig i Ipsos mätningen nu som verkar komma riktigt sent i månaden?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in