2018-04-26, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
..men hur kommer Moa in i bilden med samma sjukdom?

Hej.
Jag är inte så jäkla säker på Moa faktiskt.
Att Agnes var sjuk är jag 100% övertygad om, men om, eller hur, sjuk Moa var, det vet i faan.
Jag får en känsla av att det går lite för lätt med henne.
Läkarintyg på att hon är sjuk det finns, men hur sjuk hon egentligen var...... njae.
I min lilla berättelse skriver jag om hur hon får sina Läkarintyg.

Den info som har kommit om Moa, är ju att hon ÄR sjuk, och därför tar jag med det i berättelsen.
Sen är det upp till oss att fundera över det.

Personligen känns det som att hon (stackars flicka) helt enkelt fick följa med, bara.

Men, sen har vi ju uppgifter om Borrelia, att Barnen har ärvt ett gen-fel, som triggats igång av nått. (av typ.. borrelia... vaccin)
Och då kan ju Moa mycket väl ha blivit sjuk.....
Men just med henne är jag väldigt osäker.
Citera
2018-04-26, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Barnen gick i olika skolor. Hon kunde inte veta att även andra dottern hemundervisades m.m.
Riktlinjen, eller hellre, regelverket, kring hemundervisning bör väl styras upp av Skolverket och inte en kommun...? I så fall bör det ju vara mycket som kollas upp kring familjer med behov av hemundervisning. Det kan ju påverka både undervisning och inlärning...
Men hon var ju Agnes rektor innan som jag förstod det. Agnes gick ju på Moas skola innan
Citera
2018-04-26, 19:09
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Tror att det kan ligga något dolt här. Kanske att A dog och sen var det bara Damage Control för föräldrarna där stackars Moa fick dö hon med...

Ja, svårt att veta vad som hänt. Men om man som yrkesrksam med anmälningsskyldighet fått vetskap om att Oskar och Hanna utsatt sina barn för livsfarliga saker med olika preparat utomlands - något som är förbjudet hos oss. Ja då är man väl antagligen tvungen att göra en anmälan om misstänkt barnmisshandel och fara för barns liv och hälsa, till myndigheterna.
Ungefär som när flickor är påväg att tas utomlands för att omskäras.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09

Läs gärna mina tidigare inlägg så får du svar på beh !
Jag kan tyvärr inte svara på varför det sticker iväg i så stora summor, men det är ju en privatklinik.
Och Ang Borrelia så titta gärna på Malou efter 10 förra veckan handlade det om borrelia och ME.Tydligen många med ME som har borrelia i botten och ME startar väl oftast med en infektion så det är ju inget konstigt med det.

Tack för ditt svar. Inte att jag förstår mer, men det är mitt problem. För att förstå mer hade jag behövd att veta när hon insjuknade, när man trodde att infektionen skedde, om det gjordes ett ryggmärgsprov, om man faktiskt uppdagade ett fästningsbett, etc. och den info kommer jag inte att få och det är också ok.

Vem har berättat att det kostade flera hundra tusen? Är det din egen uppskattning eller har du fått den informationen av någon annan. Och jag säger det rakt ut: det är totalt osannolikt att en behandling för Borrelia särskild om den genomfördes bara en gång hamnar i den prisklassen. Det är väl en ambulant behandling, dvs hon var inte inlagd där i flera veckor eller hur? Eller åkte de regelbunden ned över längre tid? När var detta 2016, innan hon fick hemundervisning eller efter?
Senast redigerad av Vinbergssnacka 2018-04-26 kl. 19:12.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nej! Det finns inga blodprover som kan visa kronisk Borrelia. Inga andra prover, undersökningar eller tester heller. Precis samma problem som för ME/CFS/SEID.

Du håller på göra en tavla ingen och sprider falsk information!!! Låt bli! Läs på!

Wikipedia
"Enligt vissa finns även en kronisk form av sjukdomen, som uppvisar många olika symtom, men som inte kan påvisas med blodprover. De som påstår det anser att sjukdomen kräver lång behandling med flera månaders antibiotikabehandling. Det finns inget vetenskapligt stöd för detta.[4][5][6] I USA har man i flera fall kunnat koppla denna form av långvarig antibiotikabehandling till flera dödsfall".

Borrelia kommer av en bakterie som överför från fästingar, drabbar 10.000 svenskar varje år. Behandlas med ca 14 dagars antibiotikakur i tablettform. Kan gå över till hjärnan och behandlas då med intravenös antibiotika. Det går än så länge ej att vaccinera sig mot Borrelia.

Svenska läkare är tvungna att följa Socialstyrelsens föreskrifter. Det är förbjudet att ge en icke godkänd behandling i Sverige om man är legitimerad läkare. Då dras legitimationen in och man får försöka hitta något annat yrke i livet. Ingen annan än läkare kan skriva ut eller rekvirera dessa jättedoser av antibiotika i Sverige (undantaget ful-medicin på nätet från ex China).

Det finns många skäl till att man bedriver behandling enligt vetenskap och beprövad erfarenhet.
Att man gör vetenskapligt godkända kontrollerbara studier. För att det bland att ska vara en säker behandling.

Om Oskar och Hanna har utsatt sina barn för en inte godkänd långvarig, många veckor lång infusionsbehandling med jättedoser av antibiotikadropp utomlands hade detta kunnat leda till barnens död. Det spelar ingen roll att man söker med ljus och lykta - eller "gör allt för att hitta hjälp". Att utsätta sina barn för något som kanske skadar dem för livet - utslagen tarmflora, njurskador, benmärgspåverkan eller dödar dem - är fullkomligt oansvarigt av en föräldrar.
Barnen var minderåriga, föräldrarna bestämde. Att vuxna kan åka utomlands och ta risker med sin kropp må vara den enskildes val. Man ens barn??
Behandlingen är förbjuden, mycket dyr, ges intravenöst och kan vara mycket skadlig och till och med livsfarlig
Det är snudd på barnmisshandel!

