2018-04-25, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Möjligt att jag hör fel gång på gång på gånggång..men jag har inte hört Kristersson eller någon annan Moderat i minsta maktställning yppa något om ett samarbete med SD.
Däremot så hör jag vid ett flertal tillfällen det rakt motsatta.
Var någonstans ifrån SDs anhängare fått tron att M kommer att samarbeta organiserat med SD är svårbegripligt.

Precis.

SD 22 << M 22 + S 26 + V 8 + C 9

...men varför vara realist just den här gången?
2018-04-25, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Njae, små förändringar från 1,72 på över till 1,85 på över/under är inget nämnvärt överhuvudtaget. Kan ha kommit in ett större spel bara som gjorde att man korrigerade smått. Man kan inte säga att 1,72 på över/under 20,5% innan skulle motsvara 22%, utan enbart att det var pyttelite mer sannolikt att det var över 20,5% typ 55-45 eller så, nu är det 50-50. Det beror knappast överhuvudtaget på något mindre småparti oavsett vilket som inte ens tas hänsyn till i mätningarna.

Det är mycket små marginaler och du drar för stora slutsatser när du tolkar 1,72 på över i spelet över/under 20,5% som 22%, så kan man inte riktigt se på det

Precis. Försökt påtala det orimliga att en tiondels ändring i oddsen motsvarar 1 PE.
2018-04-25, 14:34
Medlem
8711s avatar
Någon skrev väl att Ipsos skulle kunna komma den 26:e april? Det är imorgon isåfall som månadens sista mätning kommer. Tror att Sverigedemokraterna får samma siffra, 17%, då Ipsos inte mäter i tiondels procentenheter längre.
2018-04-25, 15:05
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Nu borde SD verkligen vrida upp termostaten till max och smida medans järnet är varmt genom att köra landsomfattande reklamkampanjer. Allt för att röra om i grytan rejält, synas mer och öka ytterligare i opinionen. Varför inte en omfattande reklamkampanj i stil med:

"Vad fan får jag för skattepengarna? Svar: 9000 afghaner - Nytt svenskt ordspråk."

Det skulle kunna ta hus i helvete, sätta SD i centrum och verkligen sätta fokus där fokus nu borde vara. Kom ihåg att kritiken mot Centern är massiv från många olika håll, dagens beslut att låta 9000 ensamkommande få en ny chans kostar staten ca tre miljarder SEK. Det finns många områden i samhället som skulle må bra av extra tillskott på tre miljarder. Detta borde SD lyfta. Ju mer icke-PK SD är just nu desto bättre. Folk har fått nog av sjuklöverpartiet.

Kanske ta bort ordet "fan", men annars låter det som en riktigt bra idé.

SD bör innan valet genomföra reklamkampanjer som får maximal uppmärksamhet. Ifrågasätter SD de s.k. "ensamkommande flyktingbarnen" får de varenda batikhäxa att fullständigt vrålskrika sig högröda i ansiktet.. De allra flesta, t.o.m. många av de som stödjer dagens i&i-politik, ser batikhäxorna som totala galningar. Dessutom kommer msm ge detta stor publicitet. Så det låter som en utmärkt idé.

Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Det finurliga med detta är ju också att genomförandet av denna lagen kommer att slå negativt mot både alliansen samt regeringspartierna. C sabbar för alla migrationskritiska alliansväljare som med detta kommer att få förminskat förtroende för hela alliansen. Anseendet för regeringen lär ju inte förbättras heller.

Att Alliansen inte heller kommer att gå ut med ett gemensamt migrationspolititiskt program till valet kommer också öka oklarheterna samt väljarnas frustration något enormt.

Detta är något SD bör påtala så ofta de kan. -Vilken i&i-politik kommer Alliansen att föra? -Kommer det bli moderaternas eller centerns? -Varför vill ni inte ge väljarna ett tydligt besked före valet? Oavsett vilket/vilka svaren blir förlorar allianspartierna på det.

En annan fråga är regeringsfrågan. T.ex. -Vilka avser ni bilda regering med efter valet? -Kommer ni i M stödja en S-ledd regering? Vilka svar de än ger förlorar de väljare.
2018-04-25, 15:39
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Någon skrev väl att Ipsos skulle kunna komma den 26:e april? Det är imorgon isåfall som månadens sista mätning kommer. Tror att Sverigedemokraterna får samma siffra, 17%, då Ipsos inte mäter i tiondels procentenheter längre.

