2018-04-26, 18:23
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Lycka är i stunden.
Lycka är när du stannar upp och andas , inser att du är frisk och har en dräglig vardag.
Lycka är när du slutat jobbet på fredagen.
Lycka är när lönen kommer.
Lycka är när du går på en fin dejt.

Finns massor. Tror folk tar lycka som en sån jävla stor grej , som den är svart eller vit.

Vi är alla lyckliga ! men ingen är lycklig hela tiden.

Det är också viktigt att förstå att psykisk ohälsa, diagnoser, ångest, depression etc finns genom alla de sakerna. Dvs att allt det kan hända och behöver inte ge en ett uns av lycka eller glada känslor.
Citera
2018-04-26, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1stSIR
En till två dagar hade man kunnat övervaka honom. Ringt hem, fixat transport till Sverige och sen direkt in på sjukan. Inte för mycket att begära.

Håller med. Om det nu är så som det skrivs i tråden att han redan hade gjort ett försök, så är det du skriver precis det man skulle ha gjort. Jag undrar ändå om han inte var bortom all räddning. Han hade mått dåligt i så många år utan att ha fått den hjälp han behöver. Jag undrar gång på gång vad hans familj hade för roll i det här. Vågade de inte lägga sig i? Han förbjöd dem att göra det? För hoppet om honom kan de väl ändå inte ha gett upp? Om det var mitt barn hade jag finkammat hela världen i jakt på den bästa hjälpen.
Citera
2018-04-26, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AncientScripture
Vad får er att tro det? Gammal användare, 50 inlägg att döma av. Senast inloggad 2012.

Han skapade ett konto under Avicii innan han blev känd som han i en tråd ville ha hjälp med.
Citera
Medlem
Ny platta på G.
Garanterat mycket press om intervjuer, framträdanden m.m.

Guetta träffade honom förra veckan och säger att Tim sa att han någon gång vilt turnera igen, men att han inte är redo just nu.

Jag tror det var pressen på hans axlar som fick bägaren att väga över.
Kombinerat med mediciner som inte bara tar bort depression utan även tar bort euofori och positiva känsor.
Citera
Medlem
Loquitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Han var 16 år gammal och inte Avicii på den tiden.

Nähä. Tro inte på mig om du inte vill. Det var dit länken gick iaf.
Citera
Medlem
Informationen jag fick var att han hade skurit sig i handlederna men blivit stoppad.
Vid något senare tillfälle har han lyckats med något vasst att skära sig i halsen.
Detta är från folk som varit på plats i Oman.
Har svårt att tro att någon hittar på detta,och denna info kom väldigt tidigt innan någon visste dödsorsak/självmord.
Känns bara jävligt ledsamt att Tim mådde så piss.
Citera
2018-04-26, 18:25
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peteladbroke
oj så viktigt: https://www.dn.se/kultur-noje/greta-thurfjell-tim-bergling-grater-och-mannen-vander-bort-blicken/

finns några män här inne som borde ta till sig innehållet i den artikeln.

/snöflingan
Riktig tungtviktare, asså. Kan inte gå fem minuter utan att köra sin fina agenda. Kan inte ens antyda offentligt att kvinnor kan vara subbor med noll koll. Undrar hur hon skulle ha reagerat om han efter 2016 hade blivit räddad av en ny manlig vänskap som hade lett till att han gjorde comeback något år senare. Hade hon då gnällt över bristen på möh kloka kvinnor?

Hon kan ju fan sitta på sitt slappa arschle och titta på den där Le Tigre-dokumentären där man avsiktligt lyft bort alla män från det bandets historia.
Citera
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AncientScripture
Varför tror ni den här medlemmen är Avicii för?
http://viralking.se/tim-avicii-bergling-led-av-angest-2006-las-hans-inlagg-pa-flashback-fran-2006-har
"Tim ''Avicii'' Bergling led av ångest 2006 - läs hans inlägg på Flashback från 2006 här"
Citera
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av housemannen
Länka gärna källa. De skulle ju kunna mena att han inte orkade i form av att hans kropp lade av.

Då hade man inte skrivit "Han ville få frid".

http://www.gp.se/kultur/kultur/tim-avicii-bergling-tog-sitt-eget-liv-1.5756761
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
Hur vet du att det är Tims konto?

(FB) Newb fråga
Citera
Medlem
2. What Does Avicii Mean And What Is His Real Name?
Avicii was born Tim Bergling and was recently asked why he chose the stage name Avicii during an interview with TIME magazine this year. He said: "Avici is the lowest level of Buddhist hell." So why the extra 'i'? It's because someone on MySpace had already taken the name

Citerat från intervju
Citera
2018-04-26, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loquita
Nähä. Tro inte på mig om du inte vill. Det var dit länken gick iaf.

Han blev inte Avicii förrän han flera år senare träffade Ash.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in