Jag är känd för att ha gott tålamod men nu börjar det svikta 😎Nu får Nalle Phu förkovra sig lite i Borrelia och ME och det borde ligga i ditt intresse om du fortsatt är i tjänst.
Och igen hänvisar jag dig till att titta på Malou efter 10.00 från förra veckan där hela veckan handlade om borrelia och namnkunniga läkare uttalade sig.
Citera
2018-04-26, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Det där var väl ett troll som blev avstängt och for med osanning. hade skribenten talat sanning hade den väl inte blivit avstängd. Ärlighet vara längst. Så troligtvis en trådsanning ja.

Picasso är inget troll.
Hon bidrog med mycket.

Hon är borta av annan anledning.
Citera
2018-04-26, 19:12
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Hej.
Jag är inte så jäkla säker på Moa faktiskt.
Att Agnes var sjuk är jag 100% övertygad om, men om, eller hur, sjuk Moa var, det vet i faan.
Jag får en känsla av att det går lite för lätt med henne.
Läkarintyg på att hon är sjuk det finns, men hur sjuk hon egentligen var...... njae.
I min lilla berättelse skriver jag om hur hon får sina Läkarintyg.

Den info som har kommit om Moa, är ju att hon ÄR sjuk, och därför tar jag med det i berättelsen.
Sen är det upp till oss att fundera över det.

Personligen känns det som att hon (stackars flicka) helt enkelt fick följa med, bara.

Men, sen har vi ju uppgifter om Borrelia, att Barnen har ärvt ett gen-fel, som triggats igång av nått. (av typ.. borrelia... vaccin)
Och då kan ju Moa mycket väl ha blivit sjuk.....
Men just med henne är jag väldigt osäker.

Borreliavaccin håller fortfarande på att testas. År 2022-23 ska det väl komma ut på marknaden.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DontWantWar
Wtf är du seriös???

Kallas ironi...
Grundar sig i att Oskar anklagas för spelmissbruk.
Citera
Medlem
MacEbolas avatar
Oskars närvaro vid fotbollsspel, pianolektioner och andra eventuella aktiviteter förklaras med kontrollbehov. Många känner säkert igen "...mina föräldrar var aldrig med och tittade på mina matcher och träningar snyft, hulk, snörvel...", som både kändisar, imbeciller från Big Brother-liknande program och vanligt folk beklagar sig med.

Kan någon förklara för mig HUR Oskar skulle vända sig UTAN att ha ändan bak? Det är bäst att förtydliga: Om Oskar inte varit med på diverse aktiviteter, hade han bara tänkt på sitt jobb och karriär, nu när han faktiskt var med, var han en person med patologiskt kontrollbehov. Snacka om att vara inmålad i ett hörn.
Citera
2018-04-26, 19:13
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Barnen gick i olika skolor. Hon kunde inte veta att även andra dottern hemundervisades m.m.
Riktlinjen, eller hellre, regelverket, kring hemundervisning bör väl styras upp av Skolverket och inte en kommun...? I så fall bör det ju vara mycket som kollas upp kring familjer med behov av hemundervisning. Det kan ju påverka både undervisning och inlärning...

Jo Moas rektor visste vilka sjukdomsdiagnoser som funnits även för Agnes.
Moas rektor var rektor för mellanstadieskolan där Moa gick i åk.5.
Agnes, nu i åk.8 på höstadieskolan - hade tidigare gått på mellanstadiet i Moa skola. Det var där Agnes hemundervisning startade.
Citera
2018-04-26, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Vad kan det ha varit för bok?

Och en tonåring som läser en bok medan den sitter och väntar på något och inte sitter med sin mobil?
Jag ser till och med gamla människor som sitter med mobilen i väntrum och dylikt.
Så ganska ovanligt med tanke på vilken tid vi lever i att en tonåring "sitter med en bok" medan den väntar på något.
Men så dog hon även "ovanligt".

Finns ett inlägg från någon om att familjen spelade spel och föredrog aktiviteter tillsammans före tv m.m. Lite eljest, frågan är varför? Någon religiös övertygelse kan trots allt också lura i botten.
Citera
2018-04-26, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacEbola
Oskars närvaro vid fotbollsspel, pianolektioner och andra eventuella aktiviteter förklaras med kontrollbehov. Många känner säkert igen "...mina föräldrar var aldrig med och tittade på mina matcher och träningar snyft, hulk, snörvel...", som både kändisar, imbeciller från Big Brother-liknande program och vanligt folk beklagar sig med.

Kan någon förklara för mig HUR Oskar skulle vända sig UTAN att ha ändan bak? Det är bäst att förtydliga: Om Oskar inte varit med på diverse aktiviteter, hade han bara tänkt på sitt jobb och karriär, nu när han faktiskt var med, var han en person med patologiskt kontrollbehov. Snacka om att vara inmålad i ett hörn.

Eller att måla in sina barn i ett hörn...
Vi pratar om mördare. De får fina sig i att ha ändan bak, eller, inte ha någon alls, om de dessutom inte ens kan ta sitt straff och berätta vad fan de gjort för alla släktingar som självklart aldrig kan glömma detta. Särskilt inte föräldrarna. Kanske O ville ge sina föräldrar en smack på kinden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in