I grunden ganska ointressant när vi vet att de missar en miljon Sd sympatisörer som hellre skulle säga -"lukta på mitt bajsfinger", än att uttal sig om vilket parti man föredrar.
2018-04-25, 15:41
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
M:s ledning har aldrig i praktiken brytt sig om invandringspolitiken (den ligger långt ner på prio-listan), jag misstänker att det blir samma visa igen. Den hårdare invandringspolitiken är viktigast på papperet och i M:s retorik, så alliansen kan nog bestå. Men kan SD potentiellt stödja en regeringsbildande allians, och fortfarande hoppas ha några väljare kvar efter en tid?

Naturligtvis så kan SD inte det. Då fyller de inte nån funktion längre. Jag tycker tom att det vore på sin plats att SD utlovar att sänka alla regeringar och budgetar där Centern ingår.
2018-04-25, 16:33
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
En liten formel:

SD 22 + M 22 > S 26 + V 8 + C 9

Om ni saknar några bokstäver så är det för att det krävs >4 för att få vara med i formeln, och de bokstäverna klarade inte av det.

Dessutom tror jag att den första bokstavskombinationen, SD, är den som har störst chans att växa, på bekostnad av främst M och S och även C.

Med mindre ändring i strukturen för M, antagligen först efter valet - förefaller bokstavskombinationen helt relevant med opinionsutvecklingen!
2018-04-25, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
En liten formel:

SD 22 + M 22 > S 26 + V 8 + C 9

Om ni saknar några bokstäver så är det för att det krävs >4 för att få vara med i formeln, och de bokstäverna klarade inte av det.

Dessutom tror jag att den första bokstavskombinationen, SD, är den som har störst chans att växa, på bekostnad av främst M och S och även C.

Jag tvivlar starkt att C får mer än vanligt i nästa Riksdagsval (runt 6 procentenheter). Jag gissar då att SD får runt 25 procentenheter i nästa riksdagsval. Jag baserar detta på att SD historiskt har legat som lägst runt maj och ökat med 40 procent under sommaren. Kollar man medelvärdet innan förra Riksdagsvalet i maj månad, så ökade SD med drygt 42 procent fram till Riksdagsvalet.
2018-04-25, 20:43
Medlem
powderfuckers avatar
Röstade vänstern 2010, sossarna 2014. Blir SD eller medborgerlig samling.
Om ni fick sätta en pungkula på SDs resultat vad hade ni gissat?
Själv säger jag 20%.
2018-04-25, 21:09
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Jag tvivlar starkt att C får mer än vanligt i nästa Riksdagsval (runt 6 procentenheter). Jag gissar då att SD får runt 25 procentenheter i nästa riksdagsval. Jag baserar detta på att SD historiskt har legat som lägst runt maj och ökat med 40 procent under sommaren. Kollar man medelvärdet innan förra Riksdagsvalet i maj månad, så ökade SD med drygt 42 procent fram till Riksdagsvalet.

Bl.a kommer teoristen Akilov(Mp?) mer eller mindre att garantera dessa siffror!
2018-04-25, 22:37
Medlem
Tror SD kan räkna med ökat röststöd från invandrare, framförallt från S efter detta. De flesta invandrar grupper i Sverige hatar afghaner. Vet inte hur många araber,iranier, turkar m.m som öppet deklarerar sitt hat mot dem. De ser också vad Sverige har blivit och är rädda för sina barns säkerhet.
2018-04-25, 22:55
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PartyTintin
Tror SD kan räkna med ökat röststöd från invandrare, framförallt från S efter detta. De flesta invandrar grupper i Sverige hatar afghaner. Vet inte hur många araber,iranier, turkar m.m som öppet deklarerar sitt hat mot dem. De ser också vad Sverige har blivit och är rädda för sina barns säkerhet.

Så är det ju verkligen. Extremt många etniska gängbråk dom sista åren innefattar ju afghaner, det är afghaner mot araber det är afghaner mot albaner, det är ju verkligen ingen populär grupp förutom för äldre kärlekstörstande medelålders batikhäxor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in